Spelrum
| Giraffen | 31 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 24 |
| Inloggade | 55 |
Mobilspel
| Pågående | 19 273 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ttiittii - Ej medlem längre | 2014-02-19 07:42 | |
![]() | Hur tänker föräldrar ? I ett bostadsområde har en pensionär råkat illa ut av en grupp barn,Barnen har kastat ägg på mannens dörr och ofredat honom,mannen tröttnade och jagade hem barnen och talade med föräldrarna.föräldrarna blev skogstokiga och skickade ut ett papper att mannen var farlig. Personal på dagis får inte säga åt barn,för då skvallrar barnen för föräldrarna,föräldrarna klagar hos chefen och personalen blir tillsagda av chefen. arbetarbladet.se/nyh...et arbladet undrar hur ni ställer er till dettta ? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2014-02-19 07:44 | |
![]() | tydligen är det så att barnen bestämmer och ingen annan en föräldrarna får säga åt barnen hur är det möjligt? och vad är syftet skapa en förlorad generation? | |
| Bitte - Administratör | 2014-02-19 07:53 | |
![]() | Personalen på dagis får väl just säga till barn om vad som är rätt och fel , det ingår liksom i deras jobb . Och om du läser den andra artikeln i ämnet så är det inte så mycket sanningen i den första som du länkar till arbetarbladet.se/nyh...ka -utskick Bitte | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2014-02-19 07:58 | |
![]() | klart att inte mannen jagat barn,föräldrar som är förbannade på mannen för att han sagt åt barnen har gjort det falska utskicket.för dom inte gillar att dom sagt åt honom.rätt och fel ja,men om barnen gör dumma saker så vill föräldrarna själva säga åt barnen och dom vill inte att personalen säger till dom | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2014-02-19 08:00 | |
![]() | det är inte artikeln i sig jag vill diskutera,utan att andra en föräldrarna inte får säga åt barnen,och dom föräldrarna undrar jag hur dom tänker ? | |
| Bitte - Administratör | 2014-02-19 08:08 | |
![]() | Skulle nog skriva föräldrar som inte ids säga åt sina barn, det är ju redan provat på en gång under 70 talet dvs den fria uppfostran eller som min pappa sa barn fri från uppfostran. Bitte | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2014-02-19 08:12 | |
![]() | tänk nutid och framåt.Att barnen skvallrar på dagis att personalen sagt åt dom,och föräldrarna klagar till dagis chefen och personalen får sig en skopa.hur är det möjligt? och hur går tänket ? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2014-02-19 08:16 | |
![]() | Nu är det så att det är förbjudet för alla att säga åt barn,det är bara föräldrarna som får säga åt barn,så går lille "kalle" 6 år och petar i en strömförande lyktstolpe så ska jag som person inte ha ett samhällsansvar utan jag ska skita i det,jag undrar hur dom föräldrar tänker som tycker det är rätt | |
| Bitte - Administratör | 2014-02-19 08:18 | |
![]() | Vet du att det är så eller tror du att det är så. för så fungerar det då INTE på de dagisar som jag har vetskap om , och fråga nyss en kompis som är förskollärare om det är så och hon bara skrattade åt detta och svarade som jag tidigare skrivit , det ingår i jobbet att säga till barn som gör rätt eller fel. Bitte | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2014-02-19 08:23 | |
![]() | jag håller med dig i allt Bitte,jag undrar fortfarande hur sådana föräldrar tänker och jag vet att det förekommer.De föräldrar som står fast vid att andra inte får säga till deras barn,Hallå finns det en eller fler sådana föräldrar Här? | |
| Sote | 2014-02-19 09:21 | |
