Spelrum
Giraffen | 3 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 1 |
Inloggade | 4 |
Mobilspel
Pågående | 19 877 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Challe_B - Ej medlem längre | 2015-11-18 15:31 | |
![]() | After work Används uttrycket After work någon annanstans än i Sverige? Används det ens i engelskspråkiga länder? Eller är det bara vi svenskar som är så less på jobbet att vi måste supa varje fredag efter jobbet och ha ett uttryck för detta? | |
marmotte | 2015-11-18 15:44 | |
![]() | Företeelsen är vanlig utomlands, men uttrycket After Work är svenskt. www.dn.se/ekonomi/af...kt -pahitt/ | |
Linders - Ej medlem längre | 2015-11-18 15:52 | |
![]() | lmgtfy.com/?q=%C3%84...rk +svenskt | |
Challe_B - Ej medlem längre | 2015-11-18 15:55 | |
![]() | Tack Linders för din otroligt värdefulla input. | |
Challe_B - Ej medlem längre | 2015-11-18 15:55 | |
![]() | marmotte: intressant. men ingen bland kommentarerna verkar hålla med om det som står i artikeln. | |
MelonMint | 2015-11-18 18:33 | |
![]() | Jag tänker att det är typiskt svenskt att slänga på ett "efter" framför valfri aktivitet. Jobb, skidåkning eller strand. Och så tar vi allt på engelska för att det låter lite fräsigare. Att det är uttryck som inte används i den engelskspråkiga världen är inte så noga.. | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2015-11-19 04:00 | |
![]() | Det var "After Work" överallt då jag var i Australien. Även i New York, Johannesburg m.fl. | |
Ruckzuck | 2015-11-19 20:08 | |
![]() | En intressant innovation jag stött på när stavgång var nytt: Walking-stavar (kanske används fortfarande). | |
vigren | 2015-11-19 23:11 | |
![]() | Blir lite konstigt ibland med "svengelskan"... När hockeyspelare blir "draftade" till ett annat lag tex... Trodde ju det var allra minst stavfel när jag såg det första gången... Vet inte riktigt vad jag tycker om uttrycket after work. Vad säger man istället? Företeelsen finns ju i andra länder men då lite mer avslappat och inte så planerat tror jag. Kan även ske på vilken dag som helst, man går och tar en öl efter jobbet... EN öl... | |