Spelrum
Giraffen30
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
20
Inloggade52
Mobilspel
Pågående19 641

Forumkategorier

Användare Inlägg  
-FaMo- - Ej medlem längre2014-04-04 22:57
Antal inlägg: 2999

Arbetskläder
Om man nu inte jobbar på ett ställe, typ brandman, polis eller dylikt... hur tänker ni om arbetsuniform?

Är det skönt att slippa bry sig o bara kliva i arbetet?
Är det viktigt med uniformsklädsel i t.ex butiker?
Skulle du hellre vilja kunna ha din egen personlighet på arbetet?

Andra tankar kring arbete/kläder välkomna.

Jag vet att jag har haft problem med att behöva "bara" vara en i högen på flera av mina arbeten, vissa kan jag förstå, andra inte.
Jobbat i butik, inte tyckt att det spelar roll. Jobbat inom vården o fått klä mig i ett fult randigt förkläde ovanpå mina egna kläder. Gör inte stor skillnad direkt, förutom förfular.

Megaherz2014-04-04 23:37
Antal inlägg: 3304

jobbar som sjuksköterska - Har alltså uniform och trivs bra med det. Man slipper stressen av att det ska se (någorlunda) bra ut och jag måste inte.tvätta :)

tycker även det blir lättare att lämna jobbet på jobbet och varva ner när jag byter om. Lite som en ritual, bra om det hänt något "stort", tex reanimation eller så. (dessutom hade det varit jätteäckligt och ohygieniskt att ha egna kläder)

hfranke2014-04-04 23:43
Antal inlägg: 8695

Jobbar också som sjuksköterska men vi jobbar i privata kläder. I butik uppskattar jag om personalen har enhetlig klädsel, slipper då att fråga en annan kund om vart jag kan finna en vara. Inom vården är det en fråga om hygien (men jag jobbar inom rättspsykiatrin så det är ingen fysisk vård) och jag skulle inte vilja bli opererad av en kirurg i fleecetröja.

-FaMo- - Ej medlem längre2014-04-05 00:05
Antal inlägg: 2999

Hehe, en kirurg i fleecetröja... det går ju givetvis inte.
Franke: Hade det inte räckt med en namnbricka i butik?

Förstår Mega, tack för input.

temperance2014-04-05 07:44
Antal inlägg: 2314