Spelrum
| Giraffen | 26 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 47 |
Mobilspel
| Pågående | 19 385 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| I love Jesus | 2014-05-23 13:30 | |
![]() | Var har man sin äkta trygghet/glädje/mening i livet Var har man sin bestående trygghet/lycka/mening i livet. Människor kan hastigt gå bort,andra omständigheter i livet kan förändras plötsligt, var har man sin bestående trygghet/glädje. Någon tror tex att tryggheten ligger i pensions sparande, en annan har tryggheten att ha lagt sitt liv i Guds händer. Allt gott. liten bön: Jesus lys upp våra hjärtan. Jesus ger glädje i hjärtat. Gud välsigne. Jesu frid. amen. | |
| Bitte - Administratör | 2014-05-23 13:51 | |
![]() | Herregud en gudstråd igen Bitte | |
| -FaMo- - Ej medlem längre | 2014-05-23 13:57 | |
![]() | +1 Börjar bli lite tjatigt | |
| La bruja | 2014-05-23 13:58 | |
![]() | Seriöst???är det någon som verkligen vill ha en ny toktråd?? | |
| Hog56 - Ej medlem längre | 2014-05-23 14:11 | |
![]() | Gudars... nämen vad skriver jag... | |
| Lillstölla | 2014-05-23 14:20 | |
![]() | Är man ny medlem så kan man ju omöjligt veta om att det funnits rätt många trådar i samma ämne tidigare, man kan ju informera om det på ett vänligt sätt. | |
| Bitte - Administratör | 2014-05-23 14:21 | |
![]() | Lillstölla TS har startat en MASSA tråder i ämnet så det är inget nytt Bitte | |
| spelteori - Ej medlem längre | 2014-05-23 14:26 | |
![]() | Om din fråga är var människan finner sin trygghet lär ju svaret variera beroende på vem du frågar. I mitt fall: familjen. Detta trots vissa... dysfunktionella drag. | |
| Bitte - Administratör | 2014-05-23 14:32 | |
![]() | Och om jag ska svara på frågan så är det av min familj och mina vänner Bitte | |
| BSKV - Ej medlem längre | 2014-05-23 14:48 | |
![]() | Man kan alltså inte dra igång en tråd som har med Gudstro att göra utan att det börjar hagla nedsättande kommentarer som t.ex "toktråd". Sen när är det tokigt att diskutera kristendomen, Jesus eller Gudstro? Inte mer konstigt än många andra trådar i alla fall. Religion måste väl få diskuteras som allt annat. | |
| -FaMo- - Ej medlem längre | 2014-05-23 14:53 | |
![]() | I seriöst finns redan 2 religions trådar som låsts efter att de spårat ut. Där ILJ varit mkt aktiv. Alltså känns det rätt enfaldigt att starta ännu en med samma inriktning. Det är som att be om "stryk". | |
| amper sand - Ej medlem längre | 2014-05-23 14:54 | |
![]() | Det finns ingen äkta bestående trygghet. Tror jag. Min egen vilar starkt hos familjen, och i mig själv. | |
| BSKV - Ej medlem längre | 2014-05-23 14:56 | |
![]() | FaMo: I så fall är detta ämne knappast ensamt om den bedriften - politik och idrott kan ha den inverkan på folk också. Dessutom är det upp till debattörerna, och inte ämnet i sig, att hålla en god nivå i diskussionen. Tidigare trådar i samma/liknande ämne låstes inte pga just ämnet i sig utan nivån på debatten. | |
| spelteori - Ej medlem längre | 2014-05-23 14:57 | |
![]() | Man kan ju välja om man ska fokusera på ordet gud eller om man ska försöka besvara ts frågeställning. I ena fallet får man ännu en bjäbbtråd, i det andra kanske man kan få till någon form av diskussion. | |
| BSKV - Ej medlem längre | 2014-05-23 14:57 | |
![]() | spelteori: Men åter igen - det är helt upp till deltagande debattörer att hålla en god nivå, oavsett ämne. | |
| La bruja | 2014-05-23 14:58 | |
![]() | Ja det var kanske fel att kalla det för toktråd mened tanke på dom tidigare trådarna så är det så jag ser det. Helt ok ämne att diskutera men ser man slutet på ts startinlägg så har det redan där spårat ur. Att avsluta på det viset känns bara dom att detta blir ännu en tråd där bl.a. Ts kan halleluja spamma och där faller liksom tråden. | |
| kryddeluntan | 2014-05-23 14:59 | |
![]() | Tryggheten är familj och vänner. | |
| -FaMo- - Ej medlem längre | 2014-05-23 14:59 | |
![]() | Fast idrott o politik har inte samma grad i tyckandet, medan det lätt blir en debatt runt religion då det är så antingen eller. Därför förstår jag inte TS anledning att öppna en ny, då ILJ redan vet hur det brukar spåra ur. | |
| spelteori - Ej medlem längre | 2014-05-23 14:59 | |
![]() | BSKV: ja. La Bruja: försök inte. Ni hade ett val, ni valde att hugga. | |
| -FaMo- - Ej medlem längre | 2014-05-23 15:03 | |
![]() | spelteori, ja... fast jag tycker nog att TS själv valde fel inledning/avslutning på sitt inlägg, det är provocerande för icke religiösa som därför ser anledning att hugga mer än att svara på ngt som egentligen inte känns så relevant om man inte svarar jesus o Amen... faktiskt | |