Spelrum
| Giraffen | 33 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 14 |
| Inloggade | 47 |
Mobilspel
| Pågående | 18 918 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| lilya | 2012-02-20 23:52 | |
![]() | Hur mkt är det ok att ta emot? jag har haft det lite knepigt på sistone, mycket motgångar på kort tid så som det kan bli ibland. en nära polare som bor i Kalifornien i vår har varit ett grymt stöd hela tiden och nu vill han bjuda dit mig en vecka, alla omkostnader omhändertagna. för att få komma bort, tänka på annat och bara ha roligt. eftersom jag är student är detta något som jag aldrig skulle ha råd med själv i nuläget. hela kroppen skriker att det skulle vara roligt och välbehövligt, men huvudet och stoltheten säger ju självklart att det inte är okej att ta emot hur mkt som helst av en annan människa. vad borde jag göra? vad hade du gjort? | |
| jpcnrd - Ej medlem längre | 2012-02-20 23:53 | |
![]() | Han kommer vilja ligga med dig. | |
| lilya | 2012-02-20 23:55 | |
![]() | nu var det inte riktigt det frågan handlade om. vi är vänner sen 10 år tillbaka och båda på det klara med vad som ingår och inte ingår i våran relation. | |
| Gautama | 2012-02-20 23:58 | |
![]() | Om du känner dig trygg i relationen och vet att det är en vänskaplig gest är det bara att ta emot och tacka ja. Skulle inte tveka en sekund. | |
| jpcnrd - Ej medlem längre | 2012-02-20 23:59 | |
![]() | Ställer han upp på långa samtal över skype där han diskuterat elaka pojkvänner som en ''vän''? Har han chinos, solglasögon och ansiktet vänt mot solen på sitt facebook-kort? Är han bra på datorer? Har han hästsvans? Mr Sensitive Ponytail Guy vill bara en sak. Tråden behöver inte handla om detta men det är en varning. För kännedom, så att säga. | |
| bobo flux | 2012-02-21 00:00 | |
![]() | Go for it. Det låter ju hur trevligt som helst. Bortse från det ekonomiska, förhoppningsvis ser han pengarna han betalar för din resa och ditt uppehälle även som en investering i sin egen hälsa och sitt sociala välbefinnande, och i så fall är det ju en win-win för alla :) | |
| lilya | 2012-02-21 00:03 | |
![]() | haha 0 rätt verkligen. vi snackar kameraskygg, retrosexuell norrlänning som förmodligen inte ens vet vad ett par chinos är. någon annan som tagit emot en liknande allmosa? hur lirar det med samvetet? | |
| ektis - Ej medlem längre | 2012-02-21 00:04 | |
![]() | åk. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-02-21 00:06 | |
![]() | Ja, åk. | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2012-02-21 00:06 | |
![]() | Jaap har tittat på för mkt SATC, klart du ska åka. | |
| lilya | 2012-02-21 00:07 | |
![]() | bobo's svar landade väldigt väl hos mig. det är ju just pengafrågan som gör att det tar emot så! | |
| Gautama | 2012-02-21 00:08 | |
![]() | Jag fick en resa till Egypten av min kusin..., vi hade inte haft kontakt på jättemånga år när hon ville bjuda mig på en lyxigare variant dit. Jag tackade ja, men kom inte iväg..., varför jag inte gjorde det hade med helt andra saker att göra än att jag inte ville. | |
| jpcnrd - Ej medlem längre | 2012-02-21 00:13 | |
![]() | Ok, kom inte och säg att jag inte varnade dig sen. | |
| Maradona1986 | 2012-02-21 00:18 | |
![]() | En aspekt att tänka på är huruvida du känner att han verkligen har råd att bjuda på detta. Om han är en nära vän, men egentligen inte har råd, kan det vara ett tecken på missriktade känslor som du kanske inte vill utnyttja. Men om du vet att han har råd med detta och ni är nära vänner -åk utan några som helst skuldkänslor. | |
| lilya | 2012-02-21 00:21 | |
![]() | hyfsad likriktning på åsikterna här, och lite klokare känner jag mig faktiskt. tackar för eder tid. | |
| lilya | 2012-02-21 00:23 | |
![]() | Maradona: jag har ingen detaljerad insikt i hans ekonomi, men han menar att detta är pengar han inte skulle känna av. och det kan säkert stämma då han själv har möjlighet att åka till staterna och leva loppan hela våren. | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2012-02-21 07:38 | |
![]() | Funderar lite åt samma håll som jpcnrd. Kanske vill han efter tio år försöka göra slag i saken och bli din pojkvän? Jag skulle vara försiktig med att ta emot en sådan stor gåva. Det är ju fint om han ger utan förbehåll, men kanske du på något sätt blir satt i skuld? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-02-21 07:52 | |
![]() | precis,han har förmodligen pengar så det räcker,och blir över och vill ha lite sällskap,du gör förmodligen honom en större tjänst en vad han gör dig,du får uppoffra dig lite,och tänk inte på pengarna,skaffa pass och pys iväg | |
| rajden | 2012-02-21 07:55 | |
![]() | Tja,varför tveka. Känns det rätt så är det bara att pallra sej iväg. Det är bara du själv som kan avgöra den saken. | |
| bobo flux | 2012-02-21 09:44 | |
![]() | jpcnrd och mönjelilja, det är väl något som ändå hamnar på hans ansvarsbord i så fall, och knappast lilyas? De verkar ju båda två vara helt på det klara med vad som gäller. Män och kvinnor kan faktiskt vara vänner med varandra. OM det skulle visa sig vara så som ni tror så är det väl bara sig själv han har att skylla i så fall? | |