Spelrum
Giraffen | 43 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 17 |
Inloggade | 60 |
Mobilspel
Pågående | 20 181 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
mollee - Ej medlem längre | 2015-02-14 14:55 | |
![]() | Era bästa/värsta alla hjärtans dag minnen Mitt första minne från alla hjärtans dag är från när jag gick i åttan. Jag minns att jag var ledsen över att min bästa kompis hade valt att ta med sig en annan kompis på en konsert dagen till äran. Bästisen hade fått en extrabiljett och fick välja en kompis att ta med. Först hade hon lovat mig att jag skulle få följa med, men då vår gemensamma vän varit lite ledsen tog hon med henne istället. Man var väl lite ung och självisk på den tiden och kunde inte riktigt svälja besvikelsen och se det hederliga i bästisens val... Så jag valde att sura istället för att klappa bästisen på axeln för att hon valde att uppmuntra vår kompis *skäms* På eftermiddagen ringde min pojkvän från Halmstad och berättade att han träffat en ny tjej (som om jag inte var less innan). "kul" tänkte jag. "Bästa polarna är på konserten jag skulle varit på och första kärleken dissar en på alla hjärtans dag.... " Jag minns att jag sedan ägnade kvällen ensam framför TV:n med en liter glass i knät och tittade på konserten som mina vänner var på. Så här 14 år senare kan man bara skratta gott åt den där dagen. De två vännerna som gick på konserten är fortfarande två av mina allra bästa vänner. Och fantastiskt nog är killen från Halmstad fortfarande tillsammans med den där tjejen han valde framför mig. Idag firar de 14 år! :-) Det finns nog en mening med allt! Det är roligt med ungdomar. Man är med om saker man aldrig trodde man skulle överleva. Men som vuxen kan man se tillbaka på minnena och le lite för sig själv | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2015-02-14 15:08 | |
![]() | En mamma som fick frispel i skolan för att alla barn fick ett gelehjärta.Det var det värsta hon varit med om. alla hjärtans dag är inget jag firar.Tycker det börjar gå inflation i sådana här dagar kanelbulle,Bögdag osv | |
mollee - Ej medlem längre | 2015-02-14 15:10 | |
![]() | Bögdag? Vad är det för något? | |
kryddeluntan | 2015-02-14 15:27 | |
![]() | Jag vet inte heller vad Bögdag är. Kan inte undgå Alla Hjärtans Dag, lillsyrran fyller år idag. | |
Tindris | 2015-02-14 15:34 | |
![]() | Jag är så gammal så när jag var ung firades inte AllaHjärtans, så det är ingen dag jag bryr mig nämnvärt om, när barnen gick i högstadiet var det rosutdelning, var många som aldrig fick någon och kände sig ledsna och utanför.. Förstår att många tycker det är en härlig dag, men jag tycker man kan sprida kärlek alla dagar =) Mollee det var fint skrivet, och du låter som en ödmjuk människa med hjärtat på rätt plats =) Bögdag? när är den? står inte i min almanacka *s* | |
mollee - Ej medlem längre | 2015-02-14 15:50 | |
![]() | Jag firar inte heller sådana här dagar. Men de år jag varit ihop med någon har jag nästa alltid fått en liten present, vilket ändå är uppskattat men absolut inte nödvändigt för min del! Ja, jag minns rosutdelningarna. Vilket dumt påhitt tycker jag! Ja, jag håller med. Sprida kärlek är inte fel! <3 | |
tilltrasslad | 2015-02-14 15:52 | |
![]() | Det finns olika dagar för homosexuella, t.ex. International coming out day och International day of homophobia... Men alla dessa temadagar tycker jag är tramsiga. Det är bra att man uppmärksammar olika saker, men man behöver inte ha särskilda dagar för det. Dock kan jag väl säga att högstadiet med rosutdelningen inte var en dag som var rolig för alla. En gång gick en massa killar ihop och köpte rosor till skolans mest mobbade tjej. Inte för att vara snälla, utan för att sedan skratta åt henne. Barn/ungdomar kan vara så otroligt elaka. =( | |
Tindris | 2015-02-14 16:11 | |
![]() | Såna dagar kan dom få ha tycker jag, då handlar det inte om kommers där handeln är inblandad utan att få bli sedd och en del i en kamp om mänskligt värde..=) Passande att QX-galan är ikväll på 4:an..lite jippo och allvar på samma gång. | |
Tindris | 2015-02-14 16:11 | |
![]() | Det där med rosorna är inte klokt, vet inte om det pågår än idag? | |
tilltrasslad | 2015-02-14 16:13 | |
![]() | Tindris, jo jag kan nog hålla med om att vissa dagar är mer befogade än andra... Vissa är ju tydligt kommersiella och de är de som är mest tramsiga. | |
Tindris | 2015-02-14 16:23 | |
![]() | Att kalla det "bögdag" som en här gjorde låter faktiskt nedlåtande. Tycker också så, att det blir tramsigt och lite påtvingat. En dag som var bra att den försvann ur almanackan var "menlösa barns dag" vilket idiotiskt påhitt.. | |
Tindris | 2015-02-14 16:26 | |
![]() | Fram till 2001 stod det "menlösa" sen byttes det till värnlösa..lite skillnad. | |
kajix | 2015-02-14 16:29 | |
![]() | Jag tror att menlös och värnlös betyder i princip samma sak. | |
tilltrasslad | 2015-02-14 16:33 | |
![]() | Ja, det är ett sånt ord som fått en annan mening i nutid. Förr betydde det värnlös. | |
Tindris | 2015-02-14 16:34 | |
![]() | Från grunden kanske men inte hur vi tänker att det betyder.. menlös låter som någon med mindre värde, värnlös en som inte klarar sig själv utan behöver hjälp. | |
Matthias M | 2015-02-15 08:54 | |
![]() | Har aldrig haft nån bra alla hjärtans dag för jag har aldrig haft nån att spendera den med. Dessutom tycker jag bara att den dagen är ett stor jävla skämt!!! Älskar man nån så visar man det VARJE dag inte EN dag om året... | |
tanja77 | 2015-02-17 20:40 | |
![]() | Bästa minne är iaf när min tonårsstinna unge kommer hem och slänger armarna om en säger - "mamma, jag älskar dig! Det är stort! :-) ♥ | |
klobba2 - Ej medlem längre | 2015-02-18 14:56 | |
![]() | AHD är för mig bara en nonsensdag som passerar förbi Har inget minne av nån tidigare utom EN , 14/2 1989 Pendlade mellan hem och jobb och skyndade hemåt för nåt AHD hittepå orkestrerat av min fd. Krockade med bilen i rusningstrafiken. | |