Spelrum
| Giraffen | 15 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 30 |
Mobilspel
| Pågående | 18 961 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Miss_jk | 2013-12-22 18:45 | |
![]() | Katt som tappar vikt Har fått äran att ta över min kompis katter, två bengalbröder. De har bott hos oss sedan i September och det har inte varit några konstigheter alls, fram till nu. Tycker lillebrorsan äter extremt dåligt helt plötsligt och har därmed tappat ganska mycket i vikt. Vet någon vad det kan bero på och vad man kan testa? Har kört med samma foder som ägaren gjort plus lite andra godsaker. Han har ätit med god aptit tidigare, men nu knappt något alls. Det är innekatter. | |
| malmöiska | 2013-12-22 18:54 | |
![]() | Kontakta en veterinär | |
| hfranke | 2013-12-22 18:55 | |
![]() | Uttråkad? Har dom tillräckligt med utrymme? Katter blir ju lätt påverkade om de inte har utmaningar, bengaler är väl ganska beroende av att ha stort utrymme har jag för mig? De måste väl ha betydligt större yta och ställen att kunna hoppa upp på än 'vanliga' katter om jag inte minns helt fel? Gå till veterinären och kolla njurar, diabetes etc. | |
| Fjällan_ | 2013-12-22 18:55 | |
![]() | Kan vara massa saker, kontakta vet för en liten kontroll :) | |
| Miss_jk | 2013-12-22 18:59 | |
![]() | De har det större här än hos förre ägaren, och vi fick med de leksakerna de hade där, så. Men är väl lika bra att gå till veterinären då antar jag. Skär ju i hjärtat att se honom så här. :( | |
| Angel Lady | 2013-12-22 19:00 | |
![]() | Du skriver innekatter, så då borde mask vara totalt uteslutet... dock så låter beteendet just som det. Har de alltid varit innekatter? Kan de ha "haft" mask med sig? Annars låter det som en depression hos dem. | |
| Guldfynd | 2013-12-22 19:06 | |
![]() | Jag tycker också du ska kontakta en veterinär. Innekatter kan också få mask då vi tar in så mycket "skit" med skorna har jag blivit informerad av utan en veterinär en gång. Kan vara njurarna också. Men lika bra att kolla upp det innan det blir värre | |
| Blickfång - Ej medlem längre | 2013-12-22 19:09 | |
![]() | Katt | |
| jellyflower | 2013-12-22 19:32 | |
![]() | Om ett ungt djur magrar utan tydlig orsak är det veterinär som gäller. Mask brukar ge svullen buk om infestationen är så kraftig att djuret magrar av den. Men jag tycker du borde sett maksar i avföringen isf. Misstänker du njurproblem ska den ha specialkost. Ring vet imorgon eftersom det är vardag då och hör med dem. Sen på julen blir det mycket dyrare och mer besvärligt. | |
| jellyflower | 2013-12-22 19:33 | |
![]() | maskar inte maksar | |
| Miss_jk | 2013-12-22 19:37 | |
![]() | Han är 12 år, så sådär purung är han väl inte... | |
| xDiamondx - Ej medlem längre | 2013-12-22 19:46 | |
![]() | Miss_jk: 12 år för en innekatt är rätt mkt.! Så de kan ju dels vara åldern som gjort att den kan ha dragit på sig nån typ av canser? Eller nån typ av inälvsmask? Eller också kan den ha Svalt nåt olämpligt som fastnat i tarmen någonstans? Sånt har jag hört förekomma? Så ivfsh. så bör du uppsöka veterinär för katten! | |
| Angel Lady | 2013-12-22 19:53 | |
![]() | Mask kan rätt så tydligt visa sig i rumpan på katten om man har tålamod, och jag vet inte om det är detsamma som för människor; som kommer på kvällen (puuhh den varianten är jag van vid :( ) Katten jag har fick mask i somras, och avmagrade väldigt snabbt och åt nästan ingenting. Efter behandling (receptfri medicin på apoteket) så blev allt bra igen, kanske ska du börja där? | |
| Minta | 2013-12-22 19:59 | |
![]() | Min katt (som då var ute på landet) magrade mycket utan svullen buk, men åt som en häst helt omättligt när det visade sig att hon hade binnikemask. Det är absolut bäst att gå till veterinär. En 12-årig är en äldre katt och de kan ofta få njurproblem eller sköldkörtelproblem. Läs här: www.dt.se/djurliv/fr...la -katten- | |
| Miss_jk | 2013-12-22 20:16 | |
![]() | Tack för alla svar hittills! Finns det några risker med maskmedicin eller kan man testa det även om man inte vet? | |
| le-lou | 2013-12-22 20:21 | |
![]() | nej jag hade kontaktat vet bums. Katten kan må riktigt dåligt och lida, det är jättesvårt att tyda djur som katter som inte alls kommunicerar med oss människor. Snabb avmagring och ingen aptit är inte synonymt med mask, de äter snarare mer av mask än tvärtom. De syptomen du beskriver är varningsklockor och tyder på att katten inte mår bra, särskilt en som är lite äldre. | |
| Minta | 2013-12-22 20:27 | |
![]() | Jag tror inte heller på mask, i synnerhet som det är innekatter. | |
| le-lou | 2013-12-22 20:43 | |
![]() | (förtydligar: kommunicerar med oss när de mår dåligt dvs). | |
| Bob100 | 2013-12-22 20:49 | |
![]() | kör hårt med grädde, råttor och färsk fisk. blir dom inte som folk, bengalerna, så är det nåt fel. | |
| kryddeluntan | 2013-12-22 20:58 | |
![]() | Jag har haft hundar och katter och skulle rekommendera att gå till en veterinär. Något är fel när ett djur magrar och inte äter. | |