Spelrum
| Giraffen | 37 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 3 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 64 |
Mobilspel
| Pågående | 19 154 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Zaint | 2012-02-02 15:01 | |
![]() | Välkomna till min lögn Jag tänkte höra om någon var sugen att hänga på en liten förening jag tänkte starta, eller förening och förening mer som att jag berättar för er vad som gäller nu för tiden. Lite anekdoter om min pappa och kanske nån historia om kärlek och medmänsklighet, bra va! Sen tänkte välja ut ett dussintal för att lära sig så mycket som möjligt av mig. Ja det är riktigt jag har rätt och INTE ni! Självklart kommer det så småningom vara nån som förråder mig bland mina närmaste men ingen fara, det kommer bara se bra ut på CV:et! Ni förstår jag hade tänkt att folk kunde ha mig som idol gansk länge, även efter min död. Om vi tar i och ljuger bara lite grann kanske skönmålar någon defekt så kan vi få folk att tro på oss(läs mig) i alla evighet. Jag skulle behöva ett gäng författare också, med lite kläm på sagoberättande. Ni kan få skriva lite vad ni vill med grund i mig och min farsa, det viktiga är dock att det ska vara med lite mord och farsot på tvivlare så att vi får med så många som möjligt, om vi inte kan få dem att tro på oss kan de alla fall vara rädda för oss. De som ännu inte förstått det är detta en fruktansvärt dålig allegori på bibeln men de som vill är välkomna att diskutera världens största lögn med mig-Religionen p.s. Ej att förväxla med personlig tro... d.s. | |
| fåntrattis | 2012-02-02 15:10 | |
![]() | Jag bortser från sista stycket och svarar: Skriv upp mig som passiv medlem. | |
| Häxkärring | 2012-02-02 15:15 | |
![]() | wow..:) det här blir intressant! Kommer följa denna tråd med spänning! | |
| fou | 2012-02-02 15:28 | |
![]() | Haha förstod först inte att det var från bibeln och tänkte; Vilken självgod idiot! Men sen är jag ju ateist också... | |
| 88tinste | 2012-02-02 15:41 | |
![]() | Hahaha I LOVE IT!! :) | |
| connyboy87 | 2012-02-02 15:46 | |
![]() | Walla, mannen! Vi startar egen REGION! Jag är med. Och författarambitioner har jag! | |
| bobo flux | 2012-02-02 15:47 | |
![]() | Jag trodde det var en ordlek först. Min personliga åsikt är att personerna som ligger bakom Bibeln låg tusentals år före sin tid i fråga om marknadsföring. | |
| connyboy87 | 2012-02-02 15:48 | |
![]() | (Hur gör vi med grisarna och hattarna? Fel kombination och PLADASK så har vi total-plagierat någon annan religion!) | |
| Yonderboy - Ej medlem längre | 2012-02-02 15:49 | |
![]() | Låter farligt att gyckla med folks brister! Men visst är det så, undrar bara om tråden får vara kvar, religion får man inte skämta om inte ens i sekulära länder. | |
| bobo flux | 2012-02-02 15:51 | |
![]() | FN har väl antagit en resolution om att man inte får kritisera religion? | |
| Yamma | 2012-02-02 15:57 | |
![]() | Är det inte lite förmätet att vara i en klar minoritet och säga att de som tror på religion har fel och du har rätt, men samtidigt hävda att en av de religiösas brister är att de säger att de har rätt och du har fel...? | |
| Lillstölla | 2012-02-02 16:01 | |
![]() | Men bara för man är minoritet betyder ju det inte att man har fel..... Tror dock jag hoppar medlemsskap i din förening Zaint. | |
| Yonderboy - Ej medlem längre | 2012-02-02 16:02 | |
![]() | Ja det är sant Bobo, precis som respekt för mänskliga rättigheter i övrigt, men det förändrar inte mitt påstående . | |
| Yamma | 2012-02-02 16:03 | |
![]() | Självklart inte. Jag bara tyckte att det lät lite förmätet att bombsäkert hävda att 95% av jordens befolkning (eller vad nu religiösa i nån form består av) tror på en lögn, utan minsta form av bevis för sin sak. Framför allt då att göra narr av religiösa för att de säger "vi har rätt, ni har fel" och sen göra samma sak själv. Just sayin'. | |
| Yonderboy - Ej medlem längre | 2012-02-02 16:06 | |
![]() | Det är ingen demokratisk rättighet att ha rätt Yamma. Tänk om vi skulle rösta om du hade en hjärna och ingen trodde att du hade en, skulle det då betyda att du var hjärnlös? Men visst förstår jag att du vill bli behandlad med respekt och det finns inget värre än att påstå att någon har fel. | |
| Yamma | 2012-02-02 16:11 | |
![]() | Jag sa inte att det betyder att man har fel, jag sa att det var förmätet att hävda det utan bevis. Precis som jag skulle tycka om nån hävdade att jag inte hade en hjärna. Since I have proof. Jag brukar bli behandlad med respekt, men vad hade det med saken att göra? | |
| Zaint | 2012-02-02 16:14 | |
![]() | förlåt för att vidare irritera "i have proof too try me!" Men jag vänder mig i första hand mot kristendmen som i västvärlden är en väldigt förmäten(i mina ögon) religion som predikar sin tro i missionen s namn ui utbyte mot mat och sjukdom! Samt historiskt har vi väl aldrig snubblat över kristendomen som än idag anses vara allmän vett och etikett i det här landet! Vi baserar ju än idag våra lagar på kristendomen! | |
| Zaint | 2012-02-02 16:15 | |
![]() | självklart sjukvård MOT sjukdom | |
| Yamma | 2012-02-02 16:18 | |
![]() | Jag kan garantera dig att du inte har några bevis för att religion är osann. Det går inte att bevisa Guds existens, därmed inte heller hans icke-existens. Jag förstår inte riktigt vad du menar med att religionen "predikar sin tro i missionen s namn ui utbyte mot mat och sjukdom". Kan du ge ett exempel? Att vi baserar våra lagar på kristendomen stämmer till viss del. Är det fel, menar du? Vilka lagar bör vi ändra? | |
| Zaint | 2012-02-02 16:19 | |
![]() | Med "i have proof" menade jag mot kristendomen för att förtydliga, Sen vänder jag mig absolut inte mot en egen religion om man tror att mollgan finns bredvid sig finns för att vaka över en och skydda en mot ondo. Så länge inte mollgan vill att man ska dra de andra barnen i håret för att de har en Jemima bredvid sig | |