Spelrum
Giraffen23
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
38
Inloggade61
Mobilspel
Pågående21 713

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Oloph2014-09-24 18:19
Antal inlägg: 3

Knappast troligt
 
plinius2014-09-24 21:30
Antal inlägg: 444

Varför svarar ni "nej" och - Vad grundar ni det på?
 
plinius2016-05-02 21:26
Antal inlägg: 444

Det verkar som Dollarn just nu undermineras kraftigt pga av att de så kallade BRICS länderna ( Brasilien, Ryssland, Indien, Kina, Sydafrika) är på gång att börja sälja och köpa,framför allt OLJA , i andra valutor. Man vill helt enkel konkurrera med IMF ( världsbanken). Detta är döden för petrodollarn. Det kommer att krossa den fullständigt. Petrodollarn (eller dollarn) är ju som bekant bara ett stort luftslott. Påhittade siffror som backas upp av att hela världen nu köpt olja i dollar, dvs fram till nu. Visst ni förresten att Saddam & Kaddaffi, Alasad i Syrien mfl ville sälja Olja i Euro och andra valutor och guld, men det gick ju som bekant USA inte med på, och intog länderna för att säkra att de verkligen skulle handla i dollar. Men nu skulle USA aldrig kunna inta Ryssland, Kina, Indien och Brasilien samtidigt om de vill sälja och köpa olja i annan valuta. Då sänks värdet på Petrodollarn direkt och dess fall är ett faktum. Då uppstår det som i folkmun kallas hyperinflation och anarki. Du kan heller inte finansiera en så stor militär eller militärindustri. Tänk på att USA importerar otroligt mkt saker och mat mm. Man behöver inte vara raketingenjör eller ekonomi- studerande för att fatta detta. De ända som kan " rädda USA" är underkastelse till andra länder ( som Grekland ni vet gjort till IMF och EU) Och att FN går in med militär i USA och håller ordning.

Detta är den råa sanningen.
Läs själv om vad BRICS länderna är för något ,på wikipedia :

sv.wikipedia.org/wiki/BRI CS
 
kafountine - Spelvärd/Forumvärd2016-05-02 21:37
Antal inlägg: 5739

USA och Dollarn är körda.
Kina kommer att vinna med en ny valuta.
Europa kommer att genomgå en superkris.
Vi kommer att behöva byta grejer med varandra.
Efter det kan det bli stabilt igen.
 
plinius2016-05-02 21:50
Antal inlägg: 444

Ja i vilket fall ett tag får vi nog byta grejer. Men Hur länge kommer det pågå, må en tro? Kommer gamla "Svea" kunna exportera något som vi kan byta mot säd och frukt mm. Tänk om detta sker på vinter, vad händer då? Och hur människors moral och etik 2016 ( utan att var moraltant) TV spels, själv- medicinerande, coladrickande människor som knaprar ADHD medicin. (som kanske är slut på apoteket)
Det räcker ju att en ungdom skriver ngt på en blogg idag och en hel skola går i annarki. Hur ska det bli då? Kravallerna i Husby kommer framstå som rena barnleken då...
 
plinius2016-05-02 22:04
Antal inlägg: 444

Det förklarar varför så många håller på med s.k "prepping" i Sverige nu isåfall.
En annan sak. Så som jag förstått så kommer detta med dollarn fall inte att ske successivt utan typ över en natt. Typ 9/11, Berlinmuren. Vad som får dollarn i sig ( eventet ) vet jag , ju eller ingen annan förstås. Det kan ju räcka med att aktiekurserna rusar neråt, Kina & Ryssland sätter sanktioner på USA i något, eller ett Datavirus eller vad sjutton som helst. Det spelar ingen roll vad som tänder gnistan- Det finns mkt dynamit. Och. JA, det kommer att få extremt stora följder på världekonomini säg. Börskraschen 1929 kommer vara fjuttig i jämförelse. Så idag åt vår frukost , gick vi till jobbet, kollade sporten och handlade." Imorgon" kan allt detta slå bort för oss!! På alla forum, bloggar jag läst kallas det överallt med samma namn :

" The dollar collapse will be the single largest event in human history"
 
