Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
2
Inloggade6
Mobilspel
Pågående19 604

Forumkategorier

Användare Inlägg  
corlini2013-05-06 20:11
Antal inlägg: 3172

kattdödaren i högsbo
jag undrar lite över dedär 16åringen som gick omkring och hade ihjäl katter.

kommer han någonsin kunna bli annat än farlig och en samhällskatasrof?

vad är det för fel på grabben?

skulle en sån grabb egentligen bli "värre" i framtiden om man släppte ut honom till mobben eller skulle det rent av sätta stopp för den utveckling han tagit?

vad gör man med en sån egentligen?

fan, jag blir skitarg. pojkfan ska ha stryk. mycket, väldigt mycket. har svårt för att se hur det skulle skada. endast aspekten kring att jag inte vill bo i ett samhälle som godkänner stryk som straff överröstar min primitiva lust att låta någon göra skitungen riktigt illa.

Lill-IT2013-05-06 20:13
Antal inlägg: 31590

Vi vet inte vad som format den pojken.
Vem ger oss rätt att döma?
Han kanske har blivit slagen, utnyttjad.. vuxit upp utan kärlek?
Vill du fortfarande slå honom om så är fallet?

Kokonut2013-05-06 20:14
Antal inlägg: 508

Ja blir en våldtäktsman frisk...mördare...psykopa ter m.m.??

Incidental - Ej medlem längre2013-05-06 20:20
Antal inlägg: 7958

Det föds inga ond barn........de finns i ett sammanhang som formar deras beteende.

Minta2013-05-06 20:26
Antal inlägg: 20042

Han kommer att få behandling, men frågan är vad han kan få för hjälp och om den hjälper. Andra alternativ finns inte även om känslan är att vilja ge igen såsom många på Flashback nu ger uttryck för. Det kan ligga olika saker bakom, svåra upplevelser, en socialt dålig miljö, antisociala personlighetsdrag (eller vad det heter nuförtiden). Det senare går inte att bota, men man kanske kan få honom att ändå förstå det felaktiga i beteendet.

Minta2013-05-06 20:26
Antal inlägg: 20042

Det är hur som helst allvarligt och bra att det uppmärksammas att det är det.

bobo flux2013-05-06 20:28
Antal inlägg: 11371

Han kanske har någon form av kemisk dysfunktionalitet i hjärnan? Hursom så utgör nog mobblösningen mer en form av instinktsmässig tillfredsställelse för mobben än vad den gör nytta för grabben.

Malva012013-05-06 20:38
Antal inlägg: 107

Flashback rules, Flashback forever

apbur2013-05-06 20:48
Antal inlägg: 9699

Som minta säger går det nog inte att bota en sån person. Man får försöka medicinera bort hans ilska och handlingskraft. Det är inte speciellt farligt att vara empatilös, det blir först farligt när det kommer i kombination med aggressivitet och känslan av att vara förorättad.

nincompoop2013-05-06 20:52
Antal inlägg: 114

Blir man förorättad av en katt, alt. letar upp en katt när man blivit det så är det något allvarligt allvarligt fel. Steget är dessutom kort till att göra liknande bisarra grejer mot människor. Inspärrning är nog att föredra.

magnusito2013-05-06 21:27
Antal inlägg: 4983

Man kan få lust att slå en sådan. Skillnaden är att man INTE gör det.
Det är fel att fördöma att någon kan få lust till att slå till. Det är mänskligt utifrån vad han utsatt dessa stackars katter för.
Skilj på tankar och handlingar.

Sote2013-05-06 21:31
Antal inlägg: 3557

Corlini - vad tycker du man ska göra sen då, när du har gett honom stryk? Tror du att han blir hjälpt av att du får utlopp för dina primitiva instinkter? Självklart har något gått snett i livet för den här killen, väldigt snett. Men att bara bli förbannad gör ju inte honom till en annan för det. Han har naturligtvis intw bara gjort detta för att det är roligt, det ligger ju mycket mer bakom än så. Så , vad gör man efter han fått stryk? Slänger ner honom från Älvsborgsbron? Eller låser in och glömmer bort honom? Eller kanske man gör vad man kan för att förstå och hjälpa?

apbur2013-05-06 21:35
Antal inlägg: 9699

Det behöver inte alls varit något som gått väldigt snett i livet, det finns sådana här människor som inte haft en traumatiserad barndom. Varför utgå ifrån att det är omgivningens fel?

Sote2013-05-06 22:13
Antal inlägg: 3557

Apbur så du menar att det är ett normalt beteende, han bara är född ond? Att det finns såna personer som växer upp i en " bra" miljö betyder ju inte att dom är som andra. Någonting är ju väldigt fel, antingen pga någon form av psykisk störning eller för att saker hänt under uppväxten. I båda fallen är detväl bättre att försöka hjälpa honom? Andra alternativ är ju meningslösa.

Incidental - Ej medlem längre2013-05-06 22:17

Tro ni på detta?

www.svd.se/nyheter/i...14 3636.svd

Lill-IT2013-05-06 22:24
Antal inlägg: 31590

Din länk fungerar inte.

Incidental - Ej medlem längre2013-05-06 22:56

Hmm
Den finns i seriöst.......

Incidental - Ej medlem längre2013-05-06 23:09

www.svd.se/nyheter/i...14 3636.svd

sådå

ttiittii - Ej medlem längre2013-05-06 23:22
Antal inlägg: 37631

det spelar ingen roll,bara han får den hjälp han behöver inga tvivel på att han inte skulle vara sjuk

corlini2013-05-06 23:31
Antal inlägg: 3172

jag vet inte vad man skulle göra efter att man slagit honom, det är bara min primitiva instinkt.

däremot tror jag inte att all skit folk hittar på har sina rötter i taskig uppväxtmiljö. vissa är helt enkelt onda, elaka och jävliga. det vore ju ytterst märkligt annars med tanke på hur många miljarder vi är eller hur.

är inte det en tidig psykovarning, att det ofta börjar med smådjur?

jag tror inte ett smack på att den pojken kommer bli något annat än en som orsakar smärta, våld och sorg. en pojk som styckar katter och lägger kroppsdelarna i grannskapets trapphus är det nog inget större hopp om. det är långt ifrån en trotsig protest eller ett skrik på hjälp, det är helt enkelt så kört i psyket att det är bortom normalt och räddningsbart.

den skrämmande frågan är har vi plats för sådana personer bland oss och var tusan gör vi av dem annars?

jag tycker det är skrämmande

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?