Spelrum
| Giraffen | 8 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 9 |
Mobilspel
| Pågående | 19 244 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Bob100 | 2012-05-26 15:35 | |
![]() | Svenska rock och pop låtar (röstningsfas) Jag har egentligen tänkt att publicera en lista på låtar jag samlat på mig med benäget bistånd från främst betapetare. Men jag tänkte att om lyssnaren själv får rangordna så blir det ju lite roligare. Därför: Plocka ut dina 20 favoriter av dessa 500. de får samma vikt i omröstningen, men rangordna gärna. Om du känner att nån favorit saknas, lägg till högst tre (23). Jag summerar sedan och publicerar med Spotify-länk. Låtarna: open.spotify.com/use...IB KMIjq51Q A Camp – Love Has Left The Room ABBA – Dancing Queen ABBA – I Do I Do I Do I Do I Do ABBA – Knowing Me, Knowing You ABBA – Mamma Mia ABBA – My Love, My Life ABBA – S.O.S. ABBA – Waterloo Ace Of Base – The Sign Adolphson & Falk – Krafter Vi Aldrig Känner Air France – Beach Party All That Jazz – Banner Of Love Allan Edwall – Du Och Jag Allan Edwall – Kom Anders F. Rönnblom – Det Är Inte Snön Som Faller Anders F. Rönnblom – Din Barndom Skall Aldrig Dö (live) Anders F. Rönnblom – Guds Rosor Anders F. Rönnblom – Jag Kysste Henne Våldsamt Andreas Tilliander – Caught In A Riot Anna Järvinen – Boulevarden Anna Järvinen – Lilla Anna Anna Järvinen – Svensktalande Bättre Folk Anna Järvinen – Vals För Anna Anna Järvinen – Äppelöga Anna Stadling – Nu Är Jag Ung Anna Ternheim – Better Be Anna Ternheim – Lovers Dream Anna Ternheim – My Heart Still Beats For You Anna Ternheim – Shoreline Anna Ternheim – What Have I Done Anna-Lena Löfgren – Lyckliga Gatan Arbete & Fritid – Arbete & Fritid Arbete & Fritid – Gånglåt Efter Lejsme Per Larsson, Malung Archimedes Badkar – Badidoom Arne Domnerus – Visa Vid Midsommartid Arne Domnerus & Gunnar Svensson – Karl-Bertil Jonssons Julafton Asta Kask – Ringhals Brinner At The Gates – Slaughter Of The Soul Atomic Swing – Gone In The Smoke Atomic Swing – In The Dust Atomic Swing – Panicburgh City Atomic Swing – Smile Atomic Swing – Stone Me Into The Groove Atomic Swing – Suburban Wing Bad Cash Quartet – Midnight Prayer Barbro Hörberg – Med Ögon Känsliga För Grönt Basse Wickman & Magnus Lindberg – Till Min Syster Bathory – Chariots Of Fire Bear Quartet – Grammar Bear Quartet – Millions Bear Quartet – Put Me Back Together Bengt Hallberg – St. Örjanslåten Björn Afzelius – Elsinore Björn J:son Lind – Brusa Högre Lilla Å Björn Olsson – Tjörn Björn Skifs – Håll Mitt Hjärta (Same Old Story) Blacknuss – Dinah Blond – Balladen Om Killen, Del 1 Blond – Lilac Years Blå Tåget – Den Ena Handen Vet Vad Den Andra Gör Blåkulla – Drottningholmsmusiken, sats 1 Bo Hansson – De Svarta Riddarna – Tillbaka Till Vadstället Bo Kaspers Orkester – I Samma Bil Bob Hund – Det Skulle Vara Lätt För Mig Att Säga Att Jag Inte Hittar Hem… Bob Hund – Düsseldorf Bob Hund – Ett Fall Och En Lösning Bob Hund – Fantastiskt Bob Hund – Förträngda Problem Bob Hund – Istället För Musik: Förvirring Bob Hund – Jag Är Inte Arg Bob Hund – Mer Än Så Kan Ingen Bli Bob Hund – Nu Är Det Väl Revolution På Gång? Bob Hund – Papperspåse Bob Hund – Rundgång, Gräslök, Fågelsång Bob Hund – Sommaren Rasar Bob Hund – Upp Upp Upp Ner Bob Hund – Våffeljärnet Broder Daniel – I’ll Be Gone Broder Daniel – Shoreline Broder Daniel – Whirlwind Candlemass – At The Gallows End Carbon Based Life Forms – Central Plains Cardigans – Communication Cardigans – Erase/Rewind Cardigans – Fine Cardigans – Lovefool Cardigans – Step On Me