Spelrum
Giraffen | 5 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 0 |
Inloggade | 5 |
Mobilspel
Pågående | 19 474 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Gnillot - Spelvärd/Forumvärd | 2015-11-01 18:24 | |
![]() | Skriver du? (litteratur) Skriver du? För lust eller bröd eller båda? Har du skrivit en bok så är jag nyfiken, på både processen och resultatet. Påbörjad eller färdig? Utgiven eller i byrålådan? Genre? Mål? Nyfiken på allt! - MVH nyrefuserad ;) - | |
malmöiska | 2015-11-01 19:20 | |
![]() | nej | |
Ruckzuck | 2015-11-01 19:31 | |
![]() | Oerhört svårt att få ett manuskript antaget för utgivning nu för tiden skulle jag tro, även om man skriver bra. Det kanske kan vara till någon liten tröst för den som blir refuserad. Själv har jag skrivit en doktorsavhandling, om det nu räknas som "bok". Erfarenheterna av detta är nog inte till mycket hjälp för den "vanliga" hoppfulla blivande författaren... ;-) | |
markoolio5 - Ej medlem längre | 2015-11-01 19:58 | |
![]() | Ingen bok, men en i mitt tycke lyckad novell, några kåserier och några låttexter (ibland med tillhörande melodier). Har dock ett flertal påbörjade böcker, jag tycks vara en mästare på att skriva inledningar ... därefter blir det inte mycket mer. Finns inget kommersiellt i det jag gör färdigt, men ser till att registrera upphovsrätten just in case (bara så att ingen snor det från mig). | |
Satyra | 2015-11-01 20:09 | |
![]() | Jag skriver konstant och det har jag gjort sedan yngre tonåren. Främst musik med tillhörande texter, men också betraktelser, noveller, dikter och har även skrivit en barnbok i tre delar - illustrerad av ett ex som var (han är tyvärr död nu) konstnär. Har påbörjat tre verklighetsbaserade romaner, men de blir så energikrävande att hålla på med, att jag inte orkar många sidor åt gången. Får se om jag får dem slutförda överhuvudtaget ... Det enda jag försökt få utgivet någonsin är barnboken. Den skickade jag (mitten av 90-talet) till fem förlag - varav tre visade sig inte ens ge ut barnlitteratur - och de övriga två tackade, men tackade nej. Blev så stött av det att jag inte har utsatt mig för fler försök efter det (hahaha). :-o ;-) Min musik spelar jag i och för sig även offentligt nu och då, så det blir ju en slags "utgivning". ;-) Vet inte om jag kan påstå att jag skriver "för/av lust" egentligen, utan mer för att jag har ett starkt behov av att skriva. Så starkt att det inte går att stå emot det. | |
Blasse | 2015-11-01 20:10 | |
![]() | Började med en bok fick ihop några kapitel men la ned det, det var fantasy och det blev lite för mycket fantasi | |
_Fjällan__ | 2015-11-01 20:23 | |
![]() | Skrev en bok om en julgran i femman! Min mamma lät trycka upp den så nu finns de ett exemplar haha :) I min ungdom skrev jag mycket låttexter, texter öht! Ett sätt för mig att bearbeta jobbiga saker från barndomen, har kvar allt än och sätter mig då och då och läser! | |
vigren | 2015-11-01 21:32 | |
![]() | Nej men funderar av och till på att börja. Går och tänker ut möjliga uppslag så vem vet, en dag så kanske... | |
Gnillot - Spelvärd/Forumvärd | 2015-11-02 08:29 | |
![]() | Jag tror att skrivande kan vara ett utmärkt sätt att formulera och samla tankar. Ibland kan skrivande kännas nödvändigt. Ibland är det lust. Jag tror att det är olika att skriva för brödfödan, då handlar det nog mycket om disciplin och att inte bara sitta och invänta inspiration. Där tror jag processen kan vara lik den att skriva avhandling (spännande!). Jag skriver i många former, lyrik, prosa, serier, sång, barnböcker. Jag skriver bara för nöje och bara när lusten eller tvånget gör sig påmind. Men nog vore det en extra kick att bli publicerad ;) Någon som har provat egen utgivning? | |