Spelrum
| Giraffen | 32 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 26 |
| Inloggade | 60 |
Mobilspel
| Pågående | 19 249 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Cardis | 2012-04-01 03:18 | |
![]() | Venedig Planerar resmål dit i sommar. Någon som varit där och kan rekommendera något hotell eller något man måste se/göra? | |
| Hellan63 | 2012-04-01 05:55 | |
![]() | Oh, sole mio! Nej tyvärr. Men hoppas du reser med trevligt sällskap! Låter som en romantisk resa. | |
| gnill | 2012-04-01 06:19 | |
![]() | så bra att den här tråden kom just nu, jag planerar också att åka dit, min son vill så gärna se venedig, så jag passar på att fråga om tips med barn också (nio år) i venedig. | |
| eerievoid - Ej medlem längre | 2012-04-01 06:31 | |
![]() | När jag var där (i mars månad) så såg det inte alls romantiskt ut, utan mer som en nedlagd cirkus. Några ballong- och hattstånd här pch där, det var allt i livväg, resten av staden såg bara förfallen ut. Så mitt enda tips är att inte åka dit off season, men det verkar ni ju inte göra heller. | |
| Hinken76 - Ej medlem längre | 2012-04-01 07:23 | |
![]() | Helt OK ställe. Man hinner se allt och lite till på två-tre dagar så mitt enda tips är att inte stanna för länge för då tröttnar man nog. | |
| PowerYoga | 2012-04-01 07:32 | |
![]() | Venedig är knökfull med turister från världens alla hörn under sommarmånaderna och har inte så mkt att se och göra förutom alla krimskramsbutiker för turister och svindyra gondolturer. Klart överskattad stad! Italien har så mkt mer att bjuda på än ett besök i Venedig. | |
| le-lou | 2012-04-01 07:55 | |
![]() | Ta med pengar säger jag bara, det är svindyrt där :/ Inte så vackert som på bilder heller. | |
| le-lou | 2012-04-01 07:57 | |
![]() | Föräldrarna var där och en gondoltur gick på 1700 svenska kronor. Vansinne. | |
| Gautama | 2012-04-01 08:02 | |
![]() | Jag har varit där ett antal gånger..., jobbade i Italien i min ungdom..., varje gång släktingar och kompisar kom ner så skulle vi ju givetvis till Venedig som låg ca tio mil ifrån där jag bodde:-) Som flera säger här ovan, staden är svindyr, det luktar avfall och ni får trängas med miljoner andra. Men det är ändå värt ett besök, man vill ha sett Venedig. | |
| cadette - Ej medlem längre | 2012-04-01 08:06 | |
![]() | Instämmer i vad Gautamas säger och rekommenderar att man hellre åker till något ställe där man kan ta en dagstur till Venedig. Pengarna är inte alltid det som styr, men stanken (främst under de varma sommarmånaderna) och turisterna (de andra alltså) gör att en vecka känns extremt lång.. | |
| skaskann - Ej medlem längre | 2012-04-01 08:25 | |
![]() | När jag själv var i Italien bilade jag runt, Assisi, Florens, Milano, Rom. Jag tog in på olika kloster. | |
| Almas | 2012-04-01 09:45 | |
![]() | Venedig är underbart! Visst är det dyrt men man kan faktiskt söka sig längre in i gränderna, utanför de värsta turistfällorna. Det är romantiskt och vackert och måste bara upplevas. Bara det att det inte finns några bilar, all transport sker via båtbussar gondoler eller båttaxi. Båtbussarna är inte alls farligt dyra. Vi bodde på Hotel Merrcurio mitt inne i stan. Det var perfekt. Rent, nära till allt och vänlig personal. Det lönar sig att boka ett rum ut mot kanalen. Det är hänförande. | |
| corlini | 2012-04-01 10:43 | |
![]() | dyrt, smutsigt, slitet, överreklamerat. varför vill du dit? ett par kvarter av gamla slitna hus som inte blivit underhållna på 40år och lite kanaler blandat med turistlurar priser. | |
