Spelrum
Giraffen6
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
4
Inloggade10
Mobilspel
Pågående19 890

Forumkategorier

Användare Inlägg  
KSK2014-02-07 17:30
Antal inlägg: 1

Fuskas det?
Ja, det tror jag... tyvärr. Låt bli, snälla....

Sote2014-02-07 17:45
Antal inlägg: 3557

Ja det fuskas. Med skatterna, med atthålla hastighetsbegränsningarna i trafiken, på prov i skolan, med städningen och en massa saker.

ttiittii - Ej medlem längre2014-02-07 18:05
Antal inlägg: 37631

nja det förekommer nog men vad är meningen med att fuska i spel?.finns många bra spelare här,bättre att fuskarna övar på och blir bra på riktigt

Ulrika722014-02-07 18:28
Antal inlägg: 3

Jag tycker det är så tråkigt att det finns "fusk" att ladda ner för div. spel.
Förstår inte vitsen med det?
Spelar jag med någon med hög rating utgår jag att det är ett proffs jag spelar med, men det är kanske naivt av mig att tänka så.
Det är ju som att fuska i patiens. Eller hur

kryddeluntan2014-02-07 19:15
Antal inlägg: 12360

Jag håller med dig Ulrika72, jag har mött flera med hög rating, många trevliga, andra tjuriga när de förlorar. Jag kanske också är lite naiv och tror på att alla spelar för att det är kul.

Iris M2014-02-07 19:30
Antal inlägg: 2374

Ska nog inte räkna med att alla ser det som ett trevligt tidsfördriv. Fusk finns överallt :(

med2014-02-07 19:39
Antal inlägg: 1164

Tråkig inställning

Bitte - Administratör2014-02-07 19:41
Antal inlägg: 24161

Misstänker man fusk så tar man kontakt med en spel/forumvärd , förövrigt har Odin skrivit väldigt bra kring detta under support www.betapet.se/forum...ea did=8644

Bitte

Gr3en - Ej medlem längre2014-02-07 23:01
Antal inlägg: 930

Precis som ni säger, så är det inte många som kan tycka det är speciellt kul att sitta och fuska för att vinna. Jag tror till och med att det är väldigt få.

Däremot så tror jag det är fler som hellre tror att motspelaren fuskar än att inse att dom själva inte är så duktiga.

glykemi - Ej medlem längre2014-02-07 23:16
Antal inlägg: 850

spelar bara panik. tror det är minimalt där.

Vilja1232014-02-08 03:08
Antal inlägg: 1050

Fusk märks av när en spelare som man spelat mycket med helt plötsligt börjar att använda helt nya ord i spelet. Hänt mig. Trist ! :(

joho662014-02-08 07:32
Antal inlägg: 1

Så nya ord är fusk? Man lär sig ju hela tiden nya ord genom att spela med andra? För att bli duktig gäller det ju också att plugga ord, precis som i vilken sport som helst...

Bitte - Administratör2014-02-08 07:45
Antal inlägg: 24161

Precis Joho66 , trots att jag snart spelat i 10 år så lär jag mig nya orda hela tiden, så det kan nog knappat vara fusk , lika lite som att man inte alla gånger kan svara på vad ett ord betyder

Bitte

en dum en2014-02-08 08:24
Antal inlägg: 12810

Där håller jag med er joho och Bitte om att man lär sig nya ord och ibland chansar man vilt och lyckas pricka in ett ord utan att man själv vet vad det betyder. Men det händer att man får förfrågan om att pausa spelet när det nästan är slut och då undrar man ju om det är för att kolla nån typ av ordlista.

Vilja1232014-02-08 08:33
Antal inlägg: 1050

Klart man lär sig nya ord. Men stilen på spelandet ändras. Gör mig inget. Jag spelar för att det är kul! Tycker om korsord o lär mig många ord därigenom också som jag kan använda.

IShotQ-tile - Ej medlem längre2014-02-08 09:51
Antal inlägg: 518

Jag tycker inte att det inte är vidare konstigt om spelstilen ändras när man utökat sitt ordförråd och därmed förmodligen också lärt sig fler längre ord.

Däremot tror jag de som pluggat ord som mest intensivt (tidigare eller fortfarande) försvunnit, då majoriteten av IRL-spelarna hittat andra platser och former för träning sedan det klassiska spelbrädet försvann.
Den som pluggat in de flesta orden med de sannolikaste bokstäverna spelar massor av ord som av en hobbyspelare säkert kan tas för att vara fusk, trots att de tillhör de mest elementära för spelet.

Jag är helt säker på att en spelare som går in för att lära sig ordlistan under ett par månaders tid utan vidare kan slå en person som löst korsord i 10 år, men som inte funderat på ord ur Scrabbleperspektivet, eller känner till ordlistan på djupet. Sedan är det också viktigt att spela sig till färdighet.

Jag tror att de flesta som spelar här nu inte pluggar ord särskilt mycket. Anagram är något av det enklaste att börja med som ger stort mervärde. Kalla mig cynisk och fördomsfull, men jag tror inte att så många glada sällskapsspelare funderar på sådant. (Då skulle man inte reagera nämnvärt på att någon lägger ord som TRANIG, SUGARM, ORTOKLAS, LIKGARN eller RUBATO.)

Dock tror jag inte det innebär att här inte skulle finnas personer som är tävlingsinriktade, eller för den delen spelare som surnar till när det går emot. (Jag är själv en dålig förlorare när jag inte bara förlorar till följd av tveksamt/uselt spel, utan även har relativ otur.)

ttiittii - Ej medlem längre2014-02-08 10:19

jag tror jag spelat mot en fuskare ett par gånger,om man är helt sjukt grymt bra spelare bör det gå ganska fort att spela och tiden borde räcka till,denna spelara gick långt över tid,gjorde en anmälan om att jag hade en misstanke om fusk fot arslet och ut med hen.det är ett 1,5 år sedan,en spelar som är duktig går sällan eller aldrig över tiden i en snabb eller normal,där går det undan.

IShotQ-tile - Ej medlem längre2014-02-08 10:32

Fast, det ligger en del planering bakom att spela bra också, vars värde inte bör underskattas, även om just det att se själva orden går relativt sett snabbt för en van spelare.

Om man till exempel bockar av spelade brickor manuellt och inte via ett program (Att pricka av spelade brickor under partiets gång är inte otillåtet.) kan det ta en stund i anspråk.

Att optimera sitt slutspel och att brickbalansera för en bättre rack leave kan också kräva sin planering. Kanske funderar man ut en plan för att hantera Z utan att förlora så mycket, oavsett om man har den på sitt ställ eller inte.
Särskilt mot slutet av partiet där det blir lättare att att förutse spelet i stort med hjälp av brädets utformning och kvarvarande brickor, kan det vara mycket värt att lägga ner extra tid på bedömningar av olika slag.

IShotQ-tile - Ej medlem längre2014-02-08 10:36

Jag vill också inflika att man inte på något sätt behöver vara det minsta skyndsam för att inte gå över tiden på speltempot Normal, som erbjuder massor av speltid.

ttiittii - Ej medlem längre2014-02-08 10:38

att se orden är inte ett problem svårare att hitta någonstan att lägga dom,gjorde en snygg hakning för en tid sen HUVUDSTADENS

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?