Spelrum
| Giraffen | 9 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 10 |
Mobilspel
| Pågående | 19 243 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| RaEl - Ej medlem längre | 2012-05-21 08:00 | |
![]() | foton som tas bort Läste på AB att Facebook tagit bort foton på ett mycket utvecklingsstört barn. Mamman hade lagt ut bilderna på FB efter att sonen dött, pga sitt handikapp. Personligen tycker jag att FB gjort fel, en mor måste ju få dela med sig av sina foton, på ett barn som hon älskat utan att bilderna ska plockas bort, pga att han inte såg ut som en "vanlig" bebis... | |
| boffertomte | 2012-05-21 08:09 | |
![]() | De har väl någon policy mot stötande bilder tror jag. Vill man publicera bilder på sitt döda barn så kan man göra det på en hemsida eller i en blogg. Jag förstår inte varför man prompt måste skända det stackars barnet genom att hänga ut det på fejan. | |
| X-ra Small - Ej medlem längre | 2012-05-21 08:18 | |
![]() | Jag vet inte om barnet var dött på fotot. Det hade ju levt i sex timmar, så de hade nog hunnit ta foton innan. | |
| Nasty Nimrod | 2012-05-21 08:32 | |
![]() | Facebook är ju en kommersiell aktör som fäller hellre än friar. De tar ju bort bilder på målningar med nakna bröst och allt möjligt, så det låter inte så konstigt. | |
| VonSchnygg - Ej medlem längre | 2012-05-21 08:44 | |
![]() | boffertomte, om man läser artikeln, hennes blogg och tittar på bilderna så var barnet varken "dött eller skändat" på fotona. Det var nog snarare moderslycka och stolthet som fick mamman att lägga ut fotona. Sen kan jag också ha åsikter om att allt och alla läggs ut till höger och vänster på internet, även små barn som absolut inte kan ha gett något medgivande till denna publicering. Men förr gömdes barnen som var "annorlunda" pga. något funktionshinder eller annan orsak undan. Då det ansågs skamligt att ha fått ett sådant barn, och att "vanligt folk" skulle slippa se Dessa....Jag tror nog ändå att den attityden var ännu värre. Än att en mamma trots allt är stolt och tacksam över sitt nyfödda barn... | |
| henrik_l | 2012-05-21 12:14 | |
![]() | själv tycker jag att facebook och it i överlag har fått alldeles för mkt plats och tid i våra liv. | |
| vulcan | 2012-05-21 12:15 | |
![]() | Jag undrar mest över hur man logiskt i sitt inre får ihop logiken med en god och allsmäktig gud som låter såna hemska missbildningar inträffa. Det och föräldrarnas beslut att - förmodligen påverkade av religösa föreställningar - låta graviditeten för ett barn helt utan chans till överlevnad eller någon ens elementär livskvalitet gå till sitt slut vore i så fall mer intressant att diskutera än Facebooks beslut om vilka bilder de vill ha eller inte ha på sin domän som vi ju faktiskt använder helt gratis. | |
| VonSchnygg - Ej medlem längre | 2012-05-21 14:35 | |
![]() | Den guden borde väl alla någorlunda upplysta människor ha märkt inte existerar vi det här laget. Men religösa skäl eller inte, barnet fanns trots allt redan i mammas mage när dom diagnostiserade skadan. Abort är ett ingrepp som innebär en viss risk för komplikationer, det kanske var av den orsaken mamman valde att fullfölja graviditeten. Och har man varit gravid så vet man hur speciellt det är med att ha bebisen i magen. Och säkert oerhört svårt att välja bort om man i 16 veckor har trott att allting var bra. Jag tror att många mammor skulle välja att få i alla fall ett dygn med bebisen än ingenting alls, hur egoistiskt det än kan låta. Och om dom var troende så hade dom kanske hoppet om att det skulle ske något mirakel kanske.... | |
| mindriell | 2012-05-21 14:48 | |
![]() | Håller med dig henrik_l !! | |
| henrik_l | 2012-05-21 15:58 | |
![]() | ja, dessutom så borde alla som lägger upp bilder på facebook verkligen läsa igenom villkoren om rättigheter och vad facebook kan göra med bilderna. | |
| JefautjOuer | 2012-05-21 16:17 | |
![]() | Det ständiga teodicéproblemet. Kommer nog att hålla människor sysselsatta i några år till. Så länge får man bara välja att tro eller inte, logik finns inte med i allt. | |
| Julia2012 | 2012-05-21 21:13 | |
![]() | så många gånger man hört att FB inte kan avsluta konton eller ta bort bilder på nåns konto där medlemmen avlidit. då funkar inget minsann men nu plötsligt gick det hur bra som helst att ta bort foton på ett litet utvecklingsstört barn (bebis) utan att ens fråga föräldern. | |
| enblommigkat | 2012-05-21 21:51 | |
![]() | Finns en filmsnutt här med musik ock bilder, den visar ju verkligen att dom inte försöker "hänga" ut barnet på et dåligt sett! Snarare visa upp sitt lilla underverk :) www.youtube.com/watc...Ju KJHx69sE | |