Cardigans – You’re The Storm Cardigans – Your New Cuckoo Christian Falk – Dream On Christian Kjellvander – Portugal Christian Walz – Wonderchild Club 8 – Jesus Walk With Me Commando M. Pigg – Mot Stjärnorna Contact – Hon Kom Över Mon Contact – Samma Vindar, Samma Dofter Cornelis Vreeswijk – Hönan Agda Cornelis Vreeswijk – Polaren Pär Hos Det Sociala Cornelis Vreeswijk – Saskia Cornelis Vreewijk – Somliga Går Med Trasiga Skor Cortex – Jesus I Betong Cortex – Mind Of Darkness Cortex – Napalm Sticks To Kids Cortex – The Freaks Creeps – Right Back On Track Dag Vag – Dimma Dag Vag – Samma Sak David Shutrick – Blå Container Di Leva – Keep On Dying Di Leva – Vem Ska Man Tro På Di Leva – Vi Har Bara Varandra Disfear – Get It Off Dive – Captain Nemo Docent Död – Solglasögon Docenterna – Alla Helgons Dag Docenterna – Varma Öl Och Kalla Element Doris – Did You Give The World Some Love Today Babe Doris – You Never Come Closer Dr. Zeke – Jag Ska Aldrig Dö Dungen – Festival Dungen – Stadsvandringar Dungen – Ta Det Lugnt Ebba Grön – 800 Grader Ebba Grön – Beväpna Er Ebba Grön – Die Mauer Ebba Grön – Flyktsoda Ebba Grön – Staten & Kapitalet Ebba Grön – Vad Ska Du Bli Ebba Grön – We’re Only In It For The Drugs Egba – Gröna Moln Egba – Trabajo Para Egba Eggstone – Wrong Heaven El Perro del Mar – Change Of Heart Eldkvarn – Alice Eldkvarn – Kärlekens Tunga Eldkvarn – Ta Min Hand Entombed – Left Hand Path Entombed – To Ride, Shoot Straight And Speak The Truth Entombed – Wolverine Blues Eric Gadd – Tvåhundratusen Eric Gadd – Wish I Eric Malmberg – Till Minne Av Lilly Lindström Eric Prydz – Call On Me Esbjörn Svensson Trio – Did They Ever Tell Cousteau Esbjörn Svensson Trio – From Gagarin’s Point Of View Europe – The Final Countdown Eva Dahlgren – Kom Och Håll Om Mig Eva Dahlgren – Lev Så Eva Dahlgren – Vem Tänder Stjärnorna Eva Dahlgren – Ängeln I Rummet Evert Taube – Calle Schewens Vals Evert Taube – Himlajord Evert Taube – Så Länge Skutan Kan Gå Familjen – Det Snurrar I Min Skalle Fattaru – Babylon Fever Ray – If I Had A Heart First Aid Kit – The Lion’s Roar Florence Valentin – Allt Dom Bygger Upp Ska Vi Meja Ner Flower Kings – I Am The Sun (Part One and Two) Fläsket Brinner – Bosses Låt Fläsket Brinner – Jätten Feeling Fläsket Brinner – Klotet Fläskkvartetten – Leave A Light (ft. Anna Ternheim) Fläskkvartetten – Someone Like Me Fläskkvartetten – Walk Fred Åkerström – Jag Ger Dig Min Morgon Freddie Wadling – Blott En Dag Freestyle – Vill Ha Dej Frida Hyvönen – Dirty Dancing Frida Hyvönen – Enemy Within Frida Hyvönen – Hands Frida Hyvönen – I Drive My Friend Gemini – T.L.C. Gimmicks – Just Sånt Får En Att Bli Sur Gimmicks – Ye-Me-Le Gloria – Party On My Own Goran Kajfes – Mesqualero Grisen Skriker – En Öl Till Grisen Skriker – Ettusen Punks Grisen Skriker – Plast Grymlings – Där Gullvivan Blommar Grymlings – En Glädjesång Gudibrallan – T-Doja Gunder Hägg – Glassfabriken Gunder Hägg – Kalla Kriget Gyllene Tider – Billy Gyllene Tider – Flickorna På TV2 Gyllene Tider När Vi Två Blir En Gösta Berlings Saga – Helgamarktz Gösta Berlings Saga – Kontrast Gösta Berlings Saga – Sorterargatan 3 Gösta Berlings Saga – Svenska Hjärtan Hansson & Karlsson – Tax Free Hansson de Wolfe United – Iskalla Killen (Full Av Mänsklig Värme) Hansson de Wolfe United – Var Kommer Barnen In Hedningarna - Dolkaren Hellacopters – Born Broke (live Hultsfred 99) Hellacopters – By The Grace Of God Hellacopters – No Song Unheard Hello Saferide – Arjeplog Hep Stars – Wedding Hives – Hate To Say I Told You So Hoola Bandoola Band – Keops