Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
2
Inloggade4
Mobilspel
Pågående19 885

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Snickaren_X2014-08-04 00:35
Antal inlägg: 458

Ovädret just nu
Nån mer än jag som tycker att det ovädret som drog över Skåne nu precis va det jävligaste på länge?
Himmlen va upplyst i konstant 2 timmar pga alla blixtar, inte en minut uppehåll i blixtrandet..

Axnx - Ej medlem längre2014-08-04 00:59
Antal inlägg: 104

ok? inte enbart i Skåne som de blixtrar/Blixtrat! Här uppe i norr hamrade Tor på sina trummor så de slog härliga till på himlavalvet igårkväll..Heelt otroligt att se..aldrig tidigare sett nåt liknande?

Det har nu åskat varje dag runt alla orter här uppe i norr..speciellt närmare havet..och det sedan den ovanligt höga värmen med tempersturer på runt 31 varat i 3 veckor här.. Mkt. som tydligen ska urladdas när det vart såå varmt så länge.. och nu är värsta värmen påväg hit upp igen? Och nu kommer de ligga på +34 ? Ja.. vad ska man tro/tänka om detta väder? Det är nog en försmak på den rådande klimatförändringen..

För redan några år sedan så avslöjade världsforskningen gällande klimatet, att åskvädren kommer att öka alltmer över Heela Jorden..så också för oss i hela Sverige..Så..? de är nog på ggn. en klimatförändring ska ni se ni som då kanske inte tror på detta.. Blir nog varse de ganska snart..
Så även om man som männsika hör till dem som gillar sol och värme? Som då jag iaf. gör :) Så är det inget man ändå kan vara glad för om det börjar visa sig alltmer med ovanligt väder för länder som tidigare aldrig haft liknande:-/

strålblomma2014-08-04 01:37
Antal inlägg: 19

Ovädret brakade loss även här i nordvästskåne, men det mesta har redan dragit sig västerut över Öresund. Men vi sprang ut i kolmörkret o säkrade tältpaviljongen o komposttunnan i den byiga vinden som föregick åska o regn.

Pebbs - Ej medlem längre2014-08-04 08:00
Antal inlägg: 186

Hej hej, jag tänkte fråga om det. Såg på nyhetsmorgon att det varit våldsamma oväder västerut. Med blixtnedslag och hällregn.

Någon som kan berätta mera?

Pebbs - Ej medlem längre2014-08-04 08:10
Antal inlägg: 186

Fan va coolt Snickarn, det hade jag velat uppleva :)

jellyflower2014-08-04 10:10
Antal inlägg: 1108

Också i Skåne, mittvästra. Först trodde jag att jag höll på att få migrän innan jag fattade att det var riktiga blixtar, inte aurafenomen. Sen började det dundra också. Har inte upplevt ett sånt åskväder sedan jag var liten och mamma väckte oss barn för att vi skulle vara på nedanvåningen (om det skulle börja brinna). En nostalgitripp. Förr var det tydligen standard med såna åskväder i augusti, i skördetider.

Nu bara regnar det.

Snickaren_X2014-08-04 13:37
Antal inlägg: 458

Haha det veti fan om jag vill uppleva det igen pebbs.
Helt obeskrivligt, tur man filma det :)

M Eggimann2014-08-04 14:28
Antal inlägg: 139

Här i Alingsås har det varit ett tiotal utryckningar av diverse fordon, stopp i tunnlar och stora vattenmängder på vägar.
Trafik som stannas av när folk ska köra andra vägar

diffdiff2014-08-04 14:57
Antal inlägg: 3884

Hemskt!!! Var faktiskt lite rädd.Dock behövdes det ju verkligen.

calle342014-08-04 15:59
Antal inlägg: 403

Klimatet har ändrats. i juni när det kom häftiga regn oväder så haglade stora pingis bollar från himmelen med is och snö och bilarna på gatan blev det bucklor och larmen gick.

jag var uppe i natt och ville se om det var någon tromb över Värnen men icke. Det oväder som var nu vid middags tyckte jag att blixten sökte kontakt med fastigheten den var som klister.

Med så här mycket oväder och solen som inte vill släppa kommer det bli kalla vinterdagar.

Jippi vinter fiske:)

hfranke2014-08-04 16:35
Antal inlägg: 8695

Calle, var runt Vänern är du? Här i Kristinehamn var det helt galet! Satt på jobbet och helt plötsligt blev det mörkt ute, och sen drog det igång. Blixtrade oavbrutet över en halvtimme, har nog aldrig sett så mycket blixtar koncentrerat förut.

mollee - Ej medlem längre2014-08-04 16:48
Antal inlägg: 6087

Obehagligt.

kattamaran2014-08-04 17:04
Antal inlägg: 189

Helt otroligt att alla oväder missar västmanland, det skulle verkligen behövas regn över skogsbranden just nu.

kryddeluntan2014-08-04 22:00
Antal inlägg: 12360

Och det ser ut att bli värre hela tiden. Bor själv i Västerås och här är det bara hett!

mollee - Ej medlem längre2014-08-04 22:03

Nästan så man blir nojig. Här i Sundsvall har värmen legat på i en månad nu. Så här ser närmsta veckan ut för övrigt:

www.yr.no/sted/Sveri...ar sel.html

Det är fan inte normalt.

mollee - Ej medlem längre2014-08-04 22:03

(och då är det svala temperaturer om man jämför med hur det har varit senaste tiden här uppe)

kryddeluntan2014-08-04 22:03

Vi har ständig helikopter trafik här, så nu slutar de för ikväll och en ambulanshelikopter som ska landa. Deras rutt går precis över huset där jag bor. Riktigt otäckt är det.

le-lou2014-08-05 00:21
Antal inlägg: 17500

mollee - på vilket sätt är de temperaturen onormala menar du? Det är ju sommar.

kryddeluntan2014-08-05 09:08

Nu känner vi tydlig röklukt i Västerås.
le-lo, vädret har förändrats med värme och skyfall som inte har funnits på de här breddgraderna.

le-lou2014-08-05 11:07
Antal inlägg: 17500

Ja visst har det blivit lite varmare (det vet man ju) på jorden rent allmänt men den här sommaren var ganska ovanligt varm. Det är inte första gången i historien som det sker. Förra året var det betydligt kallare. Så fort det åskar och regnar eller är en mild vinter el vad det nu kan vara så nojar ju folk till max.
Många pratar ju tex om numera såna här milda vintrar men de vi har haft de senaste åren är riktiga vita barndomsvintrar, massor av snö och kallt.

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?