Spelrum
Giraffen | 3 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 1 |
Inloggade | 4 |
Mobilspel
Pågående | 19 892 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
idahanna | 2013-06-19 11:59 | |
![]() | Dåliga eller ospelbara bokstäver. Hur kommer det sig att en spelare hela tiden antingen får 3-4 av samma bokstav eller bara konsonanter/vokaler så det är omöjligt att spela Hjälper inte att byta bokstäver för det kommer samma skit tillbaka Och skyll inte på den berömda slumpen en gång till för jag är drabbad minst en gång varje dag | |
stuvelsberg | 2013-06-19 12:07 | |
![]() | Jo det är slumpen, och en gång om dagen är väl inget,mig har det hänt en hel dag.Vad som förutom slumpen skulle kunna påverka är svårt att se och skulle isf bero på att motståndaren skulle kunna styra? Kanske möjligt i vår fantastiska datoriserade värld där tekniken gör det mesta möjligt. | |
idahanna | 2013-06-19 12:10 | |
![]() | en gång om dagen är mycket när jag bara spelar mellan 1-4 spel per dag | |
pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-06-19 12:19 | |
![]() | Det heter otur. t ex min moster vann nästan jämt på bingo, stora belopp också. Min mamma gick med förlust. Sen behövs det en del skicklighet för att förvalta även goda bokstäver på bästa möjliga sätt. Grattis alla som det gick bra för på Stockholm Open, förresten. Mina släktingar hade tyvärr förhinder att deltaga. | |
stuvelsberg | 2013-06-19 12:19 | |
![]() | Ok, men det ska ju vara slumpen och jag vet att det kan vara svårt att tro ibland, har själv undrat varför jag t.ex. aldrig får börja i slumpspel när det är ett bra upplägg, ja aldrig var att ta i men det är i sanning inte så ofta som motståndaren, skulle gissa 15-20% och utav dessa så kanske jag kan lägga 2-4%, väldigt märkligt. | |
blue_moon | 2013-06-19 12:22 | |
![]() | Visst är det. Det verkar som om brickorna är "dåligt blandade" när man får flera av samma sort, och motspelaren samtidigt får samma brickor. Sitter man med fyra stycken I så tror man inte att motspelaren har det femte, men jodå... | |
Bitte - Administratör | 2013-06-19 12:48 | |
![]() | Man kan sitta och tro att det är betagudarna som jäklas men jag har insett att det liksom bara är så i bland det går troll i bokstäver, vem som får börja mm,mm . Men har också insett att med tiden jämnar det ut sig Bitte | |
IShotQ-tile - Ej medlem längre | 2013-06-19 13:04 | |
![]() | Det gäller att spela på ett sådant sätt att det finns lediga brickor att lägga ord genom. Det finns också ord med bara konsonanter, vilka man bör lära sig. Det är bra att utifrån vad som redan spelats fundera på vilka brickor som kan komma att dyka upp på ditt ställ. Synergier och brickbalansering. Att känna till åtminstone några ord som innehåller lite besvärliga bokstavskombinationer och även vilka brickor som harmonierar. Att lära sig fler ord gör också att man ser andra möjligheter över hela brädet, vilket kan underlätta spelandet i stort. Se till att lägga drag som sammantaget har passning för flera/olika brickor. Spela fler brickor per drag. Med högre omsättning förändras ställen oftare, och möjligheten att dra även de mer åtråvärda brickorna förbättras. Bli av med Z innan denna enskilda bricka hinner ställa till det alltför mycket. Brickpotten innehåller fler vokaler än tidigare/traditionellt sedan ett extra A och E hittat in i påsen, och skickat ut ett N och ett R. | |
temperance | 2013-06-20 10:32 | |
![]() | Vad tror du själv att det beror på idahanna? Och vad tror du att du kan göra annorlunda? Visst har man otur ibland men det jämnar ut sig på ett stort antal matcher. I 99 % av fall som ditt är man för dålig på att balansera sitt ställ så det är jämnt fördelat mellan vokaler och konsonanter. Man kan inte lägga ut sin enda vokal för 12 poäng och hoppas på att dra tre nya. | |
kjdt | 2013-06-20 11:03 | |
![]() | det är inte slumpen, det är ett program som ska bete sig som slumpen! | |
lamaglama | 2013-06-20 11:49 | |
![]() | Många förväntar sig någon slags rättvisa av slumpen. En slags stadig, jämn fördelning. Men så fungerar inte slump. Alla äggen i ens korg kan vara ruttna. | |
Radagast | 2013-06-22 14:54 | |
![]() | Brickflyt jämnar ut sig i det långa loppet, men det långa loppet är längre än man tror... | |
karmannghia | 2013-06-22 14:57 | |
![]() | Idahanna, om du bara spelar 1-4 spel om dagen kanske du behöver spela mer så att du blir skickligare på spelet. Oftast är det inte bokstäverna det är fel på utan spelaren. Prova spela mot nån riktigt högrankad ska du se att den kan lägga de mest omöjliga bokstäver utan minsta problem, och det är inte tur. | |
susila | 2013-06-22 15:07 | |
![]() | Radagast, slumpen är lång, livet är kort =) | |
idahanna | 2013-06-23 18:49 | |
![]() | högrankade vill inte spela med oss vanligt dödliga ,för inte så länge sedan tycke någon att vi skulle ha en egen spelplan bara för oss .Det kallar jag diskriminering. | |
toonfisken | 2013-06-23 19:06 | |
![]() | -Kan bara skratta åt det hela ! | |
idahanna | 2013-06-23 19:32 | |
![]() | Vad är det som är så roligt om jag får fråga Diskriminering??? | |
125478 - Ej medlem längre | 2013-06-23 19:43 | |
![]() | Ja, det är väl alltid en smula roligt när någon skyller på att slumpen inte är rättvis... Diskriminering är något helt annat än att dela upp spelare efter rating i alla fall. ;) | |
marmotte | 2013-06-23 20:02 | |
![]() | Det är mer än en smula roligt 125478, det är hejdlöst komiskt. Stygga slumpen! Slumpen borde skämmas! | |
125478 - Ej medlem längre | 2013-06-23 20:15 | |
![]() | Jaa! Skämmes tamejfan! :) | |