kafountine - Spelvärd/Forumvärd2016-05-02 22:07
Antal inlägg: 5739

Precis
 
orionXXX - Ej medlem längre2016-05-02 23:40
Antal inlägg: 77

De måste nog till en riktig Global Börskrasch för att folket världen över ska vakna och fatta allvaret i allt som rör köp slit å släng..köp..slit å släng och med bara axelererande fart med fortsatt fortsättning!!! Man kan ju inte bygga upp en trygg hållbar värld genom att bara konsumera och dessutom Hylla konsumtion med då bl.a. reklam hit och reklam dit!? och vad har t.ex. de överkonsumerande människorna och liknande egentligen mellan öronen!? Övervägande av människor världen över med tydligen pengar att lägga på t.ex. då överkonsumtion!? Dom tror tydligen att strömmen alltid går åt rätt håll för att t.ex. bl.a. då media av olika slag , som då också är stort,och både gör och påverkar på olika sätt som att det dom säljer och gör är det som är det sanna och som folk såklart bara måste göra för att det är de som helt enkelt är de rätta för alla!!! och människor verkar vara ett djurslag som tydligen väldigt lätt blir både manipulerade och även väldigt lätt indoktrinerade med att följa den redan pågående strömmande massan av folk som också är funtade på samma vis..Och alla bara tycker att det måste ju vara så och de rätta,eftersom det är så många andra innan som tycker så!? Och då måste också den strömmen vara den rätta att följa,även om den både är fel och riktigt skadlig på sikt för allt folk och miljö! Överkonsumtionen och överproduktionen världen över,bär den största skulden till det hela!!
 
plinius2016-05-03 00:01
Antal inlägg: 444

Jag instämmer helt med dig Orionxxx !
 
ttiittii - Ej medlem längre2016-05-03 00:14
Antal inlägg: 37631

Dom västerländska företagen driver utvecklingen i Kina.
 
plinius2016-05-03 00:19
Antal inlägg: 444

Vad menar du? Utveckla i sammanhanget :)
 
plinius2016-05-03 00:23
Antal inlägg: 444

www.youtube.com/watc...AU f3Pgz3WA
 
ttiittii - Ej medlem längre2016-05-03 00:54
Antal inlägg: 37631

Det var ett svar till Kafoutine
 
plinius2016-05-03 01:01
Antal inlägg: 444

DENNA EXTREM SERIÖSA VIDEO NEDAN BORDE ALLA SE.

Om ni tar er tid att se detta så fattar ni hela denna tråd. Oj oj oj säger jag bara... Detta är dagens sanning....

www.youtube.com/watc...4F fT1xCG8I

Kommentera gärna vad ni tyckte om denna info här i denna tråd , på forumet
 
kafountine - Spelvärd/Forumvärd2016-05-03 22:00
Antal inlägg: 5739

Jag fattar inte ditt "svar" till mitt inlägg, ttiittii. Vad har det med mitt inlägg och ämnet att göra v
 
plinius2016-05-26 22:45
Antal inlägg: 444

Ok så om jag förstått det hela rätt så är den Amerikanska dollarn extremt nära att krascha, vilket således skulle påverka hela världens ekonomi, som vi nämnt i tråden. 1930 talets kris och 2008 kommer att framstå som en mysig picknick i jämförelse . Det skuldberg som USA dragit på sig skulle dra med sig andra länder ner i stupet, då allt är så sammankopplat i den ekonomiska världen. Se ex på Kinas statspapper i USA. eller japans skuldberg. Eller hur de svenska folkhemmet är belånade upp till öronen idag. Värdet på ex hus och slit och släng saker skulle sjunka dramatiskt och företags skulle gå i konkurs och folk bli uppsagda och de skulle få lämnade sina belånade hus. Det skulle bli en Aktiekrasch, valutakrasch. Olja skulle bli skyhög i pris. och då kommer jag till min fråga.

Tror ni vi kommer att åka på en hungersnöd i Sverige?

Spekulationerna på mat skulle ju skjuta i höjden. Vilken valuta ska vi handla mot om det är så ruttna? Sverige har inga matförråd/reserver. Inte någon större jordbruksvanor längre och vad händer om detta sker på vintern? Vilka lastbilschaufförer som kör vår mat från ex Tyskland skulle
acceptera vår hyperinflationskronor ?

Kanske borde man börja preppa? Vad säger ni ?
 
plinius2016-06-03 10:46
Antal inlägg: 444

Riksbanken varnar idag för djup lågkonjunktur!

"Konsekvenserna för svensk ekonomi vid en allvarlig störning som drabbar det svenska banksystemet kan bli mycket stora", skriver Riksbanken i sin stabilitetsrapport."

www.svd.se/expertern...ns -skulder
 
plinius2016-06-03 10:47
Antal inlägg: 444

Sorry.. detta är den rätta länken!

www.svd.se/ingves-va...ns -skulder
 
plinius2016-06-13 11:58
Antal inlägg: 444

...pga Riksbanken varnar för en djup lågkonjunktur i Sverige mycket snart!..så borde det ju påverka alla svenskar som har bostadslån upp till öronen. När folk blir arbetslösa, räntorna höjs avsevärt, banker går omkull så kommer husens värde sjunka, som medför hög arbetslöshet, nedläggningar och personliga konkurser och sen möjligen ett ekonomiskt havererat Sverige. Det kommer nämligen inte finnas någon myndighet man kan vända sig till som kan " fixa min situation" ! Det är därför jag tror att importerad mat kommer att bli skitdyr. typ Kaffe, vissa frukter, vissa spannmål mm. Vill inte vara negativ, bara realistisk.
 
plinius2016-06-16 18:01
Antal inlägg: 444

www.svt.se/nyheter/u...fo r-brexit
 
Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?