![]() | Klart att det finns såna föräldrar och speciellt i just den här generationen som nu är föräldrar. Dom som växte upp när det var som bäst med personal och resurser i skolan och haft det rätt bra. Dom är vana att bli lyssnade till och få ha inflytande. Det är naturligtvis både på gott och ont så visst kan det bli så att en del föräldrar inte gillar att andra lägger sig i hur dom gör med sina barn. Däremot finns det ju även såna föräldrar som alltid ser sig nödgade att lägga sig i och ha en åsikt om hur andra gör helt utifrån sin egen syn på barnuppfostran. Såna som du själv tex. Ttiittii. Det har vi ju sett i otal trådar som handlar just om barn och föräldrar som ifrågasätts på olika sätt av dig. Ta tråden om tjejen som enligt dig klädde sig gammalmodigt pga att föräldrarna inte hade nån uppfattning om hur tjejer vill klä sig. Eller tråden om ungen som satt vid datorn alldeles för sent på kvällen, enligt dig då. Eller varför inte tråden om att barnen i skolan tvingas av personalen att sitta i matsalen en bestämd tid trots att dom enligt dig slänger i sig maten på ett par minuter och sedan vill ut på rast. Så innan du ifrågasätter förädrar i ytterligare en tråd så kanske du ska ta och fundera på hur du själv är och gör. Världen fungerar inte riktigt så som du tror att den gör , åtminstone inte utanför din lilla byhåla, som enligt dig själv dessutom är ett riktigt värdelöst ställe. | |
| MiaFredrika | 2014-02-19 10:50 | |
![]() | +1 Sote | |
| kryddeluntan | 2014-02-19 10:57 | |
![]() | Alla föräldrar gör så gott de kan utifrån sina förutsättningar. Det är precis som Sote skriver, vi har en generation föräldrar som är vana vid inflytande, som vågar ifrågasätta och säga ifrån, på gott och ont. Man kan alltid prata med varandra. Sverige är det landet som sticker ut mest i världen, vad det gäller att sätta individen och dennes behov främst, före kollektivets behov. Som vanligt vet du allt och är bäst själv Ttiittii, ser bara dig själv i din snäva värld fylld av föraktfullhet och fördomar. | |
| amper sand - Ej medlem längre | 2014-02-19 11:09 | |
![]() | Fast jag måste hålla med ttiittii lite; det är förbannat svårt att vara lärare eller dagispersonal (har vikat som båda) om man inte får lov att säga ifrån när barn gör fel. Inte ta i örat, inte skälla ut, inte förnedra. Bara säga ifrån och klargöra att visst beteende inte är ok; att mobba andra, t ex. "Får" man inte som personal göra det utan att riskera en avhyvling i sin tur av berörd förälder; då föreligger ett problem. Och det är en verklighet. | |
| Anna Ellie - Ej medlem längre | 2014-02-19 11:35 | |
![]() | Balans är ledordet... | |
| Sote | 2014-02-19 12:32 | |
![]() | Men man får ju faktiskt göra det som personal både inom förskola och skola. Jag har aldrig varit med om att man uttalat sagt att personal inte får säga ifrån. Det ingår i deras jobb att göra det. Sedan är det ju inte alltid barnen tycker att dom blivit rättvist behandlade och då kan föräldrarna komma och ifrågasätta. Men att man inte skulle få göra det är ingeting som jag känner igen. | |
| amper sand - Ej medlem längre | 2014-02-19 12:37 | |
![]() | Tror inte du ska tolka "får inte" som ett regelrätt förbud; utan att vissa föräldrar anser att ingen annan än dom själva har rätt att säga till deras barn. Känns som det föreligger ett språkligt hinder här, lite oklart uttryckt av ts och alltför bokstavligt tolkat av vissa. | |
| Bitte - Administratör | 2014-02-19 12:42 | |
![]() | Har man valt att ha sina barn på dagis så får man nog acceptera att andra fostrar ens bsrn..Tror knappast att man som förälder inte har förståelse för det Bitte | |
| Vännäs 2013 - Ej medlem längre | 2014-02-19 12:48 | |
![]() | Barn och ungdomar är mycke kaxigare nu än förr. Mycke pga att omgivningen inte ska eller får fostra barnen som förr. Helt klart var det för hårt förr då fröken rappa dom som inte skötte sig med pekpinnen. Men nått mellanting tycker jag vore bra. Jag vill att pedagoger och lärare för mina barn ska tillrättavisa dom om dom gör galna saker. | |
| Porla - Ej medlem längre | 2014-02-19 12:59 | |
![]() | Förnedra eller ta i örat ska väl ingen utsätta ett barn för? | |