Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 18 950 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| magre_memed | 2013-12-09 16:35 | |
![]() | grannen som stör har alltid rätt Vad gäller i en sådan siruation? Har inte grannen som stör alltid rätt? Vad gäller när föreningen rycker i axlarna och säger lös detta mellan varandra? Vad gör man om grannen får för sig att kalla en för jävla idiot i tvättstugan? Bara för att de är invandrare får de all frihet att löpa amok i lägenheten? Utskällningen skall vi få för att vi ser ut och vara från ett land där det inte är krig?? Varför skall vi terroriseras bara för att de har barn? Upplysning skulle vara mycket bra! Har ä, grannen, som stör all rätt på sin sida.. ?? PS: är själv invandrare | |
| Gr3en - Ej medlem längre | 2013-12-09 19:45 | |
![]() | om det är så att det enda du gjort är knutit näven i fickan och gråter ut anonymt på nätet så måste jag tyvärr meddela dig att du inte längre räknas som invandrare, då är du supersvensk. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-12-09 21:14 | |
![]() | Har du försökt att prata med dessa grannar? Lösa det som vuxna människor? Börja med det, och fortsätter det så pass att det inte går över, så får du väl kontakta hyresgästföreningen eller något. | |
| Sote | 2013-12-09 21:25 | |
![]() | Mycket märklig trådstart. Har du någon som helst grund för dina påståenden angående orsaken till att din granne tillåts störa och bete sig illa Har du något belägg för att allt beror på att dom är invandrare och du åtminstone av ditt inlägg att döma " ser ut att vara från ett land som inte är i krig" ? Verkar bara vara dumheter och konstiga idéer som du har fått för dig. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-12-09 21:27 | |
![]() | Jag kan hålla med Sote där. Varför skulle dina grannar tillåtas störa bara för att de är utlänningar. Låter helt irrationellt | |
| amper sand - Ej medlem längre | 2013-12-09 21:28 | |
![]() | Stör hur? Fattar inte ens frågan. | |
| kryddeluntan | 2013-12-09 21:28 | |
![]() | Håller med Mollee2, försök att få dem att förstå, bor du under dem? Be dem komma och höra hur det låter om barnen stojar för mycket. Tvättstugan är annars den plats, där de flesta grannbråk startar. Kan du ordna andra tider, så slipper du möta grannen där? | |
| iomede | 2013-12-10 22:43 | |
![]() | Jag förstår inte riktigt TS fråga. Inte heller ordvalet. "Terrorisera" ? Om grannsämjan verkligen är så illa att det kan liknas vid att bli terroriserad, då bör du genast kontakta din hyresvärd/bostadsförening och få hjälp därifrån. | |
| pabster1 | 2013-12-10 23:27 | |
![]() | 1. Skriv upp alla störningar och datum och klockslag. 2. Är det hög musik etc. ring polisen och gör en anmälan om ofredande. 3. Kontakta övriga grannar närmast den som stör och hör hör om även de blir störda. Det är en stor fördel om ni är flera som gemensamt klagar. | |
| lamaglama | 2013-12-12 14:48 | |
![]() | Eftersom invandrare alltid kan spela ut detb fruktade rasistkortet, så har invandrare mer rättigheter än de som verkar komma från ett sk rikt land. Sote bör ej förundra sig över att det är så då hon själv brukar påpeka hur viktig icke-svenskars religion och kultur är 'n svenskars och hur mycket sämre svenskar är än folk från andra länder. Men i det här fallet är det säkert barnen som är haken. Barn som leker får man i Sverige icke har några synpunkter på. Det är det mest förbjudna som finns, även om det skulle vara så att de små liven leker gm att krossa inredning med slägga 24/7. Det är antingen gilla läget eller flytta. | |
| Satyra | 2013-12-12 15:11 | |
