Spelrum
Giraffen21
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
23
Inloggade44
Mobilspel
Pågående19 343

Forumkategorier

Användare Inlägg  
onlaaajn2014-05-14 18:36
Antal inlägg: 349

Anden i glaset!
Jag och en tjejkompis kom in på Anden i glaset, om hur mycket vi gjorde det när vi var unga :)
Om det verkligen funkar el om det är någon som puttar på glaset.... fast det bara en som vet frågan - den som viskar i glaset!

Har ni gjort det? Funkade det el det är ren bluff?

Ta det nu med en nypa salt okej :D

Misson2014-05-14 18:52
Antal inlägg: 46

Skämtar du ? spöken ? :)

Rultatultan2014-05-14 19:17
Antal inlägg: 2446

Skulle aldrig våga.

ttiittii - Ej medlem längre2014-05-14 19:18
Antal inlägg: 37631

självklart är det bara trams ,en lek ungefär som kurragömma

Katschinkan - Ej medlem längre2014-05-14 19:21
Antal inlägg: 18

Körde det någon gång som barn. Jag var definitivt den där som puttade på glaset lite försiktigt i rätt riktning. Haha, lågt av mig. ;-D

onlaaajn2014-05-14 19:25
Antal inlägg: 349

Haha :) Men rätt riktning, hur vet man vad som är det? Man har ju inte hört frågan :P

Real-one - Ej medlem längre2014-05-14 19:36
Antal inlägg: 223

jag kan bara säga att jag själv har sett glaset dra iväg i en otrolig fart , ``UTAN´´ att någon ens vidrörde glaset! vet att det inte är någon som puttar på glaset. Jag och en kompis prövade detta när vi var i 12årsåldern.vi kände hur glaset bara ville dra iväg under våra pekfingrar..vi tittade på varandra och började anklaga varandra för att putta på glaset! vi släppte fingrarna..och glaset drog iväg i en otrolig fart ..ut på golvet..vi sprang ut från rummet vi befann oss i på övervåningen i ett hus,och ner på bottenvåningen.där vi då riktigt hör hur glaset rör sig på golvet på övervåningen..efter en stund så hörde vi att glaset slutat rusa runt på golvet..vi gick upp på övervåningen igen..där vi då ser hur glaset fastnat i en kant på korkmattan på golvet..

Jag har länge undrat hur det kom sig? Men det har aldrig blivit av att ta rätt på detta från någon som kan fysik och dess krafter.. Men orsaken kan ju vara att glaset är riktigt uppvärmt och svart från ljuset som man då ska hålla glaset ovanför ..

Och att den värmen som uppstår i glaset kanske gjorde att glaset rörde på sig? Men det lustiga vara att glaset rörde sig i en otrolig fart? och de får mig att undra på om detta verkligen är möjligt? alltså att om det då bberor på värmen i glaset? kan den värmen verkligen göra att glaset kan rusa fram i sådan fart? Det känns för mig osannolikt?

Så? vad som gjorde att glaset heelt för sig själv kunde röra sig såå fort är en gåta för mig? Men kankse de finns någon fysiker här på beta som kan svara på detta?

Real-one - Ej medlem längre2014-05-14 19:44

glömde säga att: Visst är de väl såklart och säkert så att det alltid är någon som medvetet rör på glaset för att spela ett spratt för kompisar intill....eller råkar trycka iväg glaset..

Men den ggn. var det varken jag eller min kompis som puttade på glaset!

kryddeluntan2014-05-14 19:44
Antal inlägg: 12360

Vi lekte det här också och skrämde oss själva rejält.
Real-one, jag tror inte fysiker kan förklara det. Det strider mot alla fysikens lagar.

Real-one - Ej medlem längre2014-05-14 19:57

kryddeluntan:ok..? men det jag berättade om är faktiskt helt sant!

ttiittii - Ej medlem längre2014-05-14 20:00
Antal inlägg: 37631

Real-one,kan du bevisa något övernatuligt så blir du bra rik,finns någon i usa som betalaut 1 miljon dollar,Om du kan bevisa något övernatuligt,Gör om och dra fördelar

kryddeluntan2014-05-14 20:07

Jag misstror dig inte alls Real-one. Vetenskapen har aldrig kunnat bevisa att det inte finns en andevärld heller. Många har säkert sett " det okända", och har själva upplevt märkliga och oförklarliga saker.

Jag vet bara inte hur det händer, det du upplevde.

Real-one - Ej medlem längre2014-05-14 20:33

kryddeluntan: Ja Jag har ju ofta undrat hur detta kunde uppstå?
Och är de så att inte en fysiker ens kan förklara detta eller kanske dessutom påstå att detta inte ens är möjligt? ja då vet jag inte? jag kan bara säga att detta jag berättat om är heeelt sant..Minns händelsen väldig väl..Och det just pga. att glaset heelt själv drog iväg i ilfart..Klart man aldrig glömmer nåt sådant..!

kryddeluntan2014-05-14 20:40

Real-one, när vi höll på sa min mamma, "att låta bli, man vet aldrig vad man locka fram".
Vissa saker kan man nog inte förklara med det man vet och känner till.

Katschinkan - Ej medlem längre2014-05-14 20:45
Antal inlägg: 18

onlaaajn: alltså jag hade kanske högljudda vänner, men nog hörde man väl vad folk viskade(?). Småungar som hade svårt att hålla rösten nere ordentligt. Hehe. Fast jag har kört det typ 1 eller 2 ggr. Sen är det ju eg inte svårare än att gissa lite. Har lite svårt att minnas exakt, men jag vet iaf att jag puttade på glaset lite ondskefullt. ;-)

Real-one - Ej medlem längre2014-05-14 21:13

Jag tycker att om man testar detta? då varken ska eller vill man ju medvetet putta i glaset.. För då får man ju aldrig veta om glaset verkligen kan röra sig av sig själv?

Real-one - Ej medlem längre2014-05-14 21:19

vet att jag vid ett tillfälle innan det som inträffade enligt min berättelse. så var vi 4-5st tjejer som satt i en ring runt pappret som glaset ska ställas på upp & ner..där de då är siffror och bokstäver & Ja.Nej,kanske eller Vet inte och ett kryss i mitten..

Så frågade jag iaf. tyst en fråga av glaset om vilket telefonnummer en viss person hade? Och ingen annan av de andra tjejkompisarna visste ju vad jag frågat? och själv puttade jag inte i glaset.. Och glaset sökte sig bara till enbart siffror? så ja..jag vet inte vad man ska tro? Märkligt är de iaf.?

Real-one - Ej medlem längre2014-05-14 21:30

vill också tillägga att pappret var gjort av en spågumma som vi fick det av.

LadySol - Ej medlem längre2014-05-14 22:06
Antal inlägg: 33199

Det finns en teori om att värmen i glaset gör att glaset lyfter lite från underlaget. När sedan syre sipprar in förflyttar sig glaset i processen. Så jo, vetenskapen har väl ändå en teori om hur glaset kan röra sig utan att någon rör vid det när man gör anden i glaset.

125478 - Ej medlem längre2014-05-14 23:32
Antal inlägg: 8332

sv.wikipedia.org/wik...n_ i_glaset

Den ideomotoriska effekten tror jag mer på än på övernaturliga väsen...

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?