Pyramid Hoola Bandoola Band – Stoppa Matchen Hoola Bandoola Band – Vem Kan Man Lita På? Hootenanny Singers – Omkring Tiggarn Från Luossa Håkan Hellström – Kom Igen Lena Håkan Hellström – Känn Ingen Sorg För Mig, Göteborg Håkan Hellström – Nu Kan Du Få Mig Så Lätt Imperiet – Blå Himlen Blues Imperiet – Märk Hur Vår Skugga Imperiet – Saker Som Hon Gör Imperiet – Var E Vargen In Flames – Moonshield Irene – Stardust Isildurs Bane – Overtyr från ”Sagan Om Ringen” Jakob Hellman – Fritiof Och Carmencita Jakob Hellman – Hon Har Ett Sätt Jakob Hellman – Tåg Jakob Hellman – Vara Vänner Jakob Hellman – Vintern Dör Jan Johansson – Kvällar I Moskvas Förstäder Jan Johansson – Visa Från Rättvik Jan Johansson – Visa Från Utanmyra Janne Schaffer – Norrland Jenny Wilson – Clattering Hooves Jens Lekman – Black Cab Jens Lekman – Maple Leaves John Holm – Den Öde Stranden John Holm – Ett Enskilt Rum På Sabbatsberg John Holm - Maria, Många Mil Och År Från Här John Holm – Sommaräng Jojje Wadenius – Kalles Klätterträd Jose Gonzalez – Heartbeats Kaipa – Skenet Bedrar Kapten Röd – Stjärnorna Finns Här Katatonia – Brave Kebnekajse – Barkbrödslåten Kebnekajse – Förberedelser Till Fest Kebnekajse – Horgalåten Kenny Håkansson – Gånglåt Kent – 747 Kent – Dom Andra Kent – En Himmelsk Drog Kent – FF Kent – Kräm (Så Nära Får Ingen Gå) Kent – Kärleken Väntar Kent – Mannen I Den Vita Hatten (16 År Senare) Kent – Music Non Stop Kent – Utan Dina Andetag Kenta – Just Idag Är Jag Stark Kjell Höglund – Genesarets Sjö Kjell Höglund – Häxprocess Kleerup ft. Titiyo – Longing For Lullabies Komeda – A Simple Formality Komeda – Borgö Komeda – Cul de Sac Komeda – Feeling Fine Komeda – Happyment Komeda – It’s Alright, Baby Koop – Koop Island Blues Koop – Summer Sun Kriminella Gitarrer – Vårdad Klädsel KSMB – Polsk Schlager KSMB – Sex Noll Två KSMB – Tidens Tempo Laleh – Han Tuggar Kex Laleh – Mysteries Landberk – I Nattens Timma Landslaget – Tala Om Vart Du Ska Resa Lars Gullin – Danny’s Dream Lars Gullin – Fine Together Lars Winnerbäck – Elegi Lars Winnerbäck – Kom Lars Winnerbäck – Stort Liv Lars Winnerbäck & Miss Li – Om Du Lämnade Mig Nu Lasse Tennander – Rötter Lasse Tennander – Ska Vi Gå Hem Till Dig Latin Kings – Blend Dom Latin Kings - Hundår Leather Nun – Someone Special Like You Leather Nun – Whama-Lama-Bam-Bam-Boy Leila K – Electric Lenne Broberg – Mälarö Kyrka Liket Lever – Levande Begravd Lill Lindfors – Du Är Den Ende Lisa Ekdahl – Vem Vet Looptroop – Jag Sköt Palme Looptroop – Long Arm Of The Law Lustans Lakejer – Diamanter Lykke Li – Time Flies Made In Sweden – Snakes In A Hole Made In Sweden – Winter’s A Bummer Magnus Lindberg – Röda Läppar Magnus Uggla – Astrologen Magnus Uggla – Hallå Magnus Uggla – Johnny The Rocker Magnus Uggla – Kung För En Dag Magnus Uggla – Varning På Stan Mando Diao – Dance With Somebody Mando Diao – Down In The Past Mando Diao – Gloria Mando Diao – Long Before Rock’n Roll Mange Schmidt – Håll Käften Marie Bergman – Ingen Kommer Undan Politiken Marie Fredriksson – Den Bästa Dagen Marie Fredriksson – Tro Marie Fredriksson – Ännu Doftar Kärlek Mats Paulson – Visa Vid Vindens Ängar Mattias Alkberg – Fyllskalle Mattias Alkberg – Jag Är En Antenn Mattias Alkberg – Ragnar Mattias Alkberg & Frida Hyvönen – Sista Dan Tillsammans Mattias Alkberg Bd – Stockholm Mauro Scocco – Det Finns Mauro Scocco – Ingen Vinner Mauro Scocco – Sarah Mecki Mark Men – Life Cycle Mecki Mark Men – Midnight Land Merit Hemmingson – Mandom, Mod Och Morske Män Merit Hemmingsson – Jämtländsk Brudmarsch ’73 Meshuggah – I Meshuggah – Rational Gaze Mikael Ramel – Artificiell Prana Mikael Ramel – Nå Då Så Mikael Wiehe – Flickan Och Kråkan Mikael Wiehe – Titanic (Andraklasspassagerarens Sång) Millencolin – No Cigar Miss Li – Ba Ba Ba Moneybrother – Stormy Weather Moneybrother – They’re Building Walls Around Us Monica Törnell – En Kungens Man Monica Törnell – Känslan I Maj Monica Törnell – Vintersaga Monica Zetterlund – Att Angöra En Brygga Monica Zetterlund – Monicas Vals (Waltz For Debby) Monica Zetterlund – Sakta Vi Gå Genom Stan Motvind – Lära För Livet Mörbyligan – Lilla Sussie Är Död Nannie Porres – Höstvisa Nannie Porres – I Folkviseton Nationalteatern – Barn Av Vår Tid Nationalteatern – Bängen Trålar Nationalteatern – Jack The Ripper Nationalteatern – Kolla Kolla Nationalteatern – Livet Är En Fest Nationalteatern – Men Bara Om Min Älskade Väntar Neneh Cherry – Manchild Nicolai Dunger – My Time Is Now Nicolai Dunger – Someone New Nicolai Dunger – Soul Rush Nils Landgren & Tomas Szanko – Den Blomstertid Nu Kommer Nina Kinert – Play The World Noice – En Kväll I Tunnelbanan Nomads – Rat Fink A Boo-Boo November – Mount Everest Nynningen – För Full Hals Ola Magnell – Kliff Ola Magnell – Påtalåten Ola Magnell – Vällingklockan Olle Adolphson – Briggen Blue Bird Av Hull Olle Adolphson – Mitt Eget Land Olle Adolphson – Nu Har Jag Fått Den Jag Vill Ha Olle Adolphson – Så Skimrande Var Aldrig Havet Olle Adolphson – Trubbel Olle Ljungström – Tysk Indian Olle Nyman – Don’t Let Those Bastards Reel You In Opeth – Blackwater Park Orup – Från Djursholm Till Danvikstull Orup – Jag Blir Hellre Jagad Av Vargar Paatos – Stream Pascal ft. Mattias Alkberg – Allt Det Här Peps Blodsband – Falsk Matematik Peps Blodsband – Främmande Peps Blodsband – Hög Standard Peps Blodsband – Oh Boy! Peps Blodsband – Samma Sång Perssons Pack – Tusen Dagar Härifrån Peter Lemarc – (Jag Ska) Gå Hel Ur Det Här Peter, Björn & John – Young Folks (Wizzard’s Sleeve remix) Petter – Repa Skivan Philemon Arthur & The Dung – In Kommer Gösta Popsicle – Hey Princess Popsicle – Undulate Povel Ramel – Ta Av Dej Skorna Povel Ramel – Underbart Är Kort Promoe – Mammas Gata (ft Andreas Grega) Pugh Rogefeldt – Aftonfalken Pugh Rogefeldt – Dinga Linga Lena Pugh Rogefeldt – Finns Det Lite Stolthet Kvar… Pugh Rogefeldt – Hog Farm Pugh Rogefeldt – Här Kommer Natten Pugh Rogefeldt – Små Lätta Moln Pärson Sound – Tio Minuter Radio Dept. – It’s Personal Radio Dept. – Never Follow Suit Radio Dept. – Why Won’t You Talk About It? Ragnar Borgedahl – Hum, Hum Från Humlegården Ragnarök – Promenader Ratata & Frida – Så Länge Vi Har Varann Raymond & Maria – Ingen Vill Veta Var Du Köpt Din Tröja Rebecka Törnqvist – Good Thing Rednex – Cotton Eye Joe Reeperbahn – Det Var Länge Sedan Reeperbahn – Havet Ligger Blankt Reeperbahn – Kalla Kriget Reeperbahn – Min Instinkt Refused – New Noise Robert Broberg – Stan Är Full Av Vatten Robyn – Be Mine! Robyn with Kleerup – With Every Heartbeat Roxette – It Must Have Been Love Roxette – The Look Rude Kids – Raggare Is A Bunch Of Motherfuckers Röda Bönor – Det Ska Bli Slut På Rumban Röda Bönor – Sången Om Anne-Marie Sagor & Swing – Långt In I Skogen, Längre In I Skogen, Längst In I Skogen Samla Mammas Manna – Dundrets Fröjder Sator – Hello! Hello! It’s Good To Be Back Silverbullit – Star Sinners – Barbed Wire Heart Skäggmanslaget – Gråtlåt, Polska Efter Hjort-Anders Soundtrack Of Our Lives – Black Star Soundtrack Of Our Lives – Embryonic Rendezvous Soundtrack Of Our Lives – Firmanent Vacation Soundtrack Of Our Lives – Instant Repeater ‘99 Soundtrack Of Our Lives – Into The Next Sun Soundtrack Of Our Lives – Retro Man Soundtrack Of Our Lives – Sister Surround Stefan Sundström & Apache – Nån Har Slagit Upp Ett Hål Stina Nordenstam – Parliament Square Strindbergs – Kvasibarn Ståålfågel – Född Kub Swedish House Mafia & Knife Party – Antidote Sven-Bertil Taube – Änglamark Svenska Akademien – Du Vill Så Du Kan Tages – Fantasy Island Tallest Man On Earth – Pistol Dreams Tant Strul – Dunkar Varmt Ted Gärdestad – För Kärlekens Skull Ted Gärdestad – Himlen Är Oskyldigt Blå Ted Gärdestad – Sol, Vind Och Vatten Teddybears STHLM – Hey Boy Teddybears Sthlm ft Thomas Rusiak – Hiphopper The Ark – Calleth You, Cometh I The Concretes – On The Radio The Embassy – It Pays To Belong The Embassy – Some Indulgence The Embassy – The Great Indoors People The Field – Leave It The Knife – Heartbeats The Knife – Pass This On The Knife – Silent Shout The Plan – Mon Amour The Sounds – Song With A Mission Therion – Lemuria Thirteen Moons – Going Against The Tide Thirteen Moons – Suddenly One Summer This Perfect Day – Postcard Summers Thorstein Bergman – För Mej Själv Och Mina Tänkta Vänner Thorstein Bergman – Helgdagskväll I Timmerkojan Thåström – Fanfanfan Thåström – Kort Biografi Med Litet Testamente Thåström – Kärlek Är För Dom Tiger Stripes – Hooked Timbuktu – Karmakontot Tomas Andersson Wij – Nu Har Jag Simmat Långt Ut Från Land Tomas Ledin – En Del Av Mitt Hjärta Tomas Ledin – Sommaren Är Kort Tommy Körberg – Judy Min Vän Tommy Nilsson – Dina Färger Var Blå Tommy Nilsson – Öppna Din Dörr Torsson – Det Spelades Bättre Boll Torsson – Klippans Centrum Torsson – Radiosignalisten Tough Alliance – 25 Years And Running Tough Alliance – Silly Crimes Tough Alliance – Take No Heroes Trettioåriga Kriget – Jag Och Jag Och Jag Trettioåriga Kriget – Murar Träd, Gräs & Stenar – Frukta Inte Norrskenet Träd, Gräs & Stenar – Sanningens Silverflod TT-Reuter – Inuti Mig TT-Reuter – Krossa Alla Tankar Turid – Om Snällhet Turid – Sometimes I Think Age Is A Tree Turid – Song Ulf Lundell – (Oh La La) Jag Vill Ha Dej Ulf Lundell – Club Zebra Ulf Lundell – Kärleken Förde Oss Samman Ulf Lundell – Rom I Regnet Ulf Lundell – Snart Kommer Änglarna Att Landa Ulf Lundell – Snön Faller Och Vi Med Den Ulf Lundell – Tre Bröder Ulf Lundell – Öppna Landskap Underjordiska Lyxorkestern - Förbjuden Luft Union Carbide Productions – Be Myself Again Uno Svenningsson – Under Ytan Wannadies – Hit Wannadies – My Home Town Wannadies – You And Me Song Vapnet ¬– Ge Dom Våld Vapnet – Plötsligt Händer Det Inte Weeping Willows – Blue And Alone Veronica Maggio – Jajaja Veronica Maggio – Måndagsbarn Veronica Maggio – Välkommen In Wilmer X – Blod Eller Guld Wilmer X – Vild X-Models – Två Av Oss Yngwie Malmsteen – Evil Eye Yngwie Malmsteen – Icarus Dream Suite Op. 4 Älgarnas Trädgård – Saturnus Ringar | |
| Bitte - Administratör | 2012-05-26 15:46 | |
![]() | www.betapet.se/forum...-0 #1859798 www.betapet.se/forum...-0 #1852685 Två trådar i samma ämne av dig själv Bitte | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-05-26 16:27 | |
![]() | men man får inte bumpa gamla trådar eller | |
| Bob100 | 2012-05-26 16:55 | |
![]() | Nä, det är inte samma sorts tråd. Omröstning nu. | |
| -Alias- | 2012-05-26 16:58 | |
![]() | Palla | |
| Solveeeig | 2012-05-26 19:39 | |
