Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 19 254 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| nyckelpigan_ | 2012-05-23 19:46 | |
![]() | Student - ska man köpa present? Hej! Hänger inte med längre och undrar vad som gäller när brorsdotter gått ut Gymnasium efter 3 år och man blivit ditbjuden efter utsläppet. Vad skall man köpa? "Räcker" det med blommor eller skall man köpa present med? Tips på förslag mottages tacksamt. Vilken prisklass är passande? Och vad? | |
| Yamma | 2012-05-23 19:47 | |
![]() | Jag tycker prisklass födelsedagspresent eller strax under. Köp presentkort på smycken eller kläder! | |
| Gunilla _ | 2012-05-23 19:53 | |
![]() | Min ena grabb tar studenten snart och hans önskan "om vi tänker köpa någon present" är snygga glas och annat smått och gott som kan behövas när han flyttar hemifrån. Smycken är väl bra annars. Prisklass 200-400 kr kanske? | |
| BlåKott | 2012-05-23 19:53 | |
![]() | Köp en sån där liten studentnalle med band. I bandet fäster du ett kuvert, innehållandes valfritt belopp. 300:- tycker jag kan vara lagom. | |
| Shylster | 2012-05-23 19:55 | |
![]() | jag skulle säga nej. aldrig förstått varför man ska fira något sådant det var inte direkt svårt eller speciellt att ta studenten. (enda i klassen utan studentmössa) Men de flesta kanske tycker nog att man ska handla något. | |
| Shylster | 2012-05-23 19:56 | |
![]() | -kanske eller-nog :P | |
| marmeladov22 | 2012-05-23 20:06 | |
![]() | Nallarna är väl inget att spara på, fula med, köp ingen nalle, en blomma vill man ha, pengar med, eller presentkort och en flaska vin. That's it. | |
| nyckelpigan_ | 2012-05-23 20:15 | |
![]() | Tack för responsen och förslag! Då vet jag mer. Shylster, själv gick jag ut Gymnasiet för ca 20 år sedan. Hoppade champagnefrukosten och jobbade då istället. Noops, vägrade ha någon släkt eller familj som mötte mig. Och inget hemma efteråt. Har väl alltid gått lite min egen väg :-). Gick sen på universitetet iofs dock blev inte avslutningen så bra då min man omkom några dagar innan i en olycka. Hade då också tvååring och treåring att ta hand om men det är en annan historia. Nuförtiden får man uppföra sig och gå med mainstream :-) Och yes - studenfesten stack jag och en kompis ifrån på avslutningskvällen då vi tyckte den var tråkig, åkte iväg till en MC fest istället :-) Ja, ja - så kan det vara när man är ung och lite rebell. | |
| schmuppisch | 2012-05-23 20:54 | |
![]() | Har både bror och styvbror som tar studenten i år och tänkte ge dem var sin blomma samt något alkoholhaltigt att hänga runt halsen. (små spritflaskorna från stenabåtarna är grymma till detta) Sedan ska jag hålla i min brors studentskiva så jag kommer tyvärr inte kunna köpa något till honom, men man hoppas ju att festen är present nog :) | |
| markoolio5 - Ej medlem längre | 2012-05-23 20:59 | |
![]() | Bra förslag med en flaska vin, en liten detalj bara... det kallas langning. | |
| rjn | 2012-05-23 21:06 | |
![]() | Eftersom du är bjuden och tänker gå, så tycker jag du skall ha med en liten present.Smycken är alltid gångbart för tjejer, eller om du vet om skall till fotografen, så kan man köpa en fin fotoram.200-300 inte mer tycker jag. | |
| marmeladov22 | 2012-05-23 21:25 | |
![]() | marko: När man är 18 lär man ju dricka både champagnefrukost och på krogen, bättre få en vettig flaska finvin än hemkört från Jonny o dom | |
| toonfisken | 2012-05-23 21:30 | |
![]() | Brorsdotter.. Ett halsband , prisklass max 300:- , om du inte är miljonär .. | |
| nyckelpigan_ | 2012-05-23 21:32 | |
![]() | Never ever jag skulle köpa alkohol till en 18-åring. Absolut (!) inte på examensdagen. Inte en droppe! Aledningarna är flera: vet att föräldrarna inte skulle tycka om det, säger som närstående vuxen att det är okej att dricka (och det lär väl inte vara så där jättemåttlig på examensdagen....), skulle det hända något skulle jag ha mycket svårt att förlåta mig själv. Nono! | |
| nyckelpigan_ | 2012-05-23 21:33 | |
![]() | Det får bli pengar, hon har fått smycken några gånger nu så.... blir bra med pengar! | |
| Capeflyer | 2012-05-23 21:35 | |
![]() | Jag tar studenten om några veckor och folk frågar mig för jämnan vad jag vill ha i present.. Tycker dock inte det är så mycket att fira men du gör som du vill. Fråga personen :) Och till marmeladov22 och markoolio2: Vissa människor är nykterister. Jag är och kommer inte dricka något på studenten och jag har bestämt sagt att jag inte vill ha alkohol i present.. Dessutom är det ju som sagt langning? Ni kan ju i alla fall fråga personen igen vad de vill ha, inte så farligt.. Jag vet inte om jag var så mycket till hjälp :) | |
| toonfisken | 2012-05-23 23:03 | |
![]() | Pengar är så tråkigt --- Ett minne som ett smycke är bättre tycker jag ! Örhängen kanske om hon gillar det ... | |