Spelrum
| Giraffen | 43 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 28 |
| Inloggade | 71 |
Mobilspel
| Pågående | 19 508 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| SmashingHot - Ej medlem längre | 2012-06-23 15:10 | |
![]() | Skräpjournalistik Anledningen till att jag sedan många år inte prenumererar på någon dagstidning eller knappt köper något lösnummer, har sin förklaring i all smörja man få ta del av när man läser blaskorna. Det här är ett exempel på vad jag kallar ren dynga: "Iranier hånskrattar åt Ipad-förbud" Texten: "Apple-återförsäljare i Iran hånskrattar åt uppgifter från USA om att införsel av Iphone och Ipad kan ses som ett brott mot västvärldens sanktioner. Försäljaren Hossein säger att han sålt 40 Apple-telefoner på en enda dag, och att alla IT-varor han behöver kan smugglas in från Europa, Dubai eller Irak. – Vi har alla Apples produkter. Enligt uppgift fick en iranska i USA häromdagen nej när hon ville köpa en Ipad för att skicka som gåva till en anhörig i Iran." Rubriken har ingenting med innehållet att göra. TT journalister avskyr USA och skapar därför en rubrik efter sina preferenser. Notisen har noll nyhetsvärde. Vilken kunskap tillfördes jag av den? Ingen alls. Nyheten är importerad från AFP, som har satt en liknande och lika irrelevant rubrik. www.dn.se/ekonomi/ir...pa d-forbud Har ni andra några bra exempel på skräpjournalistik? Och vad tycker ni om företeelsen? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-06-23 15:17 | |
![]() | om detta ämne går det att skriva en hel bok,Kungahuset är ett exempel,och tidningarna vill inte göra en höna av en fjäder längre,utan dom vill göra ett helt hönseri.Tidningarna glömde på vägen att människor blir drabbade det är inte intresant för dom,dom vill sälja,sälja till vilket pris som helst,sen om några blir livstids sjuka på köpet är smällar dom är berädda att ta | |
| SmashingHot - Ej medlem längre | 2012-06-23 15:33 | |
![]() | Så sant, ttiittii. | |
| Men dra nu - Ej medlem längre | 2012-06-23 16:45 | |
![]() | Jag läste om ett hus i Haparanda som rasade, så nu bor jag i tält. Man får ju inte vara dum. | |
| slånbär | 2012-06-23 17:18 | |
![]() | hm ja ......"Notisen har noll nyhetsvärde. Vilken kunskap tillfördes jag av den? Ingen alls. " Tråden har noll nyhetsvärde.Vilken kunskap tillfördes jag av den? Ingen alls............ | |
| Guldpris - Ej medlem längre | 2012-06-23 17:18 | |
![]() | VAD var det som var en "fjäder" när det gäller Kungahuset? Jag menar, ämnet "Kungahuset" är ju stort. Jag tycker att mycket av det som skrivs om kungahuset är överdrivet i tidningar. Medans jag tycker att det är för lite av granskande med mera. | |
| uffew | 2012-06-23 17:30 | |
![]() | Ts köper, läser inte tidningar för att undvika skräpjournalism. Därför skapas det en tråd där exempel på just skräpjournalism ska samlas och som ts vill ta del av. Snacka om att skjuta sig foten. | |
| Schalke_04 | 2012-06-23 18:03 | |
![]() | Nja tror du inte det är av rent allmänintresse tråden skapats, för att höra andras åsikter inte för att "gotta" sig i skräpet? Att tro något annat är ju barnsligt, skapa en tråd och "smygläsa" tillåt mig småle... | |
| proMiLLan | 2012-06-23 18:11 | |
![]() | TS och islamofoben har en tråd där han/hon har en massa intressanta frågor att besvara men stoppar huvvet i sanden och startar hellre en ny. Oops,handlade artikeln om en Iranier..!? Skräptråd! | |
| proMiLLan | 2012-06-23 18:13 | |
![]() | Oj. Får be lite om ursäkt:kom faktiskt ett svar i andra tråden av Islamofoben medans jag skrev här. | |
| SmashingHot - Ej medlem längre | 2012-06-23 18:16 | |
![]() | prMiLLAN En intellektuellt efterbliven islamistkramare som du borde deporteras till nån diktatur där du kan få njuta av att bli sprängd i luften av dina idoler. | |
| Aquila1 | 2012-06-23 18:27 | |
![]() | Så var det det här med skräp........ | |
| proMiLLan | 2012-06-23 18:28 | |
![]() | [fniss] | |
| Schalke_04 | 2012-06-23 18:33 | |
![]() | Anja hyllas stort efter avslöjandet! Jag ska bli mamma! (Afton.b idag) Tja hon lär inte va först i världen med att bli jst mamma. Den här typen av nyheter snor enligt min mening alldeles för mycket plats i dagstidningarna! Jamenar orka bry sig, men vi har väl just inget annat av värde att skriva om. | |
| bosse_s | 2012-06-23 18:34 | |
![]() | Så, då blev du (rimligen) avstängd, igen, smashing. Intellektuell härdsmälta? Kanske skall vi starta en tråd där vi gissar ditt nästa nick. | |
| SmashingHot - Ej medlem längre | 2012-06-23 18:38 | |
![]() | Blev jag, bosse fjant? Nej. Men jag lär bli. Jag har ju sakargument, och sånt gillas inte här. Idiotinlägg prioriteras, du du klarar dig med marginal. | |
| slånbär | 2012-06-23 18:45 | |
![]() | Smashing hot- Inlägg fulla med personliga påhopp och fördomar brukar dock raderas och skribenter som du själv som inte förstår vilka regler som finns här på forumet brukar stängas av bara för att dyka upp igen under ett nytt nick. Men vi känner igen er lätt. Så gör även den outtröttlige Mouche som får städa upp med jämna mellanrum. | |
| Schalke_04 | 2012-06-23 18:51 | |
![]() | Varför skulle SmashingHot bli avstängd? Ingenting i denna tråden borde föranleda till det! Han kastade inte första stenen. Yttrandefrihet är en stark och viktig hörnpelare i våran demokrati som inte bör kränkas! Obs! Jag delar nödvändigtvis inte någon av era åsikter men uteslutning pga sina åsikter... nja, vet inte ja... Vill påpeka att personangrepp inte är ok under några omständigheter! | |
| slånbär | 2012-06-23 18:55 | |
![]() | schalke -inläggen är alltsomoftast fulla med personliga påhopp vilket faktiskt inte är tillåtet. Inte så mycket i den här tråden men i andra trådar som han skriver i. | |
| Schalke_04 | 2012-06-23 18:56 | |
![]() | Han kastade inte första stenen. Sry... Han eller hon ska de va.. | |