![]() | 1.Cortex – The Freaks 2.Broder Daniel – Shoreline Broder Daniel – I’ll Be Gone Broder Daniel – Whirlwind Bob Hund – Ett Fall Och En Lösning Anna Ternheim – What Have I Done Komeda – It’s Alright, Baby Florence Valentin – Allt Dom Bygger Upp Ska Vi Meja Ner Mando Diao – Dance With Somebody The Knife – Heartbeats The Knife – Pass This On The Knife – Silent Shout The Plan – Mon Amour Röda Bönor – Det Ska Bli Slut På Rumban Röda Bönor – Sången Om Anne-Marie Peter, Björn & John – Young Folks (Wizzard’s Sleeve remix) Hansson & Karlsson – Tax Free Jag har inte rangordnat låtarna förutom nummer 1 och 2. Jag har inte kollat igenom din lista noga heller men detta är de som jag spontant valde. Jag saknar First floor power och Säkert! på listan. | |
| Hinken76 - Ej medlem längre | 2012-05-26 20:28 | |
![]() | Uno Svenningsson – Under Ytan The Knife – Pass This On Thåström – Kärlek Är För Dom Stina Nordenstam – Parliament Square Reeperbahn – Kalla Kriget Philemon Arthur & The Dung – In Kommer Gösta Neneh Cherry – Manchild Mikael Wiehe – Flickan Och Kråkan Mando Diao – Gloria Lustans Lakejer – Diamanter Lars Winnerbäck – Elegi Koop – Koop Island Blues Kent – Music Non Stop Kent – Kärleken Väntar Jakob Hellman – Hon Har Ett Sätt Evert Taube – Calle Schewens Vals Ebba Grön – 800 Grader Cornelis Vreewijk – Somliga Går Med Trasiga Skor Cardigans – Erase/Rewind ABBA – S.O.S. | |
| Bob100 | 2012-05-27 11:33 | |
![]() | Mina: 1. Mattias Alkberg Bd – Stockholm 2. John Holm – Ett Enskilt Rum På Sabbatsberg 3. Bob Hund – Det Skulle Vara Lätt För Mig Att Säga… 4. Fattaru – Babylon 5. Eldkvarn – Ta Min Hand 6. Magnus Uggla – Hallå 7. Ebba Grön – Staten & Kapitalet 8. Kriminella Gitarrer – Vårdad Klädsel 9. Mattias Alkberg – Jag Är En Antenn 10. Soundtrack Of Our Lives – Into The Next Sun 11. Pugh Rogefeldt – Här Kommer Natten 12. Komeda – Feeling Fine 13. Anders F. Rönnblom – Din Barndom Skall Aldrig Dö (live) 14. Turid – Song 15. Barbro Hörberg – Med Ögon Känsliga För Grönt 16. Trettioåriga Kriget – Jag Och Jag Och Jag 17. Bob Hund – Våffeljärnet 18. KSMB – Sex Noll Två 19. Thorstein Bergman – Helgdagskväll I Timmerkojan 20. Vapnet – Plötsligt Händer Det Inte | |
| grisseknorr | 2012-05-27 16:20 | |
![]() | Saknar massor... In Flames - Take this life In Flames - Trigger In Flames - Come Clarity In Flames - Cloud Connected In Flames - Deliver Us In Flames - Alias Sabaton - Primo Victoria Sabaton - Metal Crue Sabaton - 40:1 Disdain - You And I Disdain - Leave this World Corroded - 6ft of Anger Corroded - Time and Time Again Lillasyster - Hårdrock och massa mer...rätt omöjligt, nog bättre om du ber folk välja sina 3 bästa svenska låtar ex och gör lista av det.... blir lite lättare iaf... | |
| Bob100 | 2012-05-27 18:22 | |
![]() | grisseknorr, de har fått göra det i tidigare trådar. men det hade blivit flera tusen låtar. detta är ett urval ska tilläggas. gillar du bara metal? pugh? ebba? bob? | |
| Bob100 | 2012-05-28 20:04 | |
![]() | Vi har en ledare! The Knife – Pass This On (2 röster) ABBA – S.O.S. (1 röst vardera) Anders F. Rönnblom – Din Barndom Skall Aldrig Dö (live) Anna Ternheim – What Have I Done Barbro Hörberg – Med Ögon Känsliga För Grönt Bob Hund – Det Skulle Vara Lätt För Mig Att Säga… Bob Hund – Ett Fall Och En Lösning Bob Hund – Våffeljärnet Broder Daniel – I’ll Be Gone Broder Daniel – Shoreline Broder Daniel – Whirlwind Cardigans – Erase/Rewind Cornelis Vreewijk – Somliga Går Med Trasiga Skor Cortex – The Freaks Ebba Grön – 800 Grader Ebba Grön – Staten & Kapitalet Eldkvarn – Ta Min Hand Evert Taube – Calle Schewens Vals Fattaru – Babylon Florence Valentin – Allt Dom Bygger Upp Ska Vi Meja Ner Hansson & Karlsson – Tax Free Jakob Hellman – Hon Har Ett Sätt John Holm – Ett