| Träsmak | 2012-04-01 10:51 | |
![]() | Fan då, kanske man skulle flytta till Venedig och skaffa en sån där Gondol då? Sen är det ficktjuvarnas paradis. Supermånga vad jag har hört i alla fall. | |
| Hinken76 - Ej medlem längre | 2012-04-01 14:45 | |
![]() | Ni som sågar Venedig har väl på sätt och vis rätt i sak, men samtidigt tycker jag att det kan vara motiverat med ett besök så att man kan bocka av det från listan. Två dagar räcker dock som sagt. Vi bodde på Carlton Grand Canal. Fyrstjärnigt tydligen, men de tog betalt som om de hade fem stjärnor och standarden var inte i närheten av fyrstjärnig. Gondolturen kostade 60 Euro har jag för mig efter lite dealande, och gondoljären hade minsan både randig tröja och stråhatt! Gondoltrafikstockning bör faktiskt upplevas en gång i livet så jag tycker att det var värt det. | |
| gattan | 2012-04-01 14:53 | |
![]() | Åk till Grekland istället ! De behöver alla turister de kan få OCH där finns så många härliga platser och sevärdheter. Dessutom kostar det ju inte skjortan ( vilket det inte får göra för min del ). | |
| Vasterljung | 2012-04-02 16:36 | |
![]() | Jag har varit i Venedig två gånger och vill absolut åka tillbaka flera gånger. Jag tycker om att skrota runt i gränderna, sitta vid kanalkanterna och titta på allt som händer, gå vilse och hitta mysiga torg m.m. Jag har stannat två nätter båda gångerna och tyckt det varit lagom. Ena hotellet hette Zecchini och var helt ok. Vad det andra hette minns jag inte, men det var också helt ok. Jag hade hört innan att det var skräpigt och äckligt i Venedig, men det såg jag inget av, tvärtom upplevde jag det som en mycket charmig och mysig stad. Jag rekommenderar att se saluhallen/torget i närheten av Rialtobron, mina två söner fascinerades av svärdsfisk och högarna med bläckfisk :) . Sedan undvek vi med flit de största turiststråken och såg till att gå vilse hela tiden (vilket inte var svårt) för det var så vi hittade de mysigaste gränderna. Om man har gott om tid kan man åka båtbuss till öarna runtomkrig. | |
| vigren | 2012-04-02 17:39 | |
![]() | Åh, blir avis! Det är 27 år sedan jag var där men vill gärna åka dit igen! Skitigt och turistigt? Javisst men det är ju det annorlunda som är charmigt och de värsta turisttillhållen kan man ju undvika om man så vill. Dyrt, javisst, men man behöver ju inte välja de absolut dyraste alternativen och man vet väl om redan innan man åker att det är en av världens dyraste städer? Har dock inga förslag på hotell eftersom det var så längesedan jag var där. Go for it! (skall nog kolla upp lite alternativ för att ev åka dit jag med) | |
| med | 2012-04-02 18:00 | |
![]() | Jag har varit där två gånger de senaste åren och håller inte alls med om allt som ni klagar på. Staden är ju underbart vacker med alla sina kanaler och broar. Åkt gondol har jag också gjort=c:a 500 kronor. Båtturerna ut till öarna är bara att rekommendera, speciellt ön Murano, med sitt konstglas. Att sitta på ett café på Marcusplatsen och bara njuta. Jag längtar dit igen!!! | |
| remvanrijn | 2012-04-02 20:07 | |
![]() | Hade staden inte hetat Venedig, hade man sagt "vilken slumstad" och rivit det mesta för länge sen. Det är speciellt, men 1 dagsbesök räcker mer än väl. Åk båtbuss eller om du vill - stå - i en gondol, ta Traghetti (gondolfärja som korsar en kanal ) StMmarkusplatsen, domkyrkan, dogepalatset och glasblåsarens Ö. | |