Spelrum
Giraffen5
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade5
Mobilspel
Pågående20 310

Forumkategorier

Användare Inlägg  
kiwiskal2015-02-06 19:55
Antal inlägg: 2684

Tandblekning
Hej hopp! Någon här som blekt tänderna? Hos tandläkare eller hemma..
Blev det bra? Pris?
Osv osv..
pusss

RambleTamble - Ej medlem längre2015-02-06 21:18
Antal inlägg: 2728

Japp.
Hos tandläkare för några år sedan.
2000:- och det blev mkt bra.

kiwiskal2015-02-06 23:02
Antal inlägg: 2684

2000 bara? :O

itsonlydana2015-02-06 23:52
Antal inlägg: 1295

Jag betalade nåt liknande hos tandläkaren , men det är 7 år sen.de gjorde även en skena till mig så jag kan köpa en blekningsgele och använda hemma om jag vill bättra på resultatet. (Vilket jag gjort 2 ggr under åren). Hemma-blekningen har inte gjort så stor skillnad alls, men den jag gjorde hos tandläkaren blev jag jättenöjd med!

RambleTamble - Ej medlem längre2015-02-07 01:27
Antal inlägg: 2728

Precis så. Jag har också kvar skenan. Det är att göra den som kostar mest.
Men sen är det bara att köpa mera gelé om man vill bättra på

hungerstrejk2015-02-07 16:28
Antal inlägg: 524

Japp på letssmile.se/ för 1500 kr. Blev bra. Fick hypnos också i förbifarten.

annakarineli2015-02-10 23:21
Antal inlägg: 2519

Jag gjorde det på Hairfree för 1500:- förra våren & blev mycket nöjd. Man går dock ingen skena gjord utan det läggs på en gel & sen får man ligga under en lampa en stund. Tillvägagångsviset & det faktum att man inte går någon skena att använda hemma sedan gör väl att effekten inte är lika lätt att bevara så länge, men det är ju även individuellt. Vilken ens naturliga färg på tänderna är samt mat- & dryckesvanor inverkar ju så klart. Så här snart ett år sefarder funderar jag på att göra om det innan min bästa väns bröllop senare i vår. Tilläggas bör väl att jag dricker kaffe dagligen liksom äter röda bär & andra saker med starka färgämnen i nästan varje dag med.

nyckelpigan_2015-02-11 01:47
Antal inlägg: 543

Blekt både med kräm och med lampa då mina tänder är lite "tröga" att bli vita.

När jag använde kräm fick jag ilningar i tänderna som satt kvar i över 6 månader. Efter lampan så är tänderna i underkäken och längst fram mycket känsliga. Direkt efter ca 48 timmar hade jag sådana ilningar att jag fick hela munnen full med saliv och gjorde så ont att tårar kom, fick sätta mig ner och kunde inte prata. Gått nu ca 1,5 år men fortfarande är dessa tänder känsliga. Trots det så vill jag bleka igen .... Någon som upplevt något liknande? Hur är det idag och har ni tips?

le-lou2015-02-11 10:30
Antal inlägg: 17500

Jag har inte blekt men har kompisar som gjort, en av dessa fick som du beskriver nyckelpigan. Jätteöm i särskilt framtänderna och hon hade problem med ilningar länge (detta var nåt år sen och hon känner fortfarande av det men inte lika mkt).
Jag vet inte så mkt mer än dock. Borstar mina med bikarbonat ibland och det funkar för att ljusa upp det som kaffet tyvärr ger :)

dinodog2015-02-11 21:00
Antal inlägg: 4973

Hm är skeptisk till att bleka tänderna. Lika skeptisk är jag till att bleka brunögat som en del gör.

Förstår inte riktigt varför man ska hålla på och mixtra med sin kropp.
Man ska lyfta fylla ut färga bleka både här och där. Vart tog det naturliga vägen?

nyckelpigan_2015-02-12 22:09
Antal inlägg: 543

Håller med dig dinodog om vad du säger. Själv så sätter jag gränsen vid blekning av tänder. Mina tänder var väldigt missfärgade, är faktiskt fortfarande trots blekning.

Då jag i mitt yrke behöver så vårdad ut så bestämde jag mig för detta.

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?