Spelrum
| Giraffen | 40 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 62 |
Mobilspel
| Pågående | 19 154 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2012-01-29 12:29 | |
![]() | Varför skjuta björn? Nu har de skjutit den björn som en jägare och hans hund väckte ur hand ide. Det verkar bara vara jägare som råkar ut för björn och aldrig bärplockare? Varför skjuter man björnen som angripit jägaren i som det verkar förvirring och självförsvar? Beror det på något slags tänk att björnen ska straffas för att den angripit en jägare? Kan någon förklara? | |
| lsaw | 2012-01-29 12:39 | |
![]() | Troligtvis mest för att "jägaren" redan skadeskjutit stackars bamsefar? | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2012-01-29 12:40 | |
![]() | Aha, tänkte inte på det. Kanske missade det inslaget i rapporteringen. Jag antog att björnen klarat sig utan att bli skadeskjuten i första vändan. | |
| mz_lzrd | 2012-01-29 12:42 | |
![]() | Det är häftigt att ha dödat en björn. Då är man karl. | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2012-01-29 12:46 | |
![]() | Mmm, de såg sin chans att få en fäll och ett huvud till storstugan, då? Undrar vad frugan tycker om den inredningsstilen? | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2012-01-29 12:48 | |
![]() | Förresten, hur macho är det att fuska och ta hjälp av helikopter? Det var ju mer slakt än jakt... | |
| krysopras | 2012-01-29 13:03 | |
![]() | Fast helikoptrar är ju faktiskt också macho. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2012-01-29 13:16 | |
![]() | För att man har korta lemmar, är min gissning. (Läs: Jan Guillou) | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2012-01-29 13:17 | |
![]() | Jo, i och för sig... Men en riktig karlakarl ska väl skida efter björn och skjut an själv? ;-) | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2012-01-29 13:18 | |
![]() | Hahaha, när armarna inte räcker till så får man kalla in helikopetern, Sylvia? ;-) | |
| Observer | 2012-01-29 13:19 | |
![]() | Och vad har det med manlighet att göra, detta att skjuta en björn (eller annat vilt). Finns det inga kvinliga jägare ? | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2012-01-29 13:21 | |
![]() | Klart det finns kvinnliga jägare. Men de verkar vara i minoritet. Jägarna som står och tittar på den döda björnen på Expressens bild ser ut som män, men skenet kan ju bedra... | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2012-01-29 13:23 | |
![]() | Hur som helst så önskar jag att kvällspressen informerar om att riskerna för människor som är ute i skogen för att vandra, åka skidor eller plocka bär och svamp är mycket små. När de blåser upp händelsen på det här viset löper man alltid risk att "allmänheten" blir orolig för egen del. | |
| ninaaug | 2012-01-29 13:26 | |
![]() | Var på resa i Gäddede. Frågade en kvinna om hon inte var rädd att möta björn när hon gick i skogen. Hon sa att hon mött björn 3 gånger när hon vart ensam ute i skogen. Alla gångerna hade björnen blivit räddast och sprungit sin väg. Bl a hade hon en gång väckt en björn men den hade brummat till och stuckit snabbare än snabbast. Hon påpekade också det som varit nämnt tidigare i tråden, att det bara är jägare som blir angripna av björnar. | |
| MaadMaxx | 2012-01-29 13:34 | |
![]() | SylviaPlath 2012-01-29 13:16 "För att man har korta lemmar, är min gissning. (Läs: Jan Guillou)" Hahahahahahaha. Tack! Du förlängde just min ar... ehm... mun. | |
| Jöhnk | 2012-01-29 13:36 | |
![]() | Vi (rätt liten ö, 65 km2) har en nalle som väcktes ur idet pga skogsavverkning. Ingen sköt den som tur är och nu antar jag att den gått och lagt sig igen. Gillar inte vargjakten heller fö. Risken att människor ska skadas är i det närmaste minimal. Halvgalna jakthundar däremot. Eller får. Men då handlar det förstås om pengar... Sick. | |
| mrperfect | 2012-01-29 15:08 | |
![]() | Då man har bråkat med en björn så är det väl risk för att den lär sig at attackera människor istället för att gå undan, så jag tror at tbjörnen blir en säkerhetsrisk. kan någon konfirmera detta ? | |
| Minta | 2012-01-29 15:20 | |
![]() | Björnen var skadeskjuten. Det kanske var av omtanke om björnen. | |
| Mamadans | 2012-01-29 15:22 | |
![]() | Jägare som inte kan hålla koll på sin jakthund, utan låter den väcka den björn som sover, har förverkat sin rätt att jaga med hund. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-01-29 15:23 | |
![]() | 1 björn dör som levt i sitt liv i sin naturliga miljö,varje dag dödas flera 1000 kor grisar,som inte levt i sina naturliga miljö .Som knappt kunnat rört sig på ett liv,några hundratusentals fiskar,några tusen kycklingar och andra djur dödas också,gör inte ett skit ,men är det en björn då blir det något värdskrig,varför skulle en björn vara mer värd en en ko | |