Spelrum
Giraffen | 3 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 0 |
Inloggade | 3 |
Mobilspel
Pågående | 19 012 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
kiwiskal | 2014-08-05 18:13 | |
![]() | Frågelådan Tråden för alla möjliga generella frågor (betapet-, samhälls och världsfrågor) som inte behöver en egen tråd. Låt oss ta del av varandras kunskap :) | |
Sten_Saxpåse | 2014-08-05 18:15 | |
![]() | ok! första fråga! Finns det inte redan nån sånhär tråd? | |
kiwiskal | 2014-08-05 18:16 | |
![]() | Har en fråga: När det är mycket torrt i markerna, varför vattenbombar man inte som preventiv åtgärd? Eller görs det redan? | |
kiwiskal | 2014-08-05 18:16 | |
![]() | Finns det så får du gärna länka. Jag hittade ingen men jag är ingen sökexpert. | |
lihans | 2014-08-05 18:37 | |
![]() | Vet inte om vi har vattenbomplan. För skogbranden i Sala har man ju fått låna franska och italienska plan. Specialhelikoptrar finns nog men det är kanske inte så effektivt att använda i preventivt syfte. | |
mollee - Ej medlem längre | 2014-08-05 18:41 | |
![]() | Därför folk lider av grav snålhet i Sverige. Ironiskt nog så är politiker duktiga på att släcka småbränder, men mindre bra på att förebygga större infernon (fri tolkning) | |
kiwiskal | 2014-08-05 19:10 | |
![]() | Vi borde skaffa några sådana plan (billigt jag vet..) men även att köra med de "vanliga" specialhelikoptrarna borde ju förebygga Något? Kanske billigare att låta halva Sveriges skog brinna upp | |
kiwiskal | 2014-08-05 19:13 | |
![]() | Kanske vore bättre med en brandsläckar-tråd :P | |
kiwiskal | 2014-08-05 19:14 | |
![]() | Efter ett par dagar så är plan på väg till Sverige för assistans. Bra där.. Snacka om att vi har övertro. Fyfan vill ha världens bästa försvarsmakt nu. Ryssen kommer | |
mollee - Ej medlem längre | 2014-08-05 19:45 | |
![]() | Först var planen strandade i Polen, och nu har de inte ens lyfts från Italien.... *face palm* | |
cisplatin | 2014-08-05 19:58 | |
![]() | Att bränna tonvis med flygbränsle för att preventivt bomba med vatten känns inte vidare miljövänligt... | |
dinodog | 2014-08-05 20:05 | |
![]() | Men eftersom det är otillgängliga marker på en del ställen, så är vattenbombning den enda möjligheten. Och i det här fallet så är nog flygbränslet ett fis i rymden. Jämfört med brandröken. | |
kiwiskal | 2014-08-05 20:06 | |
![]() | mollee, men vaf.. Hellre bränna flygbränsle på vissa områden än att folk får fly sina hem och skadas och dör, tycker jag. Är väl bara att hålla reda på om det ej kommit regn och då tänka att det kanske borde vattnas lite på onaturligt vis. Eller samla snö i någon slags container och använd som vattning på sommaren? Eller vattentorn som faktiskt kan vattna omgivningarna. | |
kiwiskal | 2014-08-05 20:07 | |
![]() | Dags att bli lite mer high-tech till skogs | |
Sote | 2014-08-05 22:01 | |
![]() | Hur kan det komma sig att man kan konstruera fantastiska bilar som kan köra i princip på vilken besvärlig väg som helst och det tom finns små manicker som kan köra på Mars men det går inte att konstruera kundvagnar som går att köra rakt fram utan alltid drar åt fel håll !! | |
anneriiiiiii | 2014-08-06 09:51 | |
![]() | Kiwiskal: Nu vet ju inte jag hur många kvadratmil skog som finns i Sverige, men tror du inte att det blir svårt att hinna vattna all i preventivt syfte??? | |
markoolio5 - Ej medlem längre | 2014-08-07 20:40 | |
![]() | Varför söker sig nattaktiva insekter till ljuskällor? Menar att det inte finns någon poäng i att vara nattaktiv då ... ljus finns det ju gott om på dagen. (Mm, jag har en kvalificerad gissning som teori, men du får gärna fundera en stund) | |
dinodog | 2014-08-07 21:18 | |
![]() | Nattaktiva flygfän orienterar sig med hjälp av månens ljus. Men flygfäna tappar orienteringen i våra lampor och flyger helknasigt eftersom ljuset från lampan inte stämmer med månens ljus. | |
kiwiskal | 2014-08-07 21:44 | |
![]() | Menar att man skulle vattenbomba där det är väldigt torrt, förhoppningsvis regnar det en del i flera delar av landet | |
Possitiv - Ej medlem längre | 2014-08-07 23:46 | |
![]() | Bra tänkt kiwiskal! Hur mycket ska vi förebygga i vårt samhälle? Oändligt. | |