Spelrum
Giraffen | 27 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 19 |
Inloggade | 46 |
Mobilspel
Pågående | 19 159 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Farnsworth | 2016-03-30 16:34 | |
![]() | Hjälp till uteliggare En nyfiken undran bara, ifall det är någon som har koll: Vilka stöd finns från det allmännas sida för människor som är hemlösa? Vad gör t.ex. Stockholms kommun om en uteliggare knackar på kommunhuset och vill ha hjälp? Vad ställer de för villkor? etc. etc.... | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2016-03-30 23:39 | |
![]() | Oj,brett ämne Stockholms kommun har många härbergen för hemlösa.Stadsmissionen frälsningsarmén Klara kyrka är några som är fantastiskt duktiga och jobbar hårt. Fattar inte riktigt vad Du menar med villkor ? Själv driver jag soppkök 1 gång i veckan Och delar ut mat 3 dagar i veckan.Tar emot frukt och bröd från olika affärer som delas ut till behövande. | |
Farnsworth | 2016-03-31 15:15 | |
![]() | Jag tänkte mest på om det finns några kontantstöd, typ socialbidrag, eller måste man vara bokförd på en adress för det... Med villkor tänkte jag nog på sådant som att vara inskriven på arbetsförmedlingen etc. etc. Men, som sagt, jag vet inget om detta själv. Var bara nyfiken på om någon annan visste det. (Om inte annat så kan det vara bra att kunna informera hemlösa som ber en om hjälp om det finns någon annanstans de kan vända sig.) | |
Olga-j98 | 2016-03-31 15:39 | |
![]() | De flesta hemlösa i Sverige vet nog om att det finns socialtjänst inom kommunens försorg. Det är väl i så fall till den kommun man senast var folkbokförd i som man ska vända sig. | |
Daily Basis - Ej medlem längre | 2016-03-31 17:40 | |
![]() | Uteliggare knackar inte på hos kommunhuset. De är i regel psykiskt sjuka eller tunga missbrukare vilket medför att de skyr sociala och formella kontakter. Missbrukarna har ju valt själva att missbruka och ligga ute. Låt dem fortsätta med det. Att ge psyksjuka tak över huvudet innebär ofta att man måste låsa in dem. Kanke lika bra då att de ligger ute? | |
kiwiskal | 2016-03-31 18:06 | |
![]() | Wow, fräscht inlägg där | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2016-03-31 18:36 | |
![]() | Dom som är i hemlöshet av olika orsaker vet sina rättigheter. 38 personer kom på min sopp Lunch i dag | |
kajix | 2016-03-31 19:04 | |
![]() | De får alltså inte försörjningsstöd av socialtjänsten? | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2016-03-31 19:54 | |
![]() | Dom flesta i hemlöshet har sjukersättning. Dom som inte har sjukersättning får försörjningsstöd om dom är inskriven på arbetsförmedlingen och är aktiv i sitt jobbsökande.En del står helt utanför allt och har inte förmåga att göra en förändring dom har inget,Dom kan vara traumatiserade och har slutat tvätta sig för flera månader eller år sedan Dom behöver nödvändigtvis inte vara i ett missbruk.Den gruppen är uppgiven och går runt och äter i olika kyrkor | |
Daily Basis - Ej medlem längre | 2016-03-31 19:57 | |
![]() | Att ge dem bidrag underhåller ju bara missbruket. Tvinga in dem i vård och arbete istället. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2016-03-31 20:03 | |
![]() | Som Yvonne hennes dotter dog förrförra sommaren hon orkar inte söka jobb hon kan inte resa ifrån sin dotters grav hon vägrade söka jobb i annan kommun. Så hon står utanför allt får inga pengar från soc,Hon hade en blomsterfond med 600:- hon tvingades sälja den för 200:-soc såg både 200:- och 600:- som en inkomst . Vi har fått ett samhälle där sunt förnuft slutat fungera och socialtjänstlagen gäller.eftersom lagen gäller och är fyrkantig så passar människor inte in längre och det är farligt. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2016-03-31 20:04 | |
![]() | Tvångsvård dukar inte att vårda någon som inte vill är meningslöst | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2016-03-31 20:04 | |
![]() | Funkar inte skulle det stå | |