Spelrum
| Giraffen | 12 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 13 |
Mobilspel
| Pågående | 19 887 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Initiativ | 2013-02-09 20:16 | |
![]() | Välkommen medelåldern! Ja, är den välkommen? Eller vi försöker skjuta den framför oss så gott det går? Hur och varför? Jag tycker om den än så länge, lite förståndigare, något smalare och känner mig friare! Alla är välkomna att diskutera, gammal som ung! | |
| Herr Banan - Ej medlem längre | 2013-02-09 20:17 | |
![]() | När tycker du att den inträder då? | |
| hfranke | 2013-02-09 20:20 | |
![]() | Svårt det där. Jag känner mig inte som någon som passar i en specifik åldersgrupp. Men så kanske det är nu. Min mamma var medelålders när hon blev 40 tyckte hon. | |
| Gunilla _ | 2013-02-09 20:24 | |
![]() | "När tycker du att den inträder då?" Det beror väl på när man dör ;) | |
| Herr Banan - Ej medlem längre | 2013-02-09 20:33 | |
![]() | Någon sade; "40 är ungdomens ålderdom och ålderdomens ungdom"... | |
| JefautjOuer | 2013-02-09 23:24 | |
![]() | Oavsett är det en hel del som bara är annorlunda tycker jag...vuxna barn, barnbarn. lite krämpor, sjuk förälder, nya föruttsättningar i yrkeslivet, ekonomi, kärleksliv...mycket som bara är annorlunda helt plötsligt! Känner mig som när jag var tonåring - lite lost ;) | |
| JefautjOuer | 2013-02-09 23:32 | |
![]() | Väldigt målande och trovärdigt berättat om att fly undan medelåldern medelst intensiv träning och lopp ...någon det funkat för? Vill inte fly medelåldern, tror jag gillar den. Vill bara inte ha det för problematiskt | |
| jaapmeister - Ej medlem längre | 2013-02-10 00:09 | |
![]() | Som vissa kanske märkt bävar jag lite inför medelåldern. Kanske just för att jag gillar ungdomen och är ganska säker på att jag kommer göra bort mig inför den. Köpa trendiga kläder, lyssna på ungdomlig musik, etc. Pappagrejer. Försöker komma på hur jag kan åldras med värdighet. Körde ett tag på don draper stilen men det fungerar inte för mig. Skämtar för mycket. | |
| JefautjOuer | 2013-02-10 08:12 | |
![]() | :) | |
| nippertippan | 2013-02-10 08:29 | |
![]() | 45-50 kanske? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-02-10 08:51 | |
![]() | ja tack för den då,medelåldern är ett på hitt om en person blir 30 år då hade den sin medelålder vid 15 års ålder,medelålder är ett förlegat ord ta bort det ur saul det behövs inte | |
| kulspel2 | 2013-02-10 09:20 | |
![]() | Jag har aldrig haft några ålderskriser. Jag umgås lika gärna med mina barn och deras vänner som min äldsta väninna som närmar sig 80. Själv fyller jag 25 för 29:onde gången. Någon skrev att livet blir annorlunda... o det är klart, att när alla barnen flyttat hemifrån så blir det ju det. Både tomt och "befriande". Hemmet ser ut som det gjorde när man lämnade det på morgonen:) Jag trivs med livet även om kroppen gör mer ont. Tror inte att det handlar så mycket om ålder, utan mer hur man är som människa. Jaapmeister, tänk inte så mycket! Utan var dej själv och bär de kläder som du tycker är snygga och trivs i. | |
| boffertomte | 2013-02-10 09:28 | |
![]() | Man flyr väl inte undan medelåldern genom intensiv träning och lopp? Möjligen lopp, om man blir alldeles besatt av dem. Träning är väl mer en nödvändighet för att kunna njuta av medelåldern. Om man låter kroppen gistna till spelar det inte så stor roll om man är "ung i sinnet", man blir aktivitetsmässigt begränsad om man har övervikt, dålig kondis, svag coremuskulatur ihop med en normalt åldersförsliten kropp. Man får jobba hårdare för att kompensera för ålderns härjningar, men det är ju inte för att hålla undan själva åldern som man gör det, det man håller undan är de undvikbara krämpor man inte är intresserad av att ägna sin energi åt. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-02-10 09:36 | |
