Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten1
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
2
Inloggade5
Mobilspel
Pågående19 604

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Silfverkrok - Ej medlem längre2012-08-18 20:07
Antal inlägg: 7174

Premier League 2012/2013
dags för en ny säsong :)
tankar i största allmänhet helst utan inblandning av allsvenskan, la liga, serie A och annat skräp :)

Hammers dängde Villa med 1-0, gött. 2 st 5-0 matcher i första omgången, uncroyable.
Persie till ManU. undrar hur många hatbrev han fått från Arsenal-fan??
Vilken spelare och vilket lag tror ni överraskar
?

Maradona19862012-08-18 20:29
Antal inlägg: 1801

Tror att City och United kommer att springa ifrån tidigt, liksom förra året. United har förstärkt bättre, men å andra sidan har City troligen fått ihop sitt lag bättre än ifjol och är spelare för spelare ett bättre lag. Tror att City vinner med 3-5 poäng till slut.

Mina boys i Pool har börjat säsongen som den förra slutade, i total katastrof. Tror inte att man fixar en CL-plats i år heller.

Den stora överraskningen blir Southampton. D v s att allt bättre än nedflyttning är en bragd, och det tror jag att de fixar. Om inte annat får de väl ta in Le Tissier igen, den enda engelska spelare jag någonsin har gillat på riktigt.

Kul att säsongen är igång, även om det tyvärr är ett av de säkraste tecknen på att sommaren är över.

Silfverkrok - Ej medlem längre2012-08-18 20:35

Ja Carlos Tevez var ju enda anledning till att west ham inte åkte ur för några år sedan och trots att han flyttade till en större klubb är han oftast skillnaden mellan 2 lag. tror dock storebror United vinner i år. undrar förresten när fergie slutar som manager? :)

pool och gunners är troligtvis inte riktigt med i matchen i år heller. får se vad liverpools nyvärvade manager kan göra.

kajix2012-08-18 20:51
Antal inlägg: 7767

Spurs. Om jag tippar med hjärtat. Annars har jag ingen aning nuförtiden. City säger ni. Spelar de i högsta ligan minsann?

Ett litet tillägg: om nu inte Tottenham vinner, för guds skull, låt Liverpool vinna.

Simrishamnfr - Ej medlem längre2012-08-18 21:19
Antal inlägg: 24

kajix: Inte din dag, det här.

Maradona19862012-08-18 21:24
Antal inlägg: 1801

Tror förresten också att Lukaku kan bli ett riktigt stort utropstecken. Nu är han i ett lag där han kommer att få stort förtroende, och dessutom ett lag som jag tror är något bättre än många tippar. Lukaku kan vara skillnaden mellan West Brom som ett nedflyttningslag och West Brom som ett mittenlag. Dessutom tror jag att han på allvar kan blanda sig i skyttetoppen tillsammans med Rooney, RVP, Aguero och Tevez.

Och, detta innebär tyvärr att Markus Rosenberg lär få nöta en del bänk i PL i år. Trist....

Skblole2012-08-18 21:26
Antal inlägg: 922

Själv håller jag på Newcastle och det var ju skönt med tre pinnar. Risig prestation spelmässigt men att ändå vinna mot Spurs är starkt.

uffew2012-08-18 23:31
Antal inlägg: 530

Äntligen efter många år är Southampton, laget i mitt hjärta, åter i finrummet. börjar mot City borta. Kan vara bra att möta storlagen i början av säsongen.

bomah - Ej medlem längre2012-11-20 15:25
Antal inlägg: 1021

Inte mycket fart i denna tråd? Vad tycker ni om säsongsinledningen? Själv är jag imponerad av West Bromwich framfart. Påminnner lite om mitt lag, Newcasltes framfart förra säsongen. I år går det dock inte lika bra...

Silfverkrok - Ej medlem längre2012-11-20 20:23

har själv varit lite för krasslig för att kommentera min egen tråd :)

men jodå, west brom verkar kunna bli en kul överraskning. själv gillar jag att hammers öppnat så bra. men norwich - united: 1- 0
undrar vad som hände där egentligen??

Liverpool, mest kryssande lag hitills. undrar när dom tänkte börja blanda sig i absoluta toppstriden igen? någon som vet om dom har ägare som vågar satsa?

Silfverkrok - Ej medlem längre2012-11-24 14:34

West Brom ångar på. Ok det är Sunderland, men 2-0 i halvtid.

Min kompis favvo-lag Aston Villa är rätt långt ifrån att vara bästa lag från Birmingham nu :)

M Eggimann2012-11-24 16:21
Antal inlägg: 139

Stoke City - Fulham FC nu.

FULHAM FC

M Eggimann2012-11-24 16:29
Antal inlägg: 139

Minut 26. 1-0 Stoke - Charlie Adam.

Trist

Silfverkrok - Ej medlem längre2012-11-24 16:44

maradona verkar få rätt om Lukaku :)

SirMattBusby2013-05-08 14:32
Antal inlägg: 1813

Usch, så kom den då...Dagen jag visste skulle komma men inte ville få uppleva.

Sir Alexander Chapman Ferguson lämnar posten som manager för United efter 26 år, känns som en nära anhörig avlidit.

Tack o lov kommer han finnas med i organisationen så hans ande kommer likt Sir Matts fortsätta vila över Old Trafford och Carrington:)))

Silfverkrok - Ej medlem längre2013-05-08 15:00

Ska bli kul att se vem som tar över. I och med att han ändå fortsätter i klubben tror jag riktningen för skutan United är satt.
Frågan är väl hur rak rutten blir?! Om det blir lite kringelkrokar på vägen eller om dom hittar en tränare i Alex anda som vet vad han vill, är skicklig nog att genomföra det och har ryggrad att stå rak i blåsväder.

bobo flux2013-05-08 17:38
Antal inlägg: 11371

Jag har alltid hållit Moyes högt, jag hoppas han tar över. Det känns som att han är redo att ta nästa steg i sin utveckling.

So_open_mind - Ej medlem längre2013-05-08 20:12
Antal inlägg: 348

Det är väl bara att klona sir alex :))

LMC792013-05-09 20:44
Antal inlägg: 213

Tror stenhårt på Moyes. Är ju skotte precis som Sir Alex o dessutom från samma region i Skottland, som har fått fram 4 riktigt bra tränare, där Sir Alex naturligtvis är den bäste. I och med att Sir Alex blir kvar i organisationen och att han verkar ha bra kontakt med Moyes så tror jag att det kommer bli riktigt bra. Inte så bra som Sir Alex gjort det, det kan nog ingen uppnå, men riktigt bra ändå.

Silfverkrok - Ej medlem längre2013-05-10 22:16

Silfverkrok 2012-08-18: "...tror dock storebror United vinner i år. Undrar förresten när Fergie slutar som manager?"

Jag borde bli spågubbe :)

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?