![]() | Grannosämja av olika orsaker har jag också varit med om ett antal gånger - dock aldrig med några invandrare inblandade. (Förutom mig själv då, som är född i Finland ;-) ) Det jag har gjort är att först prata med den granne jag tycker mig bli störd av. Fungerar inte det, så har jag kontaktat värden/(eller som det skulle varit i ditt fall- en Brf Förening) och fått dem att prata med grannen ifråga istället. Vilket de också har gjort. Att du överhuvudtaget nämner att de störande grannarna är invandrare blir ju lite märkligt, när du verkar lika missnöjd med hur svenskar enligt dig fungerar. Dvs. att det här skulle vara totaltabu att klaga på stojande barn. Och vadå "FÅR" inte ha synpunkter på det? Har du det så är det väl bara att yttra dem. ;-) Och som "Gr3en" påpekar - om du anpassat dig så till den svenska "lam/fegheten" att du låter bli att klaga dit/där klagomålet hör hemma, då är du så svensk man kan bli. ;-) Men du kanske gjort det också och inte bara härigenom. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-12-13 09:11 | |
![]() | alla mina grannar som ha gröna tröjor stör, dom med röda beter sig som folk,så invandrare får störa men inte svenskar,så märkligt jag tycker det är tvärt om, svenskar är ganska störiga | |
| Sote | 2013-12-13 15:16 | |
![]() | Lamaglama- du läser inlägg som fan läser bibeln. Jag har väl aldrig påstått attsvenskar är sämre än några andra människor, däremot att alla har samma rättigheter oavsett ursprung och religiös tillhörighet. Du borde verkligen tänka ett par extra varv innan du skriver inlägg. Blir liksom bara dumt annars. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-12-13 16:50 | |
![]() | att grannen som stör alltid skulle ha rätt är så fel det kan bli,det finns ofta en störnings jour eller liknande bara och klaga där,och skulle det vara en nyinflyttad som flyttat in kanske du kan förklara att det är inte aceptabelt att ha en surstömmingsodling i källaren tänkte mest på Norrlänningar där,blir man störd går det utmärkt att klaga lite fint | |
| blankomblank | 2013-12-13 18:13 | |
![]() | Jag har nyligen flyttat in i ett hyreshus där jag blev varnad för att grannen ovanför klagar mycket, på allt och inget. Ryktet om personen har nått till konsum där de också sa stackars dig som ska bo under henne. Nu har det visat sig att hon är den trevligaste i huset tycker jag. Jag stör mig aldrig i lägenhet. Man får banka, spela musik, duscha på natten, slamra och ha barn som leker. Det som stör mig mest är folk som stör sig. Tur för mig att kvinnan inte verkar störa sig på mig. Jag tror att det ofta kan vara personligheter som krockar och då letar man efter saker att reta sig på. Till slut får man knappt röras i lägenheten | |
| siwu | 2013-12-13 18:14 | |
![]() | När min son 1,5 är missnöjd på nätterna så bankar grannarna i taket/golvet, väggen. Det blir jag provocerad av, de stör mig liksom. | |
| Minta | 2013-12-13 18:21 | |
![]() | De som stör sig på andra är ofta de mest störande. I min bostadsrätt finns en person som tog på sig rollen som allmän polis över gården. Han är trädgårdsintresserad och odlar och gör trädgården fin varje år. Men priset för det är att han tycker att han äger den och att den ska beskådas men man får inte röra sig i den. Min hund får knappt vistas där och nåde den som skulle råka skada en blomma eller annat. Men nu har han hållit sig lugn ett tag. Han kanske inser hur galet det är. | |
| blankomblank | 2013-12-13 19:06 | |
![]() | Som att inte ni vill ha ett tyst och lugnt barn på natten siwu?....Så puckat. Mitt barn hade nattskräck upp till 5 årsåldern, det var inte kul. Skrek för livet i 30-45min någon gång i veckan, helt tröstlös och hade sen inget minne av det som varit. Gick inte att väcka heller. Man såg på ögonen att de var helt svarta med fullt utvidgade pupiller. Man grät ofta själv också... | |
| siwu | 2013-12-13 19:39 | |
![]() | Jobbigt med nattskräck! Stackars er. Förstår att du grät, skulle känna mig maktlös.... En av mina högsta önsknigar är att få lugna nätter....livet blir lite lättare då. Har faktiskt frågat grannarna om de hör sonen, de har då nekat. Typiskt. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-12-13 19:43 | |
![]() | :-( <3 | |