Spelrum
| Giraffen | 1 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 836 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| catbabe67 | 2013-02-11 11:12 | |
![]() | Mättande och nyttiga maträtter (med recept) Hej! Jag är en tjej som behöver lite stöd, gärna olika förslag på maträtter som mättar och är nyttiga. Är det någon som vill dela tankar med varandra. Seriösa och inget annat.... Kram Cattis | |
| diffdiff | 2013-02-11 11:26 | |
![]() | hej Rolig tråd. Har massa ideer =) Bla sallader man kan kombinera hur man vill :) Gärna med bönor av något slag som mättar sen med tonfisk kyckling eller mager skinka. Jätte gott nyttigt enkelt och gott. | |
| bujum | 2013-02-11 11:29 | |
![]() | Kokt kött är ju grejen om man vill bli mätt. Då behöver man ju inget stekfett. Själv ska jag idag ha kokt älgkött med citronsås som jag håller så mager som jag kan med bara en liten skvätt med creme fraiche. Till det ska jag äta ris och morötter som jag kokt tillsammans med köttet. Det behövs ju inte älgkött utan går lika bra med kalv, lamm, oxe, eller höna/kyckling. Kolla recept på frikasse eller dillkött. | |
| diffdiff | 2013-02-11 11:30 | |
![]() | fullkornspasta sen smögensås ( man kan köpa i påse) koka upp laxen i såsen tillsätt valfria grönsaker. Jag har ofta broccoli och blomkål. super gott och nyttigt | |
| latherese | 2013-02-11 11:57 | |
![]() | Ulrika Davidssons "Hälsokokboken" är en mycket bra bok med recept med allt ifrån frukost till bakverk. Boken erbjuder även många bra tips på hur man ska tillaga olika råvaror, tips på vad man bör undvika o.s.v. Jag har själv jobbat med hälsa i många år och tycker personligen att denna bok är en av de vettigaste om man vill äta nyttigare och få äta många olika varierade råvaror som faktiskt går att få tag på. | |
| schmuppisch | 2013-02-11 12:48 | |
![]() | Blanda keso, kidneybönor, kikärtor & hackad purjolök. Salta och peppra. Voila! Perfekt till stekt/grillat kött & fisk istället för potatis, pasta eller ris :) | |
| Bitte - Administratör | 2013-02-11 13:08 | |
![]() | www.betapet.se/forum...ch creator= Här finns det massor med olika förslag på mat Bitte | |
| snövits - Ej medlem längre | 2013-02-11 15:20 | |
![]() | Ägg är också mat! Omeletter av olika slag är gott, nyttigt och varierbart. Rotfruktssoppa är ett tips också. Koka rotfrukter och mixa sedan ihop till en soppa, slät eller bitig, välj själv. | |
| JesusGudsson - Ej medlem längre | 2013-02-11 16:41 | |
![]() | håller med snövits, rotfruktssoppa eller gryta är underskattat. favoriten i mitt kök är med potatis, purjolök, morötter och falukorv. skala och koka rotfrukter tio min i en halvliter vatten med grönsaksfond. lägg i lagerblad och kryddpeppar med. efter tio min, lägg i korv och purjolök och koka till klart. servera med lite klippta persiljeblad och ett stort glas mjölk. kan stå i kylen och värmas upp portionsvis i micro 2-3 dagar efter tillagning. | |
| annakarineli | 2013-02-11 19:35 | |
![]() | Tomatsoppa med morötter & linser -riktigt mumsigt! Fräs lite gul lök tillsammans med slantade morötter och lite vitlök (som man helst ska ta bort den gröna grodden inuti -det sägs att mest svaveldramkallande ämnen finns i den). Blanda ner krossade och även passerade tomater om man vill. Smula i en buljongtärning och krydda ordentligt med chilikrydda, timjan, salt & peppar och lite kanel. Vilka kryddor man gillar så klart, men den slut god med lite drag i! Släng i ett par nävar röda linser (torra) och låt koka ca en kvart. Späd ev. med lite vatten. Servera med en liten klick crème fraîche och ett gott bröd! Mums! | |