![]() | jag tänker inte ålder jag bara är, om jag måste facka in mig i någon ålder så är det barn jag är,jag tittar hellre på saltkråkan och farbror melker är min Idol,när folk pratar film är jag helt lost dom säger att min bror är lik Richard Gere vem är det, har ingen aning jag kan inte vara medelålders undrar vem som är gladast då vi hämtar sand till sandlådan på vårarna det är nog jag skäms på mig,jag kommer alltid bevara barnet i mig leklusten finns där alltid,buset likaså jag kommer dö fort när barnen är utflyttade,jag gillar att klättra i träd när jag går i skogen med barnen och ser ett bra klätterträd så är det jag som säger först upp i toppen vinner,jag vill inte bli medelålders jag vill vara barn alltid | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-02-10 16:01 | |
![]() | Jag är rädd för att åldras. Bävar för första rynkan, fast jag tycker andra är vackra i sina. För att kroppen inte orkar lika självklart längre. Egentligen är det nog bara den yttre förändringen som skrämmer mig, och dom fysiska. | |
| Bitte - Administratör | 2013-02-10 16:11 | |
![]() | Varje ålder har sin tjusning och sin tid som 50 + kan jag njuta av livet jag vet vem jag är och vad jag vill, jag är trygg i mig själv , vuxen ?? ja vad är det jag brukar säga att jag är tillräckligt mogen för att vara banslig och larva mig =) Rynkor dom finns de flesta är skrattrynkor runt ögonen, har även upptäckt grå strån , tänker färga gråa slingor i stället för att färga över . Bitte | |
| nyckelpigan_ | 2013-02-10 16:12 | |
![]() | Och snart är man 50 :-). Oj. Många vänninor som inte fixar att bli äldre. Tränar (bara för att se ungdomliga ut), plastkirurgar sig, köper kläder för ungdomar, försöker vara kompisar med barnens vänner. Tja - ni kanske förstår vad jag menar? Dagens 40 eller 50-åring är inte den vi föreställer oss generellt längre. Himla jagande på ungdomlighet. Varför är mogenhet så fel? Jag trivs med att vara 46 år. Inget emot det! Kroppen fortfarande okej - inte långt ifrån 25 då jag alltid tränat o nu har tid för det mer och mig själv. Trivs med att vara äldre när ungdomar pratar och vill ha råd/stöd. Vill absolut inte vara tonåring igen! Behövs annat än att jag makt, ungdomlighet och pengar. | |
| nyckelpigan_ | 2013-02-10 16:15 | |
![]() | Jag är singel så är med på några dejtingsajter. En del - en hel del faktiskt, killar letar efter tjejer som är 15-20 år yngre och vill inte dajta någon i egen ålder för de själva ser yngre ut och verkar yngre än vad de är. Oj, oj, oj! Kommentarer överflödiga :-) För egen del så tycker jag en del beter sig som "äldre" redan i ungdomen och en del blir aldrig äldre. | |
| JefautjOuer | 2013-02-10 21:29 | |
![]() | Boffetomte, det var jag som refererade fel om lopp och träning, det inlägget låg under en tråd om teoretiskt högsta möjliga rating där frågan kom upp först. Blev lite obegripligt ur sitt sammanhang, men där hade någon skrivit kul om det ;) | |
| JefautjOuer | 2013-02-10 21:33 | |
![]() | Har inget alls emot åldrandet. Gillar att vara här. Är lite överraskad av att så mycket är nytt igen; hur man är en hyfsad svärmor och sånt ;). Hade inte fattat att det blir nytt hela tiden. Men det är ju egentligen rätt kul! | |