Spelrum
| Giraffen | 1 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 251 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| X-ra Small - Ej medlem längre | 2012-05-25 09:18 | |
![]() | Är människan ond? Jag har en bror, som har en kraftig tumör på ryggen och ner över rumpan. Detta gör att han är STOR, över just baken. Han har inte kunnat vara på offentliga badhus, för VUXNA människor pekar och skrattar åt honom. Han har ett jobb, där han syns mycket, och även då får han höra kommentarer om sin ända. Även här av VUXNA personer. Är det bara okunskap, eller varför beter man sig så här? Det är en sak att barn tittar och pekar, för de förstår oftast inte, men att VUXNA ställer sig och högt utbrister: "VILKET J-A ARSLE"! Vad tror ni? Han skulle behöva allt stöd han kan, för han mår väldigt sdåligt av dessa kommentarer... | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2012-05-25 09:19 | |
![]() | Människan är ond tyvärr.... | |
| DAVVAPALLE | 2012-05-25 09:25 | |
![]() | Nej, människan är inte ond men ofta, visar det sig, rejält korkad. | |
| Mindymoo | 2012-05-25 09:38 | |
![]() | Usch vilka idioter det finns! Nej, det handlar inte om ondska men troligen har de en väldigt liten hjärna. Hellre en stor bak än en liten hjärna, all I say. | |
| bobo flux | 2012-05-25 10:04 | |
![]() | Definiera "ondska". | |
| RaEl - Ej medlem längre | 2012-05-25 10:18 | |
![]() | Ondska, elakhet, respektlöshet....finns många ord som passar in. =( Stackars kille o behöva utstå nåt liknande.... | |
| apbur | 2012-05-25 10:37 | |
![]() | Han är nog väldigt lyhörd för negativa kommentarer vilket blir jobbigt. Han har ju uppenbarligen en bakdel utöver det vanliga och eftersom man inte kan räkna med att alla ska vara finkänsliga får man nog helt enkelt lära sig att hantera kommentarerna. Han kan väl låta göra ett tryck på en t-shirt där det står: "Jag ser inte ut som alla andra, peka och skratta om du törs". | |
| boffertomte | 2012-05-25 10:37 | |
![]() | I Sverige gynnas ofta dumhet framför alla andra egenskaper. Det lönar sig helt enkelt att vara korkad och elak och hänsynslös. Därför föds det bara fler och fler dumskallar här, dumhet är ärftlig. Jag blir jättearg när jag hör om din bror och folks hjärnlösa kommentarer. | |
| boffertomte | 2012-05-25 10:42 | |
![]() | Apbur, väldigt lyhörd? Du får det att låta som om brodern här är överkänslig och lättstött. Det är inte att vara väldigt lyhörd om man märker och tar illa vid sig av att folk pekar och flabbar och kommer med häpnadsväckande elaka kommentarer om en. Det är att vara en fullständigt normal människa. Det är mobbarens klassiska försvar, att offret har sig själv att skylla om hen "tar åt sig". | |
| apbur | 2012-05-25 10:53 | |
![]() | Det är inte så ovanligt att man blir extra lyhörd för negativa kommentarer om man redan varit utsatt för det och känner obehag inför det. Det kan hända att en mobbare brukar säga att offret får skylla sig själv men det var inte vad jag sa. Att bekräfta att folk som pekar och skrattar är dumma hjälper inte så mycket. Det är nog alla redan överens om, även de som pekar och skrattar om de får tänka efter lite. Att förhindra dessa kommentarer är nog svårt men jag gav i alla fall ett konkret tips. Annars återstår det ju att försöka hantera kommentarerna när de väl kommer. Helt normalt att ta illa vid sig men det tär på en och det vill man ju undvika. | |
| chamila | 2012-05-25 10:56 | |
![]() | jag tror inte människor föds onda men utvecklas o blir påverkade av både samhälle o familj tyvärr ... gäller bara att skilja dom onda o dom goda o vara på sin vakt ... | |
| boffertomte | 2012-05-25 10:58 | |
