Spelrum
Giraffen26
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
15
Inloggade41
Mobilspel
Pågående19 865

Forumkategorier

Användare Inlägg  
icy2014-09-09 20:28
Antal inlägg: 868

Jag spricker snart om jag inte får berätta det här!!!
Alla har vi något inom oss,
något sprudlande som måste ut...

Att vi är kära i våra bästisar,
att vi vill ge grannen på käften,
eller att vi, så himla osvenskt,
vill framhäva det vi är bra på,
UTAN att vara rädda för att någon drar ner en...

Så skriv här, lätta ditt bubblande hjärta...
Du kommer att må bättre sen...lovar....;)

icy2014-09-09 20:28
Antal inlägg: 868

Då får jag väl börja...

Jag är så himla stolt över mina barn, OCH, eller rättare sagt, även stolt över mig själv,
att jag kunnat uppfostra mina barn till det de är idag...

Och det är så svårt att kunna säga det, allt vad de är bra på, alla deras bra egenskaper, utan att det ska uppfattas som skryt och som samtidigt ska ses av andra som om jag nervärderar deras barn, vilket inte alls är fallet...

Så...åh...skönt att få det ur mig...
(ville nämligen göra det innan ;) )

zxzxzxzx - Ej medlem längre2014-09-10 10:44
Antal inlägg: 13

icy. ja jag håller verkligen med dig :) Jag tycker man ska kunna berätta vad man är nöjd över,bra på som människa och liknande utan att bli betraktad som nån skrytmåns! Såklart beror det ju på Huur man lägger fram orden och i vilket sammanhang vissa ggr. och som såklart vissa ggr. inte annat än kan tolkas som rent skryt och översitteri mot andra människor..

Men som du valt att formulera dig tycker inte jag hör till skryt.Utan helt enkelt hur nöjd och stolt du är över dina barn och dig själv :) Och det är ju inget fel med de :) Det tyder ju på att man som människa förstår vikten av det man faktiskt åstakommit och gjort..och som också är bra :) Helt rätt i mina ögon och känsla iaf. :)

Och Själv är jag en person som gärna kan berätta om jag är nöjd och stolt över något jag åstakommit och gjort.. Så jag är på samma nivå som dig i saken som sådan :)

-Och om jag tycker att jag faktiskt gjort nåt bra som jag är stolt över och som andra också ser men inte kommenterar med ett bra eller bra gjort etc. Så brukar jag dra till med att själv säga: Alltså.. Om jag får säga det själv ;) så gjorde jag det bra som klarade detta ;):)

zxzxzxzx - Ej medlem längre2014-09-10 10:49
Antal inlägg: 13

Kanske jag skulle ta upp lite av det jag är bra på :)
Gillar all typ av hantverkssysslor :) Och jag är bl.a bra på en massa olika hantverkssysslor,såsom virka,sticka,sy,väva,spin na,tenntrådsslöjd,näversl öjd,trädgårdsplanering/ar bete,men även att snickra från smått till stort :)

skrutta002014-09-10 11:52
Antal inlägg: 918

Åhh..jag blir så glad av att höra att du glädjs av dina händers arbete och vågar säga att du är duktig .Jag beundrar de som kreativt jobbar med sina händer.Härligt att höra zxzxzxzx:)

Klart du skall vara glad och stolt över dina barn och din föräldraroll Icy. Våra barn är det största i livet och att säga det till andra har inget med jantelagen att göra. Min dotter är solen i mitt liv och hon förgyller mitt liv och min dag...varje dag:)

Jag bubblar över av musik och över glädjen att jag har talangen att spela många olika instrument...och att jag har blivit begåvad med en vacker sångröst.Att få dela det med mina medmänniskor gör mig lycklig;)

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?