Enskilt Rum På Sabbatsberg Kent – Kärleken Väntar Kent – Music Non Stop Komeda – Feeling Fine Komeda – It’s Alright, Baby Koop – Koop Island Blues Kriminella Gitarrer – Vårdad Klädsel KSMB – Sex Noll Två Lars Winnerbäck – Elegi Lustans Lakejer – Diamanter Magnus Uggla – Hallå Mando Diao – Dance With Somebody Mando Diao – Gloria Mattias Alkberg – Jag Är En Antenn Mattias Alkberg Bd – Stockholm Mikael Wiehe – Flickan Och Kråkan Neneh Cherry – Manchild Peter, Björn & John – Young Folks (Wizzard’s Sleeve remix) Philemon Arthur & The Dung – In Kommer Gösta Pugh Rogefeldt – Här Kommer Natten Reeperbahn – Kalla Kriget Röda Bönor – Det Ska Bli Slut På Rumban Röda Bönor – Sången Om Anne-Marie Soundtrack Of Our Lives – Into The Next Sun Stina Nordenstam – Parliament Square The Knife – Heartbeats The Knife – Silent Shout The Plan – Mon Amour Thorstein Bergman – Helgdagskväll I Timmerkojan Thåström – Kärlek Är För Dom Trettioåriga Kriget – Jag Och Jag Och Jag Turid – Song Uno Svenningsson – Under Ytan Vapnet – Plötsligt Händer Det Inte | |
| Frasse2 - Ej medlem längre | 2012-05-29 22:48 | |
![]() | Ok nu har jag kollat in denna mastodontlista och här kommer dom 20 bästa på listan sen om det är dom 20 bästasvenska låtarna är en annan sak , den är ju skapligt färgad efter din smak..:) , jag menar, 13 bob hund och 3 gyllene tider och nog finns det väl betydligt bättre låtar med Thåström än dom där , nåja smaken är ju söm baken som man säger. 1. Bakom mina solglasögon - Docent Död 2. 800 grader - Ebba Grön 3. Rom i regnet - Ulf Lundell 4. Hon har ett sätt - Jakob Hellman 5. Hog Farm - Pugh 6. Sakta vi går genom stan - Monika Z 7. Just idag är jag stark - Kenta 8. Jag kysste henne våldsamt - Anders F Rönnblom 9. Polsk schlager - KSMB 10. Himlen är oskyldigt blå - Ted Gärdestad 11. Somliga går i trasiga skor - Cornelis 12. Känn ingen sorg för mig Göteborg - Håkan Hellström 13. Nån har slagit upp ett hål - Stefan Sundström 14. Var e Vargen - Imperiet 15. Sommaren är kort - Tomas Ledin 16. Varning på stan - Magnus Uggla 17. Mamma Mia - Abba 18. Vem kan man lita på - Hoola Bandoola band 19. Kliff - Ola Magnell 20. Bängen Trålar - National Teatern Åsså 3 som saknas: Sommartider - Gyllene tider Miss Huddinge-72 - Thåström Amors pilar - Stefan Sundström | |
| Bob100 | 2012-06-01 19:00 | |
![]() | Jag vet, Frasse. Har försökt. "Sommartider" och "Sommaren Är Kort" t ex. En är med och en inte. Det jag kanske lyckats med dock är att leta upp de artister och grupper som åtminstone omnämns med åtminstone ett bidrag. First Floor Power undantagen... Tack, Solveeeig! | |
| BenisU | 2012-06-01 19:11 | |
![]() | HÄRLIGT FRASSE....din lista får stå för mej åxå (inte xact men kanon) as good as gold.... | |
| slånbär | 2012-06-01 20:30 | |
![]() | Jag tar lätt grisseknorrs lista istället!! En lista med 500 låtar och bara en In Flames låt?? är du galen? Det är ju ett av dom större metalbanden internationellt och bara en låt på listan? Galet!! | |
| med | 2012-06-01 21:27 | |
![]() | Så sant :) | |
| poohney | 2012-06-01 21:49 | |
![]() | A Camp – Love Has Left The Room Anders F. Rönnblom – Jag Kysste Henne Våldsamt Anna Järvinen – Lilla Anna Anna Ternheim – Shoreline Blå Tåget – Den Ena Handen Vet Vad Den Andra Gör Bob Hund – Nu Är Det Väl Revolution På Gång? Bob Hund – Rundgång, Gräslök, Fågelsång Docent Död – Solglasögon Doris – Did You Give The World Some Love Today Babe Dungen – Stadsvandringar Ebba Grön – Flyktsoda Ebba Grön – Vad Ska Du Bli Florence Valentin – Allt Dom Bygger Upp Ska Vi Meja Ner Imperiet – Blå Himlen Blues Jakob Hellman – Hon Har Ett Sätt John Holm - Maria, Många Mil Och År Från Här Kent – FF Lars Winnerbäck – Elegi Reeperbahn – Havet Ligger Blankt Tant Strul – Dunkar Varmt Den bästa tråden på länge här! Tack du Skapare. | |
