Spelrum
Giraffen | 41 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 18 |
Inloggade | 59 |
Mobilspel
Pågående | 20 181 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
mz_lzrd | 2015-01-19 14:25 | |
![]() | Måla bordsskiva med väggfärg? Min moder har målat en bordsskiva (av trä) med latexbaserad väggfärg. Jag menar att det inte är en så bra idé, men att hon eventuellt skulle kunna klarlacka ovanpå med ngn vattenbaserad lack. Vad tror ni? Jag tror att väggfärg inte får tillräcklig vidhäftning. Det skulle bli mer som en plastig hinna, liksom skör. | |
vigren | 2015-01-19 14:34 | |
![]() | Jag får nog ge dig rätt i ditt antagande, väggfärg är inte så lämplig att måla bordsskivor med om man vill att det skall hålla. Skulle nog också rekommendera ett eller två lager lack ovanpå! Men det brukar ta ett bra tag innan väggfärg torkar när man målar på träytor så det är nog bra att vänta. (och inte använda bordet under tiden). En reva i färgen och det kommer att gå att riva av stora sjok av färgen som ligger som en hinna. Är ingen målare men har gjort fadäsen själv och målat några små garderobsdörrar med väggfärg och det tog evigheter innan man kunde öppna dessa utan att de liksom klibbade fast... ;) | |
mz_lzrd | 2015-01-19 15:02 | |
![]() | Tack, Vigren! Det var ungefär så jag föreställde mig vad som skulle kunna hända. Stora sjok. Inte så bra! Jag ska meddela modern! | |
skyltmaster | 2015-01-20 02:43 | |
![]() | Air brush | |
erikholm | 2015-02-17 00:08 | |
![]() | ja | |
erikholm | 2015-02-17 00:08 | |
![]() | ja | |