Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 20 030 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| peppe16 | 2012-01-25 12:25 | |
![]() | Ny hej på er Vilket spelrum ska man välja när man är ny?? har precis registrerat mig :) | |
| proMiLLan | 2012-01-25 12:28 | |
![]() | welcome. jag tar alltid där det är flest spelare inne. sen kan jag tipsa om att välja spelare med likn rating. lycka till i betapet-träsket | |
| Mindymoo | 2012-01-25 12:32 | |
![]() | Men man ska hålla reda på om det är rum med böjningslistan eller "vanlig" betapet. Ha det kul! | |
| älskarSiri | 2012-01-25 12:33 | |
![]() | Och glöm inte att "hejja" till motspelaren innan ni börjar matchen och tacka (och gratta vinnaren) när ni spelat klart. ;) | |
| Yamma | 2012-01-25 12:59 | |
![]() | Ja annars tar det hus i helvete. | |
| slånbär | 2012-01-25 13:03 | |
![]() | Ha ha ja det borde finnas en flik under regler där alla oskrivna sådana fanns med. Hälsa,tacka, gratta, inte spela si inte spela så osv. | |
| Yamma | 2012-01-25 13:07 | |
![]() | Exakt. "Ta inte för lång tid på dig. Även om du valt lång speltid." "Hälsa. Inte bara med bokstavskombinationer." "Tacka för matchen. Inte bara med bokstavskombinationer." "Lämna inte spelet för snabbt, då ser det ut som att du är en dålig förlorare/dålig vinnare." "Lägg inte korta ord om du inte måste. Även om det ger mer poäng." "Rulla inte för mycket, det är en indikation på fusk." "Kan inte för svåra ord. Det är också en indikation på fusk." | |
| Mindymoo | 2012-01-25 13:46 | |
![]() | Yamma är lätt ironisk här... Peppe: I 99 procent av fallen skrivs det först hej och efteråt tfgm (tack för god match), eller gtv (grattis till vinsten). Råkar du ut för nån som ogillar din spelstil, skit i det - det gör jag :D | |
| Yamma | 2012-01-25 13:49 | |
![]() | Kanske lite ironisk. ;) | |
| Gautama | 2012-01-25 13:58 | |
![]() | Ironiskt, men så sant:-)) | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2012-01-25 13:58 | |
![]() | ss | |
| blue_moon | 2012-01-25 14:15 | |
![]() | Några tips jag gärna ger: Välj långsamt tempo i början. Normal är bra. Då har du 30 min på dig, plus din motspelares betänketid. Håll koll, för om du får minustid på 5 min så avbryts matchen... Du kan spionera på andras matcher om du klickar på Startade spel, sen på förstoringsglaset vid ett spel som verkar intressant. Mycket lärorikt! Du kan spela solo för att träna. Skapa ett spel för en (1/1) deltagare, eller starta ett spel innan nån hinner ansluta. Ett solospel kan avbrytas när som helst utan ratingförlust och det registreras inte i din statistik. Du kan spela orankat - då förlorar du inte heller din rating. Ta bort bocken i rankingrutan när du skapar spelet. Du kan se vilka spel som är orankade på att stjärnan framför spelets namn är gul i stället för vit. Orankade matcher registreras i statistiken men inte i "tårtan" på profilsidan. Lycka till! | |
| blue_moon | 2012-01-25 14:17 | |
![]() | Tvärtom: Orankade spel har VIT stjärna, rankade GUL. | |
| Älskar sirap | 2012-01-25 14:18 | |
![]() | Fast det är väl tvärtom, blue_moon. Stjärnan är vit vid orankat spel och gul vid rankat? Annars bra! | |
| Älskar sirap | 2012-01-25 14:19 | |
![]() | Ja, se där ja. Dåså! | |
| VonSchnygg - Ej medlem längre | 2012-01-25 14:22 | |
![]() | hahahaha ... Yamma du slog verkligen huvudet på spiken där :) | |
| Liltif_Nomad | 2012-01-25 23:58 | |
![]() | Hah. Jag hejjar men jag säger nästan aldrig tack efteråt. för det känns så himla mesigt att skriva "ta" och sedan drar motspelaren. De gör inte alltid det, men att en del gör det är nog att jag inte vill tacka. Händer rätt ofta att de snabbtackar innan man ens hinner tänka och så är de borta. | |