| Bob100 | 2012-06-02 23:00 | |
![]() | Ställningen så långt: 1. Jakob Hellman – Hon Har Ett Sätt *** 2. Anders F. Rönnblom – Jag Kysste Henne Våldsamt ** Cornelis Vreewijk – Somliga Går Med Trasiga Skor ** Docent Död – Solglasögon ** Ebba Grön – 800 Grader ** Florence Valentin – Allt Dom Bygger Upp Ska Vi Meja Ner ** Lars Winnerbäck – Elegi ** The Knife – Pass This On ** 9. A Camp – Love Has Left The Room 10. Abba - Mamma Mia 11. ABBA – S.O.S. 12. Stefan Sundström - Amors pilar 13. Anders F. Rönnblom – Din Barndom Skall Aldrig Dö (live) 14. Anna Järvinen – Lilla Anna 15. Anna Ternheim – Shoreline 16. Anna Ternheim – What Have I Done 17. Barbro Hörberg – Med Ögon Känsliga För Grönt 18. Blå Tåget – Den Ena Handen Vet Vad Den Andra Gör 19. Bob Hund – Det Skulle Vara Lätt För Mig Att Säga… 20. Bob Hund – Ett Fall Och En Lösning 21. Bob Hund – Nu Är Det Väl Revolution På Gång? 22. Bob Hund – Rundgång, Gräslök, Fågelsång 23. Bob Hund – Våffeljärnet 24. Broder Daniel – I’ll Be Gone 25. Broder Daniel – Shoreline 26. Broder Daniel – Whirlwind 27. Cardigans – Erase/Rewind 28. Cortex – The Freaks 29. Doris – Did You Give The World Some Love Today Babe 30. Dungen – Stadsvandringar 31. Ebba Grön – Flyktsoda 32. Ebba Grön – Staten & Kapitalet 33. Ebba Grön – Vad Ska Du Bli 34. Eldkvarn – Ta Min Hand 35. Evert Taube – Calle Schewens Vals 36. Fattaru – Babylon 37. Håkan Hellström - Känn ingen sorg för mig Göteborg 38. Hansson & Karlsson – Tax Free 39. Hoola Bandoola band - Vem kan man lita på 40. Imperiet – Blå Himlen Blues 41. Imperiet - Var e Vargen 42. John Holm – Ett Enskilt Rum På Sabbatsberg 43. John Holm - Maria, Många Mil Och År Från Här 44. Kent – FF 45. Kent – Kärleken Väntar 46. Kent – Music Non Stop 47. Kenta - Just idag är jag stark 48. Komeda – Feeling Fine 49. Komeda – It’s Alright, Baby 50. Koop – Koop Island Blues 51. Kriminella Gitarrer – Vårdad Klädsel 52. KSMB - Polsk schlager 53. KSMB – Sex Noll Två 54. Lustans Lakejer – Diamanter 55. Magnus Uggla – Hallå 56. Magnus Uggla - Varning på stan - 57. Mando Diao – Dance With Somebody 58. Mando Diao – Gloria 59. Mattias Alkberg – Jag Är En Antenn 60. Mattias Alkberg Bd – Stockholm 61. Mikael Wiehe – Flickan Och Kråkan 62. Miss Huddinge-72 - Thåström 63. Monika Z - Sakta vi går genom stan 64. National Teatern Bängen Trålar 65. Neneh Cherry – Manchild 66. Ola Magnell - Kliff 67. Peter, Björn & John – Young Folks (Wizzard’s Sleeve remix) 68. Philemon Arthur & The Dung – In Kommer Gösta 69. Pugh- Hog Farm 70. Pugh Rogefeldt – Här Kommer Natten 71. Reeperbahn – Havet Ligger Blankt 72. Reeperbahn – Kalla Kriget 73. Röda Bönor – Det Ska Bli Slut På Rumban 74. Röda Bönor – Sången Om Anne-Marie 75. Sommartider - Gyllene tider 76. Soundtrack Of Our Lives – Into The Next Sun 77. Stefan Sundström - Nån har slagit upp ett hål 78. Stina Nordenstam – Parliament Square 79. Tant Strul – Dunkar Varmt 80. Ted Gärdestad - Himlen är oskyldigt blå 81. Thåström – Kärlek Är För Dom 82. The Knife – Heartbeats 83. The Knife – Silent Shout 84. The Plan – Mon Amour 85. Thorstein Bergman – Helgdagskväll I Timmerkojan 86. Tomas Ledin - Sommaren är kort 87. Trettioåriga Kriget – Jag Och Jag Och Jag 88. Turid – Song 89. Ulf Lundell - Rom i regnet 90. Uno Svenningsson – Under Ytan 91. Vapnet – Plötsligt Händer Det Inte | |