Spelrum
Giraffen5
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade6
Mobilspel
Pågående19 474

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Tanten M - Ej medlem längre2015-09-26 20:06
Antal inlägg: 5126

Brackigt Billigt Bröllop - Tips?
Sonen ska gifta sig nästa höst, kyrka redan bokad, men det är ungefär allt.

Det blir ca 80 pers.

Nu undrar jag lite/söker tips...

1. De önskar ha festen på ett "tjusigt" ställe, inte nån festvåning. Gärna söder om Stockholm. Typ en herrgård/villa vid vatten eller liknande. Nån som vet ett ställe man kan hyra billigt en helg? Eller som äger ett hus o vill bo på hotell under tiden? ;)

2. De ska helst köra egen mat/alkohol. Var kan man få tag på vettig kock o serveringspersonal/städ? Ungefärlig kostnad?

3. Om man nu inte kan hålla nere utgifterna rejält, anser ni att "färdiga" bröllopserbjudanden är bättre o smidigare fast de kostar massor?

4. Ni som har varit på bröllop, vad har ni gillat och ogillat... alltså vad ska man tänka på att ha med/skippa?

Nu har de bestämt att "ska det va, så ska det" så ge mig inga budgettips som utgår från annat än det de önskar.

Bitte - Administratör2015-09-26 20:13
Antal inlägg: 24154

På punkt 2 så kan man bjuda på välkomstdrink och 1 glas till maten samt alkoholfritt övrig dryck får gästerna ta med

Bitte

Maradona19862015-09-26 20:19
Antal inlägg: 1801

Min åsikt kanske inte är vad du vill höra, så om du tycker att jag har fel så vänligen ignorera den ;)

Det låter som att de vet vad de vill ha, så jag skulle ta ett steg år sidan och låta dem fixa det själva...

Tanten M - Ej medlem längre2015-09-26 20:21

Alkoholen är ingen fråga. Den är klar.

Maradona, de vet hur de vill ha det, men inte vägen dit... därför jag frågar.

Maradona19862015-09-26 20:22
Antal inlägg: 1801

Ok. Lycka till!!

ttiittii - Ej medlem längre2015-09-26 21:05
Antal inlägg: 37631

Fåresta värdshus har varit på bröllopsfest där vet inte var det kostade men bra var det

Keyzer Söze - Ej medlem längre2015-10-13 14:24
Antal inlägg: 214

Jag har alltid ogillat präster. Skumma typer som svamlar om någon slags gud. Skippa prästen alltså!

toonfisken2015-10-13 14:43
Antal inlägg: 732

Hyr ett tält och ha det ute , gående bord ! Skippa serveringspersonalen .

kiwiskal2015-10-13 18:27
Antal inlägg: 2684

Jag kan fixa blommorna ;) Nä, men det är faktiskt en viktig sak som många inte tänker på, förutom den klassiska brudbuketten och corsage så kan man smycka lokal och kyrka så det passar eventuellt tema/färgsättning :)
Nu kanske det inte var den typen av tips du önskade men på de bröllop jag varit på har blommorna och dekoreringen känts viktig och dessutom en icebreaker om man sitter bredvid någon man inte känner så bra.
Dessutom fult (i mitt tycke) om jag knatar in med en vit bukett och så har kyrkan egna altarblommor som går i lila. Skär sig och känns inte enhetligt, om inte annat fult på bild :)

malmöiska2015-10-13 19:39
Antal inlägg: 305

Han och hans blivande fru är väl vuxna och borde kunna ordna sitt bröllop själva. Dom har ju ett helt år på sig

Keyzer Söze - Ej medlem längre2015-10-13 19:53
Antal inlägg: 214

Kanske tröttnat på varandra under vintern? Kan gå hur som helst.

Tanten M - Ej medlem längre2015-10-13 21:36

Tack för förslag ttiittii, men det blir troligen på ett mindre ställe.

Keyzer, präst ingår :) Keyzer (2) Det tvivlar jag starkt på.

toonfisken, de vill tydligen ha sittning inomhus... säkrast pga vädret.

kiwi, tror inte de fixat m blomfolk än. Kanske kontaktar dig.

malmö, nu bad de mig komma med förslag eftersom att de själva inte vet så många ställen etc... men jag har bara varit på ett endaste bröllop och tänkte att här finns säkert en samlad erfarenhet. Men så kommer du in som en jäkla Gunilla. Lär dig när det e läge att knipa människa.

ttiittii - Ej medlem längre2015-10-13 22:02
Antal inlägg: 37631

Det går att hyra Tuppstugan som ligger i Stockholm Det finns acoutgårdar som går att hyra billigt och ta in en catering firma som fixar mat .Präst kostar inget det är gratis om någon av dom är med i svenska kyrkan så det är ingen extra kostnad

Bitte - Administratör2015-10-13 22:05
Antal inlägg: 24154

Nu svarar vi på de frågor om råd som Tanten M ställer i trådstarten och INGET annat !!

Bitte

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?