![]() | Klart att man måste hantera kommentarerna, ditt tips var bra. Men omgivningen kan också förmås att inte tolerera att människor bär sig väldigt illa åt, tror jag. Men det är att ta i att påstå att man är överkänslig som en liten drivhusblomma när man utsätts för flagranta vidrigheter av vuxna medmänniskor. | |
| X-ra Small - Ej medlem längre | 2012-05-25 11:13 | |
![]() | Han hör givetvis komentarer, han är inte döv... Han ser hur folk tittar och pekar, han är inte blind! Jag tror att de allra flesta skulle ta åt sig, speciellt när du vet att du inte själv kan göra något åt det. Han är ju smal i övrigt, så folk med en normal hjärna borde inse att det är något, som inte stämmer när man har en vänster skinka som är fyra gånger större än den högra.. | |
| MrAtomic | 2012-05-25 11:18 | |
![]() | Det verkar mest som att de är korkade i den mening att det inte har mycket av impulskontroll. Det låter som ett barn som måste kommentera det som sticker ut och inte kan hejda sig. Väldigt pinsamt och jag skulle själv tycka att det var jobbigt att vara på det badhuset och se någon göra något så korkat. Ibland kan det säkert vara en jargong där de av någon anledning inte tror att de sårar din bror utan bara uppfattar sig som hjärtligt råa (när du pratar om arbetsplats). | |
| X-ra Small - Ej medlem längre | 2012-05-25 11:24 | |
![]() | Han har ett yrke där han inte har en "fast plats". Han är elektriker och installerar grejer i butiker och dylikt så han befinner sig ena dan i Malmö, och andra dan i Sundsvall.. Hans arbetskollegor är hur juste som helst....=) | |
| Mindymoo | 2012-05-25 11:29 | |
![]() | Jäkligt jobbigt för din bror, X-ra! Finns det nåt läkarna kan göra åt saken? Jag har umgåtts en del med en person som ser väldigt speciell ut. Hen sticker ut, och tar ofta illa vid sig av blickar och kommentarer. Hen gillar därför att ha sällskap med sig ute, då händer det inte lika ofta. Och om jag är med och nån säger nåt, då jävlars ryter jag till... det kan hen inte göra själv, det blir för jobbigt. Att ignorera dumhet kan jag bara inte. Det är en moralgrej. Btw, apbur, en t-shirt var en bra idé. Med "Hellre stor bak än liten hjärna". | |
| X-ra Small - Ej medlem längre | 2012-05-25 11:34 | |
![]() | Han ska eventuellt opereras. Grejen är att tumören nästlat sig in blodbanor och "ätit" upp hela sätesmuskeln. Det är därför en mycket komplicerad operation. Han har en flickvän, och det är nog tur... Han har själv sagt att han inte skulle orka om han inte hade henne.... | |
| Mindymoo | 2012-05-25 11:37 | |
![]() | Håller tummarna för att allt ska bli bättre! Och för att folk nångång lär sig att alla inte är lika... | |
| Mindymoo | 2012-05-25 11:49 | |
![]() | X-ra Small: Och för övrigt kan du hälsa att det är förbaskat starkt att inte bryta ihop och sjukskriva sig för depression eller nåt. Respekt! | |
| hundbiten - Ej medlem längre | 2012-05-25 11:54 | |
![]() | Det finns riktigt onda människor men de flesta som skojar om andras fysik tänker helt enkelt väldigt kort. Kanske har de av egna brister eller för att de inte har tagit åt sig av vettig uppfostran inte lärt sig att bete sig som folk. Det kan man hämta oräkneliga exempel på bara i detta forum, där det skrattas och hånas över främmande eller kända personers utseende. Din bror ska veta att bland häcklarna finns massor av människor som tycker det är mycket värre att bete sig som ett stort arsle än att ha ett. Jag tror att han är stolt över sin yrkesskicklighet och så har han en underbar syster och andra människor som älskar honom. Fuck the evils. Lycka till i framtiden och med en ev operation! | |