Spelrum
Giraffen45
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
25
Inloggade70
Mobilspel
Pågående19 508

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Carolajnen2012-06-23 15:07
Antal inlägg: 458

Domän .info
Undrar lite över domänen .info. Har den dåligt rykte? Ska man "akta" sig för att beställa saker från webshoppar som använder sig av .info? Oseriöst intryck? Andra kommentarer kring detta?

Pseudonymf2012-06-23 18:01
Antal inlägg: 8282

Varför undrar du?
Det gör mig nyfiken att du inte skriver med anledningen till dina frågor :) Själv vet jag tyvärr inget om .info-domänen, men man kanske får veta nåt härinne som kan vara av nödvändig kunskapskaraktär.

bobo flux2012-06-23 18:21
Antal inlägg: 11371

Hon kanske ska beställa något från en sajt och är osäker på om den är seriös eller ej när den ligger på en domän vars namn man aldrig har hört talas om?

HaraldHårfag2012-06-23 18:26
Antal inlägg: 23

Är inte .info från början en domän för internetsidor som fokuserar på informationsgivning? Är du ute efter att starta en webbshop känns .se/com/net mer seriöst i mina ögon. Framförallt .se om en sida riktar sig till den svenska marknaden. Men vad vet egentligen jag?

Carolajnen2012-06-23 19:56
Antal inlägg: 458

Ja, det var så att jag satt och tittade runt lite på barnvagnar och råkade stöta på en svensk webbshop som slutade på .info och jag tyckte inte sidan såg seriös ut överhuvudtaget. Letade vidare och stötte på folk som absolut inte skulle köpa någonting överhuvudtaget från någon shop som slutar med domänen .info. Så jag undrade vad som är så skumt med .info eftersom de säger så :) Personligen föredrar jag sidor som slutar med .se eller .com , det känns mer seriös och mer pålitligt, eller vad man ska säga (därmed inte sagt att det finns seriösa och pålitliga shoppar med andra domäner...).

HaraldHårfag2012-06-23 20:35
Antal inlägg: 23

Om jag surfat in på en webbshopp med .info (eller .biz eller någon annan domän från annat land) hade jag garanterat blivit extra försiktig och letat information från andra som beställt från samma sida.

Jag hade iof inte handlat från en sida som ser oseriös ut oavsett .se eller .info eller vad det nu må vara.

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?