Spelrum
| Giraffen | 41 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 30 |
| Inloggade | 72 |
Mobilspel
| Pågående | 19 711 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Guldplate | 2013-03-08 10:19 | |
![]() | Kvinnohat vs Melodifestivalen Kvinnohatet har varit på tapeten ett tag och det är en allvarlig sak, som all typ av hat är... Samtidigt har det nu uppmärksammats att kvinnorna är underrepresnterade i Melodifestivalens final. Radio P1 ska ha haft uppe frågan om varför det är så och Expressen har haft en omröstning om det är för få kvinnor i finalen. Paralleller dras till att kvinnorna återigen är diskriminerade. Är det inte bara ytterligare ett fall av att göra en hel kycklingsfarm av en fjäder? En medial jakt efter att fånga upprörda läsares uppmärksamhet för att kunna sälja på dom fler tidningar eller nät-reklam? För visst är det få kvinnor i finalen men förra året vann en kvinna alltihopa. Dessutom så har kvinnor vunnit 8 gånger på 2000-talet mot männens 4 gånger. (bara en gång har vinnaren representerats av bägge könen). Historiskt sett så har dock fler vinnare bestått av en eller flera män än det gjorts av kvinnor. Hela 23-21 till männens fördel! Varför letar vi fel och brister i allt bara för att hitta "bevis" för exempelvis kvinnohatet? Enligt mig är det som historien om pojken och vargen. Skriks det om en sak i tid och otid så suckar till slut åhöraren och bryr sig inte längre när det väl är allvar. Eller har jag fel? | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2013-03-08 10:34 | |
![]() | Det är snart inte mycket kvar man kan göra som inte anses vara en nackdel för kvinnor... www.dn.se/nyheter/sv...ak arlinjen | |
| vigren | 2013-03-08 13:59 | |
![]() | Nä Guldplate, man blir såååå trött... Diskriminerande... I Mello...? Finns inte mycket man behöver bry sig mindre om... Kvinnliga fjortisar är väl de som röstat fram största delen av startfältet? Håller med om precis allt du skriver f ö... | |
| syjo - Ej medlem längre | 2013-03-08 14:26 | |
![]() | Locomondo. Vad menar du egentligen? Jag förstår inte vad du syftar till i den bifogade länken. Vad är din åsikt? | |
| Gunso | 2013-03-08 15:59 | |
![]() | Flest fjortistjejer som röstar då det finns flest fjortiskillar att rösta på. Vore det fler snygga unga tjejer med (inte avklädda tanter eller överviktiga unga tjejer) så skulle även fjortiskillarna rösta. Och gubbarna. Och de däremellan. Aaaningen sexistiskt ja - det är ju inte låtarna folk röstar på.... | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2013-03-08 16:31 | |
![]() | Min åsikt är att "Om man blint VILL finna orättvisor så hittar man de precis överallt".... | |
| syjo - Ej medlem längre | 2013-03-08 16:52 | |
![]() | Loco. Forskning och statistik gäller alltså inte i just det här fallet då? | |
| apbur | 2013-03-08 17:30 | |
![]() | Guldplate, du påstår att man dragit paralleller till att kvinnor är diskriminerade. Är det du själv som dragit den parallellen? Annars hade det varit bra med en länk så vi inte sitter här och luftboxas. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-03-08 17:35 | |
![]() | Äsch, apbur förekom mig. | |
| pabster1 | 2013-03-08 17:56 | |
![]() | Jag bara älskar uttrycket göra en hel kycklingfarm av en fjäder...... | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2013-03-08 20:31 | |
![]() | Syjo: Vilken forskning är det som bevisat att grunden till att det är så få kvinnor i årets mello-final är diskriminering? | |
| syjo - Ej medlem längre | 2013-03-08 22:08 | |
![]() | loco. Det var din länk jag undrade över - inte mello-finalen. | |
| jaapmeister - Ej medlem längre | 2013-03-08 23:39 | |
![]() | Mental introspektion säger mig att många intelligenta människor är oerhört trötta på allt som befinner sig i det svenska offentliga rummet just ju. Så allt som kvalar in på den arenan är man liksom automatiskt spyfärdig på, oavsett om det gäller melodifestivalen, kvinnodagen eller vinterstudion. | |