Spelrum
| Giraffen | 42 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 61 |
Mobilspel
| Pågående | 19 229 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Femme_femme | 2014-02-06 23:13 | |
![]() | En stor varning till alla här inne som har facebook! SLUTA lägg upp filmen som fb gjort av era bilder! Det är Folk som hackat sig in och tar över ditt konto!! Om du redan lagt upp filmen gå in o ändra lösenord! | |
| Incidental - Ej medlem längre | 2014-02-06 23:15 | |
![]() | Tur man inte har FB då. | |
| kryddeluntan | 2014-02-06 23:21 | |
![]() | Samma här, har inte FB. | |
| mrperfect | 2014-02-06 23:26 | |
![]() | Hur vet du det? | |
| Sote | 2014-02-06 23:46 | |
![]() | Vad ska dom göra med mittfb konto? Jag menar vad har dom för användning av det liksom? Fattar inte vitsen med det. Och som mr frågade, hur vet du det? | |
| Vilja123 | 2014-02-07 00:13 | |
![]() | Varningen går runt på FB oxå. Vet inte vart den kommer från men ser att många ändå lagt ut sin film. | |
| Sote | 2014-02-07 00:24 | |
![]() | Men varför skulle folk hacka fb konton? Vad kan man göra med det liksom? Det är ju knappast så att dom kan göra en ID stöld eller komma åt mina personliga bankuppgifter och sånt. fb är ju bara ett socialt medium där man visar bilder och pratar med folk . Det är ju inga stadshemligheter direkt. Någon får gärna förklara faran med detta . | |
| Mindymoo | 2014-02-07 00:25 | |
![]() | Facebook skapade appen till sitt tioårsjubileum. Den äkta länken går till en https-adress. Har man bara lite förnuft är det ingen fara! cyberwarzone.com/don...ba ck-virus | |
| Mindymoo | 2014-02-07 00:26 | |
![]() | Hackarnas tanke var att sprida virus, om jag fattat rätt. Det är ju inte fejankontot de far efter. | |
| Bucket Redux - Ej medlem längre | 2014-02-07 00:27 | |
![]() | Sote>> Jag kör iofs inte med FB men det finns rätt många exempel på hur folk försöker lura till sig pengar genom hackade konton. Bland annat var det populärt ett tag att utge sig för att vara på semester och blivit bestulen på sitt kreditkort, och uppmana sina vänner att sätta in pengar på ett konto, som man skulle låna för att klara sig till hemresan. | |
| Sote | 2014-02-07 00:29 | |
![]() | Bucket.det hörde jag också om men känner man sina vänner så händer ju inte sånt ändå. Och själv har jag bara runt 30 pers som vänner och alla känner jag väl. Jag har fb för att hålla kontakten med familjen på andra sidan jorden mest. Men omd et var virusspridning då fattar jag. | |
| Bucket Redux - Ej medlem längre | 2014-02-07 00:30 | |
![]() | Jamen skyll på mig nu. Det blir bra. | |
| Sote | 2014-02-07 00:35 | |
![]() | Bucket- nu hänger jag inte med. Jag skyller väl ingenting på dig? Nu läste du nog in lite för mycket tror jag..... | |
| Vilja123 | 2014-02-07 00:39 | |
![]() | Skulle inte lägga ut nåt på FB som rör mitt personliga. Bättre då ha direktkontakt. Trist är att hus blivit genomsökta då personer lagt ut bilder på pågående semester. Svårt att selektera vad som blir rätt att lägga ut ibland. Allmän försiktighet funkar tyvärr inte alltid. | |
| MrPoon | 2014-02-07 00:41 | |
![]() | Förmodligen inte STÖRRE fara med kapning på FB MEN det kan innebära andra otrevligheter. Helt klart. Åtkomst och kontakter. Låt fantasin flöda.. "Why cant we all just get along" | |
| Bucket Redux - Ej medlem längre | 2014-02-07 01:02 | |
![]() | "Men varför skulle folk hacka fb konton? Vad kan man göra med det liksom?" Jag ger bara ett förslag till svar på frågan. Förstår inte varför du måste avfärda svaret på det där viset. | |
| Måns_E | 2014-02-07 01:26 | |
![]() | Alla kanske inte har 30 vänner på Facebook som alla kan ens kontonummer? Även om Söte går säker.så innebär väl inte det att folk inte kan tjäna pengar på en facebookscam? | |
| Måns_E | 2014-02-07 01:27 | |
![]() | Söte skall vara sote som ni säkert förstår. | |
| Vilja123 | 2014-02-07 01:34 | |
![]() | Ja, det är ju inte bara vännerna som kan kika på ens FB inlägg. | |
| Sote | 2014-02-07 06:23 | |
![]() | Måns- jag är gärna söte , det går jättebra ;-) Bucket- jag menade inte alls att avfärda ditt svar, jag bara sa att just det inte skulle kunna hända mig då jag inte skulle bli tillfrågad om sånt via FB men jag vet ju att sånt hänt andra. Jag undrade helt ärligt över vad dom kan göra med ett hackad FB konto. Att man lägger ut semesterbilder och får sitt hus länsat har jag också hört talas om men inte heller det har väl en ökad risk för att ett konto blir hackat. Om min FB inte är publik då är det ju bara mina vänner som kan läsa och som sagt jag har verkligen en begränsad vänkrets. Blird et hackat så kan ju dom förstås se men vem är intresserad av bilder på min hund liksom? Och måns, varför skulle mina vänner ha mina kontouppgifter? Det skrev jag väl inte någonstans? Förklaringen med virusspridning var den som verkade vara en risk men finns det andra risker? | |