Spelrum
Giraffen26
Krokodilen0
Elefanten1
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
15
Inloggade42
Mobilspel
Pågående19 170

Forumkategorier

Användare Inlägg  
ttiittii - Ej medlem längre2013-07-29 12:51
Antal inlägg: 37631

Magsjuka vad är bäst?
Var det som jag tyckte att det är mäst hygieniskt att kräkas i en påse och knyta ihop och kasta den?eller var det bäst med en hink som skulle sköljas ur och återanvändas Nå vad tycker ni?

siwu2013-07-29 13:03
Antal inlägg: 1242

Toletten föredrar jag....spola och sedan sprita toaletten....
Påsen om du kan slänga kräket långt bort så du slipper stanken.

krysopras2013-07-29 13:11
Antal inlägg: 657

Är man så pigg att man orkar pyssla med påsar och knytning så är det en bagatellartad magåkomma det är fråga om, och då spelar det ingen större roll såvida man inte befinner sig på ett äldreboende eller på en avdelning för nytransplanterade.

krysopras2013-07-29 13:13

Och skulle man befinna sig på ngn sådan plats är det mest hygieniskt att illa kvickt förpassa sig därifrån och kräkas någon annanstans.

marmotte2013-07-29 13:16
Antal inlägg: 346

Men allra mest hygieniskt är det förstås att inte låta sin katt fylla huset med döda småfåglar.

ttiittii - Ej medlem längre2013-07-29 13:50
Antal inlägg: 37631

finns det folk som fyller husen med döda småfåglar ja jisses,själv hinner jag inte till toan,så jag får ta påse

xxxANxxx - Ej medlem längre2013-07-29 13:58
Antal inlägg: 231

?varför ställa en sådan fråga!!? usch :-@

krysopras2013-07-29 16:45

Ur smittskyddssynpunkt är det faktiskt ganska intressant iom att magsjuka är orsaken till massor av sjukfrånvaro från skolor och arbetsplatser. Det är alltså av nationalekonomisk betydelse att man förfar rätt i händelse av magsjuka.

krysopras2013-07-29 16:48

Men jag kan ju säga att de gånger jag varit magsjuk så har jag absolut inte haft ork att mecka med några påsar.

vase2013-07-29 21:36
Antal inlägg: 188

Ha! När man insjuknar i magsjuka så hinner man inte med.... Det bara känns o kommer. Får fixa detta på bästa sätt. Minns speciellt när jag reste med mina döttrar till Sydafrika o min yngsta dotter- när vi stod vid passkontrollen- sa att hon mådde dåligt. O spydde rakt ut o föll ner på golvet o skrek jag ser inget, Jag ser inget. Hela kön försvann. Kom förbi passkontrollen o satte henne i en rullstol. Men då spydde hon igen tillsammans med min äldre dottern, medan jag höll på med praktiska handlingar. Ja sedan kom det en ambulans in i flyghallen som "kastade" in båda barnen o åkte iväg. Ja, återfann dem på flygplatsens akutmott. "Fick ut dem" men ganska dyrt. Sedan hade vi i alla fall en fantastisk sem. Med safari i på julafton o nyårsafton i Kapstaden.

Rultatultan2013-07-29 21:52
Antal inlägg: 2446

Att kräkas är något av det värsta som finns...fast man blir på något konstigt sätt lite hög efteråt.

boffertomte2013-07-29 22:00
Antal inlägg: 1128

Det beror på sk endorfiner som frisätts vid våldsam fysisk ansträngning.

xxxANxxx - Ej medlem längre2013-07-29 22:03

Ett till tips! om de finns myrstackar eller myrsamhällen under stenar på tomten! Så finns ett medel som jag iaf. vet går att bl.a. köpa på Granngården..och de blandar man med vatten..typ en stor vattenkanna. Medlet finns i 2 olika sorter..Aningen som ett medel du häller över platsen, somdå tar kål på myrorna. Eller ett medel som du häller över platsen, som då gör att myrorna inte dör, men väljer att flytta istället.

xxxANxxx - Ej medlem längre2013-07-29 22:05

Skrev in svar på fel fråga.. miss av mig :(
Skulle ju va under myrproblem!

Rooty2013-07-29 22:13
Antal inlägg: 647

Trådämnet och xxxANxxx:s inlägg kräver det:

- Äta myrmedel?

- Kittlar dödsskönt i kistan!

hfranke2013-07-29 22:25
Antal inlägg: 8695

Bosätter mig på badrummet och kör Gustavsbergsbussen. Skulle aldrig kunna kräkas i påse och sen behöva hantera dom. Vid problem i stereo sitter jag på muggen, och kräks i hink. Spola sprita tvätta sprita. Hinkvis med hand och tvättsprit!

vase2013-07-29 22:32
Antal inlägg: 188

Mins en till händelse!!
Jag var gravid - i början- o mådde pyton. Stod vid Slussen o !! vad jag mådde illa. Spydde-- men sen hoppade jag in i T-banan. Arb hela dagen. Vem som tog upp spyan - vet ej. Ss nej, inget för mig!! Dottern föddes 1 mån för tidigt. Ps hon har inte tagit ngr men frånsett att vara sk blondin-amazon.

Sote2013-07-30 01:43
Antal inlägg: 3557

Vase- fattar inte ditt inlägg. Skulle vi dela med oss av spyminnen? Och vad hade det att gör med någonting öht att din dotter föddes förtidigt . Sista meningen var konstigast av allt.

Yonderboy - Ej medlem längre2013-07-30 09:25
Antal inlägg: 1661

Påse låter dumt! Lätt att det blir läckage och att det rinner utanför,! Fan det är ju bara att spy i en hink, det är lätt att placera vid sängen, eller i toan eller badkaret!

krysopras2013-07-30 09:43

Att inte hinna till toan när man är magsjuk så man får ta påse istället förundrar mig lite. Du måtte ha ett jättestort hus med få toaletter men gott om påsar överallt, Tiittiii. Kanske är din väg till toan helt enkelt blockerad av alla påsar som ligger framme =)

Det finns jättefina kräkpåsar på sjukhus, såna med en ring uppe i, men dem har man sällan hemma. Problemet är ju också att man måste hålla i dem och då kan man få kräks på händerna och utanpå påsen och är man riktigt sjuk kanske man t o m tappar den fullkräkta påsen varvid man har åsamkat sig själv ännu mer bekymmer. Händerna är lätta att tvätta av och sprita, men en påse full med kräks som är geggig på utsidan? Nä, jag blir lätt illamående nu bara av tanken faktiskt.

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?