Spelrum
Giraffen | 29 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 20 |
Inloggade | 49 |
Mobilspel
Pågående | 19 024 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
punatulkku | 2016-01-24 16:32 | |
![]() | Skatt på extrajobb? Jag jobbar ca 70% på ett ställe. Skattetabell 33% Jobbar även extra timmar på ett annat. Dessa extratimmar har blivit rätt många så jag får ut rätt bra med pengar. Frågan är, räcker det att arbetsgivaren på extrajobbet drar 30% el kommer jag åka på kvarskatt? Ska jag be det andra jobbet dra 33% dom med? Skulle det räcka? Har lagt undan pengar så jag har till eventuell restskatt iår men börjar oroa mig för nästa år redan :-/ Har ringt skatteverket som tycker jag skulle jämkat men jag vet ju inte hur länge extrajobbet håller på. Vill ju ogärna betala för mycket skatt oavsett hur jag sen får tillbaka dom. Tips? Råd? | |
Linders - Ej medlem längre | 2016-01-24 16:40 | |
![]() | rakna.net/berakna/lo...te r-skatt/ Använd den sidan, så ser du hur mycket du ska betala. Kanske lite svårt att gissa hur länge du har extrajobbet, men gör en bra gissning. | |
punatulkku | 2016-01-24 16:52 | |
![]() | Jag har testat hurmycketskatt.se och den men fattar ff tyyyp noll. Den vill ff bara ha 33,20% skatt fast jag lägger på 13-15 tusen extra. Det är för bra för och sant va? Om nu extrajobbet drar 33% dom med, är det helt säkert att jag slipper restskatt då? Vafan, va krångligt det är :-( | |
Mormodern49 | 2016-01-24 17:15 | |
![]() | Skattejämkning , ska du ju inte ha , om du är rädd för kvarskatt ! | |
markoolio5 - Ej medlem längre | 2016-01-24 17:38 | |
![]() | Betalar du 33 % resp. 30 % kan du nog vara lugn med tanke på jobbskatteavdraget ... men kolla om det verkligen dras så mycket, låter nästan märkligt. | |
vigren | 2016-01-27 22:20 | |
![]() | Skattetabell 33 innebär ju inte att det är 33 % i skatt... Dela beloppet du betalat i skatt med din lön så ser du hur många % du lagt. Jämför med din skattetabell på Skatteverket.se. På ordinarie jobbet så betalar du väl enligt skattetabellen och på din sidoinkomst så skall arbetsgivaren dra 30 %. Om du är osäker så finns ju alternativet att du lägger några hundra extra per månad som en frivillig skatt med ett fast belopp. Bara att be a-givaren att ta bort när du slutar med extrajobbet. | |