Spelrum
Giraffen | 2 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 1 |
Inloggade | 3 |
Mobilspel
Pågående | 19 885 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Lee Rocker - Ej medlem längre | 2014-08-09 21:25 | |
![]() | Vem av er brukar spela schack online, och var? Det finurliga med schack är ju att jag kan spela med en person från Nigeria eller Rumänien trots att jag inte kan ett ord nigerianska:) | |
Ruckzuck | 2014-08-09 21:40 | |
![]() | Lee Rocker: Tar gärna emot tips på roliga schacksidor om du har några själv. | |
yora - Ej medlem längre | 2014-08-09 21:42 | |
![]() | Jag brukar spela på schackOnline.com Jättetrevlig sajt, korrschack. | |
Lee Rocker - Ej medlem längre | 2014-08-09 21:48 | |
![]() | Jag spelar bl.a. på chess.com. Där finns forum och du kan piffa upp din egen sida och layouten är inte så 90-tal som här. En gång stötte jag på ett Jesus-Freak från USA med han var trots allt ganska harmlös, men han försökte pracka på mig en del religiös propaganda. Han och hans fru hade rest runt i Afrika i Jesus namn. Dom var helt förstörda av religion. | |
bobo flux | 2014-08-09 21:54 | |
![]() | Spelade ganska mycket förut, bland annat mot en skolad kompis. Det står nog 67-1 i matcher i hans favör, men jag lever på att ha spräckt nollan iaf :) | |
Lee Rocker - Ej medlem längre | 2014-08-09 21:59 | |
![]() | Spelar du inte längre Bobbo? | |
bobo flux | 2014-08-09 22:02 | |
![]() | nej, var länge sen nu...men följde Carlsens VM-match mot Anand i vintras, då spelade jag lite under en kort period. | |
hove - Ej medlem längre | 2014-08-09 22:07 | |
![]() | Yora. Vad är korrschack? Kul med tjejer som spelar. Jag brukar spela schack irl men har aldrig gjort det på nätet. Men nu blev jag sugen att prova. | |
gröne Yoda | 2014-08-09 22:11 | |
![]() | Jag är schackspelare, men spelar i huvudsak med riktigt bräde. Jag kan rekommendera FICS (Free Internet Chess Club). FICS har många spelare och bra kvalitet på mjukvaran (finns åtskilliga interface att välja på att ladda ner, om man inte gillar det interface som kan användas utan nedladdning). Är man beredd att betala lite för sig bör man gå till ICC (Internet Chess Café). | |
Silfverkrok - Ej medlem längre | 2014-08-09 22:12 | |
![]() | korrespondensschack. du skickar ett vykort med ditt drag. sedan är de bara att vänta på att din motspelare får kortet, tänker igenom ställningen, skickar dig ett vykort med sitt drag på och att du slutligen får det. needless to say: korrschack kan ta ganska lång tid :) | |
Silfverkrok - Ej medlem längre | 2014-08-09 22:27 | |
![]() | För övrigt är det schackolympiad i Tromsö. Sverige har både ett herr- och ett damlag. Sveriges herrar förlorade idag mot Spanien och damlaget med Pia Cramling i spetsen spelade oavgjort mot Litauen. | |
Bitte - Administratör | 2014-08-10 07:53 | |
![]() | Raderat flera inlägg som inte var relevanta för ämnet. Även några som pga av det blev hängande i luften Bitte | |
Silfverkrok - Ej medlem längre | 2014-08-11 20:28 | |
![]() | Pia Cramling och Ellinor Frisk gjorde att Sveriges tjejer fick oavgjort mot England. Sveriges herrar spöade Albanien med 4-0, ingen riktig värdemätare dock. Säger jag som knappt kan spela, haha :) chess24.com/en/olymp...d2 014/live är hemsidan om någon är riktigt intresserad (tämligen värdelös hemsida dock). bara resultat finns på www.chess-results.com | |