Spelrum
Giraffen26
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
36
Inloggade62
Mobilspel
Pågående21 599

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Tindris2017-07-05 18:16
Antal inlägg: 3510

:-D
 
Glenn Skifs2017-07-06 12:50
Antal inlägg: 932

Så här är det:

Man med hund i skogen = jägare = riktig man

Man med hund i stan = Gay = riktig man

Undantag:

Uniformerad man med hund i stan = polis = riktig man


 
SämstpåBeta2017-07-13 15:50
Antal inlägg: 1758

Därmed sagt att riktiga karlar inte kommer till sin rätta i stadsmiljö, Glenn S. Töntigt begrepp och skulle vara till nackdel bara om man lade till det om sig själv i en kontaktannons tex. Och om en kvinna säger att hon söker en riktig karl skulle jag tolka det som att hon söker en välutrustad karl. En "riktig karl" ska ha samma egenskaper som en "riktig kvinna". Alltså inga yttre attributer utan enbart inre. Helt enkelt goda egenskaper som tilltalar motparten. Vad det nu kan vara kan ju variera från individ till individ. Jag har upplevt djup och sann kärlek två gånger i mitt liv, för dem var jag den karl som i just den stunden ville ha och vice versa. Detta tror jag är sann riktigt, att jag träffar någon som är sann och äkta för mig och vice versa.
 
mz_lzrd2017-07-13 17:27
Antal inlägg: 2498

markoolio, "det gör ont att bli felkönad" är ett direkt citat från Jon-Alexander Henriksson, icke-binär, som skrev just detta i tidningen Metro.

www.metro.se/artikel...C3 %B6na-xr

Jag menar dock ändå att det inte alltid är att göra unga människor en tjänst att låta dem själva bestämma vilket kön de ska ha. Inte om det går så långt som till irreversibel kirurgisk förändring av könsorganen. Att vara ung är ofta svårt och om samhället kring en uppmuntrar det, kan det kännas frestande att skylla det på att man har tilldelats "fel" kön.

Jag vet inte hur man ska definiera en "riktig karl". Som en som inte kan hitta nånting i ett skåp om det inte står allra längst fram?
 
mz_lzrd2017-07-13 17:31
Antal inlägg: 2498

OBS: Det sista var på skoj!!!!
 
micro1132017-07-13 17:55
Antal inlägg: 17533

mz_lzrd

Jag håller med dig att irreversibel kirurgi skall vara något som personen får vänta med till denne är vuxen, och då menar jag inte 18-års dagen, utan tills personen tagit ett kliv ut i livet och lämnat tonåren bakom sig.

Däremot anser jag att även barn kan få bestämma sin könsidentitet, och tonåringar få påbörja ett skifte med hjälp av hormoner, namnbyte osv.

Artikeln, jag förstår principen som Henriksson är ute efter - men kan inte alls hålla med om att pronomenfrågan skall ställas.
Är man öppen med sin könsidentitet så kan man rätta dem som säger fel, ungefär som när någon säger fel namn.

För den som ännu inte funnit tryggheten i att kunna "gå ut" och vara öppen så blir det ju jävligt ångestfyllt att tvingas skriva på lappen det pronomen man inte alls känner sig som.

Jag tycker hen är fel ute i det och väldigt "hemmablind".

Och så vill jag tillägga -- det är individen som skall ha utrymme att vara den personen är oavsett ålder, inte föräldrar som skall trycka det på barn eller tonåringar, något som vi tyvärr ser alltför mycket av idag.

Sjuttiotalet var en bättre tid på det sättet. I våra grön, brun, gul, oranga värld delades barn inte in i rosa och blått, bilar och dockor på samma sätt som idag -- och trots fler fördomar så var det enklare för barn och unga att bara vara i våra polotröjor och gabardinbyxor
 
SämstpåBeta2017-07-13 18:04
Antal inlägg: 1758

Nu hamnar ni två väl långt ifrån vad trådskaparen hade tänkt sig???
 
micro1132017-07-13 18:21
Antal inlägg: 17533

SämstpåBeta
Ja, troligen har du rätt.
 
