Spelrum
Giraffen | 39 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 2 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 24 |
Inloggade | 66 |
Mobilspel
Pågående | 19 693 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
6972mona - Ej medlem längre | 2014-07-16 15:28 | |
![]() | ljugeri Vad tycker ni om folk som ljuger??? | |
Minta | 2014-07-16 15:33 | |
![]() | Alla ljuger. Varje dag. Det finns olika slags ljugande. | |
smörbit | 2014-07-16 15:38 | |
![]() | I olika situationer är det helt okej att ljuga. I ett förhållande kommer ljuget fram förr eller senare ur parten. Livet är inte helt fläckfri att leva. | |
tattuttss | 2014-07-16 15:43 | |
![]() | Vad tycker du själv? | |
Ruckzuck | 2014-07-16 15:48 | |
![]() | Det beror på vad de ljuger om, och vad konsekvenserna blir av det. | |
6972mona - Ej medlem längre | 2014-07-16 15:50 | |
![]() | Jag tycker inte att det är bra att ljuga, när man kan vara ärlig, det lönar sig att vara ärlig!!! | |
125478 - Ej medlem längre | 2014-07-16 16:01 | |
![]() | Det finns ju vita lögner också. Man behöver ju inte alltid vara brutal-ärlig, om du tycker att någons tröja är asful så behöver du ju inte säga just det... | |
125478 - Ej medlem längre | 2014-07-16 16:12 | |
![]() | Men annars tycker jag man ska vara ärlig. Såklart. | |
kiwiskal | 2014-07-16 16:13 | |
![]() | Hade man varit ärlig hela tiden hade man nog inte haft så många vänner, eller? | |
125478 - Ej medlem längre | 2014-07-16 16:24 | |
![]() | Nej det är det jag menar med att man inte ska vara brutal-ärlig. Man säger ju inte en massa onödiga kommentarer som sårar. | |
Minta | 2014-07-16 16:29 | |
![]() | Fullständigt ärliga personer, som inte kan ljuga, har en diagnos. | |
Minta | 2014-07-16 16:30 | |
![]() | Man ska inte tala sanning till varje pris, i synnerhet inte för sin egen skull. | |
Amatörkock | 2014-07-16 16:30 | |
![]() | Vad menar TS, med att ljuga? Är det bara på direkt fråga eller innebär det också att allt man säger överlag ska vara sant? Den som tror att det lönar sig att vara ärlig ska nog prova det i ett par dagar. Tänk bara på alla de gånger man inte gillat maten man fått serverad..."Smakade det gott?" (var nu ärlig!) Eller när någon arbetskompis som du tycker är totalt korkad frågar "Du tycker jag är dum va?" eller "Du gillar inte alls min idé?" "Passar jag i den här klänningen?" Jag brukar visserligen resonera att när någon frågar mig något i stil med "Du gillar inte mig va?" så får de också tåla det ärliga svaret och jag tror att de anar svaret bara genom att fråga. Men det kostar ju ändå på i form av relationer om man alltid skulle vara ärlig. | |
Moose72 - Ej medlem längre | 2014-07-16 16:34 | |
![]() | Jag gillar inte folk som ljuger, jag är ärlig när jag säger det :) | |
6972mona - Ej medlem längre | 2014-07-16 16:40 | |
![]() | Om jag tycker att någons tröja är asful, då går jag direkt till den personen och säger ärligt att just den här tröjan kanske inte är det bästa valet men jag kan hjälpa dig att hitta en som passar dig bättre, med diplomati som bygger på ärligheten, utan att såra personen , kan man hjälp personen ifråga till ett bättre medvetet klädval, så tycker jag att det lönar sig bara man gör det med ödmjukhet och på rätt sätt!! | |
Minta | 2014-07-16 16:41 | |
![]() | Människor som säger: jag kan inte ljuga, jag är alltid ärlig, jag måste säga som det är osv. är outhärdligt egocentriska. | |
jellyflower | 2014-07-16 17:00 | |
![]() | Jag skulle definitivt aldrig gå direkt fram till en person och påpeka att din tröja är asful, men att duktiga och stilsäkra jag kan hjälpa dig att hitta en tröja som faller mig bättre på läppen. Varför i hela helvittet skulle man bete sig så? Det är inte alls säkert att alla andra människor tycker likadant som jag ifråga om tröjor. Eller frisyrer, bilar, husdjur, prydnadsväxter, smycken, skor - Man kan väl inte i alla lägen utgå från att man själv är normen? Såvida man inte, som Minta påpekar, är outhärdligt egotrippad. | |
siwu | 2014-07-16 17:06 | |
![]() | Jag kan komma på mig själv ibland att säga saker som inte stämmer, ibland avslöjar jag mig på en gång ibland låter jag det va. Tex när jag inte vill verka dum i diskussioner,fast jag blir ju dummare av att hitta på saker. | |
125478 - Ej medlem längre | 2014-07-16 17:12 | |
![]() | Att påtala för någon annan att den har ful tröja, frisyr eller vad det nu kan vara, är ju inte det minsta snällt. Snarare högst oförskämt. Och en total brist på sk social kompetens. | |
Minta | 2014-07-16 17:13 | |
![]() | Hur kan du tro (TS) att personen inte blir sårad om du säger "som det är"? Han eller hon kanske valt denna för att han/hon tyckte om den mycket. Vad är "som det är"? Vad är det att vara ärlig? Att pracka på någon en åsikt om dennas smak som den inte frågat efter? Om någon inte ber om min åsikt när det gäller klädval mm., varför i herrans namn ska jag komma med den då? Instämmer med Jellyflower. | |