Spelrum
Giraffen23
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
21
Inloggade44
Mobilspel
Pågående19 236

Forumkategorier

Användare Inlägg  
vase2013-07-23 20:07
Antal inlägg: 188

Hund-taxi
Var häromdagen på hundbadet- med min två älskade hundar. Cyklade. Valpen satt i framkorgen o var helnöjd. "Gamla" hunden sprang snällt bredvid min cykel. Men när hon blev trött,så åkte hon i sidokorgen. Ha, fick kommentaren: hundtaxi, när folk såg oss. Ja, det värmde.

Mollee2 - Ej medlem längre2013-07-23 20:09
Antal inlägg: 6950

:-)

Incidental - Ej medlem längre2013-07-23 20:19
Antal inlägg: 7958

Sött

Zaskia - Ej medlem längre2013-07-23 20:28
Antal inlägg: 576

Gulligt!

mönjelilja - Ej medlem längre2013-07-23 21:23
Antal inlägg: 3613

Vilket bra ord! Charmigt med hundar som sitter i cykelkorgar. Jag såg det häromdagen faktiskt. Det var ingen tax dock.

ttiittii - Ej medlem längre2013-07-24 00:43
Antal inlägg: 37631

eftersom jag alltid har haft sgt bernadshund,så drog hon skrinda så oftast i stället för barnvagn till småpolkarna så drog hon dom bak efter sig,alla andra barn ville åka utom mina,så på barnkalasen var stående inslaget att åka efter hunden det var uppskattat

vase2013-07-24 02:48

Ja en st Bernad för inte plats i korgen men är nog god dragera. Jag har småhundar: en dvärg pudel o en chinese crested powder puff (kinesisk nakenhund men långhårig variant). O de älskar att åka cykelkorg.

mönjelilja - Ej medlem längre2013-07-24 09:07
Antal inlägg: 3613

Hur gör man för att träna en hund att åka cykelkorg? Har dina hundar alltid älskat att göra det? Eller behövde de vänja sig vid att åka? Var de rädda i början?

krysopras2013-07-24 09:26
Antal inlägg: 657

Vad kärt! Jag hade också blivit glad av att se ert ekipage!

ttiittii - Ej medlem längre2013-07-24 19:46
Antal inlägg: 37631

dom långhåriga nakenhundarna är för söta,och så trevliga sen

vase2013-07-24 22:48

Mönjelilja
Jag har inte specifikt tränat dem på cykelkorg.
Men jag tränar lydnad, har gott hundkurser samt ger dem mkt kärlek o beröm. Är med mig nästan överallt. Även i stallet. De vet att om vi ska i väg ngn stans så är det nästan alltid ngt roligt som händer. Valpen blir åksjuk av att åka bil, så när hon sattes i cykelkorgen fram så bara fann hon sig i detta o var så nöjd o mådde bra, slapp spy. Pudeln 7 år, är sedan tidigare van att lydigt springa bredvid cykeln o hoppa upp i sidokorgen när hon blir trött. Om jag säger: ska vi åka o bada? Så rusar de till ytterdörren o därefter till cykeln. Ännu värre är det om jag säger: ska vi åka till Gotland. Då ylar de. Där får de race på stränderna.
Ps redan fr det att valpen var 8 veckor så var hon med på långpromenader. Fick då "åka
ryggsäck". Satte en liten rygg säck framtill på mig där hon satt o tittade ut o var så nöjd. Så kanske var det därför naturligt för henne att åka framtill i cykelkorgen?
Oj, detta blev långt.

vase2013-07-24 22:54

Mönjelilja
Jag har inte specifikt tränat dem på cykelkorg.
Men jag tränar lydnad, har gott hundkurser samt ger dem mkt kärlek o beröm. Är med mig nästan överallt. Även i stallet. De vet att om vi ska i väg ngn stans så är det nästan alltid ngt roligt som händer. Valpen blir åksjuk av att åka bil, så när hon sattes i cykelkorgen fram så bara fann hon sig i detta o var så nöjd o mådde bra, slapp spy. Pudeln 7 år, är sedan tidigare van att lydigt springa bredvid cykeln o hoppa upp i sidokorgen när hon blir trött. Om jag säger: ska vi åka o bada? Så rusar de till ytterdörren o därefter till cykeln. Ännu värre är det om jag säger: ska vi åka till Gotland. Då ylar de. Där får de race på stränderna.
Ps redan fr det att valpen var 8 veckor så var hon med på långpromenader. Fick då "åka
ryggsäck". Satte en liten rygg säck framtill på mig där hon satt o tittade ut o var så nöjd. Så kanske var det därför naturligt för henne att åka framtill i cykelkorgen?
Oj, detta blev långt.

diffdiff2013-07-24 23:31
Antal inlägg: 3884

Ser så gulligt ut =)

bomah - Ej medlem längre2013-07-24 23:42
Antal inlägg: 1021

Vad fint Vase! Har du någon bild?
Har själv funderat på att skaffa någon slags kärra till min jycke så jag kan anamma cyklandet istället för det eviga bilkörandet...

vase2013-07-25 00:06

Bomah
Jag har små hundar, ca 30 cm i manköjd, så de får plats i vanlig cykelkorg Finns ju cykelvagn-/kärra att baktill fästa på cykeln med plats för upptill två barn. Kanske kan det vara ett alt?

vase2013-07-25 00:07

Ja, bild har jag

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?