Bob1002017-07-13 19:54
Antal inlägg: 854

En riktig man kan ha fel. En del män vet när de går hem. För en del män talar tiden. Män vet när de ska gå hem. En del går till fel ställe men är män ändå. En del män har inte något mer att hämta medan andra kan höra klockan klämta. Vem är du och jag att över ödet flämta. Kvinna eller man. Någon kan höra tiden tala och inte falla i dvala utan under flitens lampa slava och små småningom till e=mc2 stava. Einstein var inte särskilt exakt men visste när han hade haft rätt, att tiden skulle tala och att han skulle kunna sluta leta, lämna över till andra, alltid vara trogen sin teori och den som ibland var i hans periferi. Idag förstår MAN att Alberts klocka inte går riktigt lika snabbt och det är möjligt att han idag hade sagt "skit, allt mitt slit" men nu har nån annan baxat det ända hit. Tack vare nån j-a satellit.
 
momoja2017-07-24 21:44
Antal inlägg: 41

En riktig man är en mansgris som vet att uppskatta hur bra han har det utan att behöva vara ett svin mot de som älskar honom.
 
SämstpåBeta2017-07-25 16:47
Antal inlägg: 1758

Alla män är svin (inklusive undertecknad) vissa vet bara inte om det!
 
momoja2017-07-25 21:34
Antal inlägg: 41

Tala för dig själv. Jag är en mansgris jag.
 
6972mona - Ej medlem längre2018-01-19 15:42
Antal inlägg: 9234

Riktiga karlar är det som hjälper oss kvinnor när vi får problem med bilen tex, vintertid
 
Jelenas772018-01-19 15:47
Antal inlägg: 1797

Riktiga karlar kan köpa tamponger utan och skämmas. Riktiga karlar vågar klä sina barn i de kläder barnen tycker om. Oavsett kön eller färg. Riktiga karlar hjälper till hemma. :)
 
Mouche - Administratör2018-01-19 20:36
Antal inlägg: 24193

Jag kan definitivt inte vara en riktig karl för jag skulle aldrig i livet köpa tamponger.
Jag avskyr hushållsarbete men erbjuder mig mer än gärna att betala för att anställa en hjälp som fixar sånt.
Vilken färg barn har på kläder spelar däremot ingen roll alls för mig.

Å andra sidan gillar jag inte att laga bilar heller utan det är samma med det: Det finns folk som har det som arbete och jag betalar gärna!
 
Bitte - Administratör2018-01-19 21:14
Antal inlägg: 23908

Funderar på detta med att en riktig karl hjälper kvinnor med bilen på vintern, ska jag i väg först så nog skottar jag så jag tar mig ut , sopar av bilen och skrapar rutorna och annat som behövs, en punktering är lätt att fixa eller att byta däck när det ska göras vår och höst,,,, Kör jag bil ska jag även om jag nu råkas vara kvinna kunna lösa problemet .

En riktig karl är en man som är stor och liten, stark och svag som person som törs vara den han är i alla väder .

Bitte
 
mrperfect2018-01-19 21:16
Antal inlägg: 11437

jag köpte Strumpbyxor till en kvinnlig vän en gång =)
 
eric19712018-01-19 21:53
Antal inlägg: 7775

Fixar de mesta på era listor, hur farligt kan de va att köpa bindor o tamponger? Städa o tvätta är ju inte så kul men byta bromsbelägg o skifta från vinter till sommar hjul ä fan inte kul de heller. Laga mat är trevligast om man samarbetar o vin smakar godare i sällskap om de är ett krav men personligen föredrar jag en god IPA. Så vad är en riktig Karl? En som kan dela på bördan eller en som tycker sånt är kvinno göra? Mina döttrar ska veta att killar kan mer än att byta hjul o hugga ved iaf.
 
Milkman732018-01-19 22:12
Antal inlägg: 1608

Instämmer med Eric1971.
 
Lill-IT2018-01-19 22:31
Antal inlägg: 31409

Finns inga kvinno- eller manssysslor. Lever man tillsammans så delar man på hushållssysslorna. En riktig karl vill ha en jämlike.. inte en hushållerska.
 
Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?