Spelrum
Giraffen | 22 |
Krokodilen | 1 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 24 |
Inloggade | 48 |
Mobilspel
Pågående | 19 262 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Mormodern49 | 2016-04-17 16:58 | |
![]() | Vad tycker ni om svordomar i Forumet vill ni ge synpunkter på det .Tack ! | |
wildman | 2016-04-17 17:01 | |
![]() | Bortsett från att det inger ett ganska obildat intryck så är det inget som bekommer mig. | |
Linders - Ej medlem längre | 2016-04-17 17:03 | |
![]() | Det är bara ord. Folk i allmänhet borde sluta bli så uppjagade över svordomar. | |
dinodog | 2016-04-17 17:22 | |
![]() | Alltså det finns svordomar och fula ord. Personligen svär jag rätt mycket. Och det bero inte på att mitt ordförråd är bristfälligt. Tvärtom mitt ordförråd är stort. Men att jag svär beror nog mest på att jag vill liksom förstärka en känsla. En svordom förstärker ibland, man markerar att man verkligen är upprörd över något. Däremot har jag svårt för dom riktigt fula orden som t.ex. hora fitta cp-störd eller bögjävel. Dom tycker jag är värre än t.ex. helvete. Nu skriver jag ju fula ord så ni som har ont av det få ha lite överseende. | |
Tommy 1979 | 2016-04-17 17:25 | |
![]() | Det beror på i vilket sammanhang de förekommer. En svordom i samband med exempelvis ett påhopp av något slag (iofs bör påhopp inte förekomma överhuvudtaget, men ni förstår nog vad jag menar) är direkt olämplig, men om man nämner det i förbigående (t ex "Det var som fan!" för att uttrycka förvåning eller liknande) så kan inte jag se att det gör någon skada. | |
6972mona - Ej medlem längre | 2016-04-17 17:30 | |
![]() | Vi lär barn hur de ska vara och uppföra sig men många vuxna beter sig bråkigare och sämre än barn och framför allt fulare i munnen! | |
Mormodern49 | 2016-04-17 17:30 | |
![]() | Själv svär jag aldrig , de orden har aldrig funnit i min ordlista , är uppvuxen i en mycket kristen familj . Därför reagerar jag så starkt på dessa ord , de andra orden du beskriver Dino de är hemska , borde defenetivt inte komma ur någon mun , tycker man | |
Zaskia - Ej medlem längre | 2016-04-17 17:59 | |
![]() | Att svära är dumt, obildat och språkfattigt. | |
Linders - Ej medlem längre | 2016-04-17 18:11 | |
![]() | Zaskia: Jag kan flera hundra svordomar. Hur är det språkfattigt? | |
mz_lzrd | 2016-04-17 18:12 | |
![]() | Zaskia, jag har för mig att det finns ganska ymnigt med belägg för motsatsen. Många som svär mycket har ett utomordentligt stort ordförråd. Om du tänker efter så är det ju inte för att man saknar ord som man svär. Om jag säger Fa-an! när jag slår mig på tummen så är det inte för att jag är obildad och oförmögen att uttrycka mig i andra ordalag. Det är inte så att jag tar till svordomen för att jag är inkapabel att formulera mig mer utförligt och adekvat. Jag menar Fa-an! och då säger jag det. | |
Zaskia - Ej medlem längre | 2016-04-17 18:16 | |
![]() | Om man har stort ordförråd så tycker jag att man istället för att svära skulle använda de finare orden. | |
dinodog | 2016-04-17 18:18 | |
![]() | Haha kommer osökt att tänka på svordomsvisan som Magnus och Brasse sjöng. Blev allt lite rabalder när den kom. Nu är den som en smekning jämnfört med mycket annat. | |
_Name | 2016-04-17 18:25 | |
![]() | Det var väl inte snack om att det svors i forumet........ om jag uppfattade retartråden rätt. | |
mz_lzrd | 2016-04-17 18:52 | |
![]() | dinodog, det var det första jag tänkte på också. "Asch Sture vad du är tarvlig!" Zaskia, vilka fina ord anser du är lämpliga när man ger uttryck för den plötsliga smärta som uppstår då man oavsiktligen råkar träffa sin tummes distala falang medelst en hammare? | |
mz_lzrd | 2016-04-17 18:59 | |
![]() | Men i forumet, som diskussionen ju gäller, _Name har rätt i det, så försöker jag nog undvika rena svordomar. Inte för att jag är rädd att verka obildad, dum eller ha litet ordförråd, utan av artighetsskäl. Om jag anser att de är nödvändiga för det jag vill uttrycka brukar jag nog skriva dem som dj-a eller f-n. | |
kryddeluntan | 2016-04-17 19:01 | |
![]() | Ha ha, mz_lzrd, nog tusan svär jag f..n också om jag skulle skada mig med ovarsam knivhantering i köket. Ska vi ta bort skitsnyggt och skittråkigt, och ersätta skit med bajs eller fekalier. | |
Mormodern49 | 2016-04-17 19:12 | |
![]() | Finns det verkligen något uttryck som heter skitsnyggt , det passar ju inte ihop alls , för skit är ju inte snyggt | |
Mormodern49 | 2016-04-17 19:17 | |
![]() | Fina ord vet jag inte om aj aj är men det uttrycker ju att det gör ont mz..Izrd | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2016-04-17 19:34 | |
![]() | Jag gillar svordommar både i forumet och irl | |
Mormodern49 | 2016-04-17 19:38 | |
![]() | Tycker du om när dina barn svär också ? För det lär de ju göra , när de har en mor som svär . | |