Spelrum
Giraffen | 21 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 13 |
Inloggade | 35 |
Mobilspel
Pågående | 19 605 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
tindrasalvia | 2016-08-16 16:12 | |
![]() | Utseende Varför är utseende så viktigt? Speciellt på kvinnor verkar det ligga som ett stort ok av krav om hur man bör se ut. I min värld har en person personlighet och trevliga egenskaper den enda betydelsen om jag vill umgås. Skit samma om man är ful som stryk bara man är en snäll och intressant person. Vad tycker ni? | |
Blasse | 2016-08-16 17:41 | |
![]() | Håller med dig det är hur man beter sig som betyder något, gillar folk som är snälla försöker själv glädja andra | |
lesjö | 2016-08-16 18:16 | |
![]() | Håller med tindrasalvia, hur man är som människa betyder mycket mer än utseendet! :) | |
Boel73 - Ej medlem längre | 2016-08-16 18:28 | |
![]() | Jag håller med tindrasalvia,, det är hur man är som person som räknas,, "skönheten kommer inifrån" ett gammalt uttryck!! | |
Lågintensiv | 2016-08-16 19:08 | |
![]() | Är detta stora klyschtråden eller ett försök till en seriös frågeställning? Visst, utseende och attraktion är inte en viktig måttstock när vi väljer våra vänner men när vi väljer vem vi skall ha sex och föröka oss med. Det handlar om att vi vill optimera våra egna gener. | |
Rebecca1x - Ej medlem längre | 2016-08-16 19:11 | |
![]() | utseendet spelar väl i de flesta fall roll! Och då snackar jag såklart inte om nåt ytligt/påklistrat tillgjort utseende/med dessutom skönhetsoperationer fast man som person är helt okej utan detta! Och utseendet kan för en person tilltalas för någon motpart på ett sätt?medans samma person/part för en annan person kan tilltalas på ett helt annat sätt såklart! Olika männiksor tilltalas av olika sorts utseende och uttryck hos motparterna såklart och givetvis! Inget konstigt eller nåt att hymla om presis! Självklart måste väl motparten kännas attraktiv och tilltalande för den andra parten,och de oavsett utseende såklart,eftersom olika männiksor attraheras av olika typ av både utseende och uttryck hos människor! Och är dessutom personen man känner sig attraherad av en person med ett gott härta,snäll och trevlig? ja..då är de väl klart att det känns rätt! men givetvis måste ju båda parter samtidigt känna samma för varandra om det alls ska kunna bli nåt! jag menar ju också att? vad spelar det för roll om en person i det första skedet känns attraherande,om insidan inte tilltalar? Allt måste ju kännas okej,men också att parterna känner attraktion för varandra! Och jag skulle då deffintivt Ìnte´´kunna bli tillsammans med en part som inte tilltalar mig utseende mässigt i min känsla,och då menar jag ju inklusive en viss utstrålning som en person måste ha, och som också ger mig känslan av personlighet hos parten ifråga som person,och utifrån detta då som sammantaget ger en bild av personen som helhet också! | |
Mormodern49 | 2016-08-16 19:14 | |
![]() | Långa inlägg som syndafloden , är ganska jobbigt att läsa | |
Rebecca1x - Ej medlem längre | 2016-08-16 19:22 | |
![]() | Jag menar att? Jag vill då bli älskad av både min utsida och insida! Och dessamma är viktigt för mig att känna för motparten. Känner jag inte för utstrålningen/utseendet för en motpart,som då i övrigt kan vara både snäll,go och trevlig? ja..då passar det bättre som enbart kompis.. För jag har då stött på en heldel goa,rara,trevliga killar som sökt min kontakt ! Och om jag inte faller för utsidan/utrycket/utstråln ingen hos personen ifråga? Ja..då kan jag heller inte känna dendär viktiga attraktionen heller på de sätt man givetvis måste kunna känna för att vidare som ett par då kunna gå vidare i sexlivet! För de är ju såklart jätteviktigt! Skulle jag ha fallit för alla goa trevliga killar som kontaktat mig,men som jag då inte funnit attraktiva i utstrålningen/utseendet på? Ja..då hade jag ju kunnat falla för alla då isf. om det nu enbart ska gå efter hur trevlig en motpart är? eller? | |
Boel73 - Ej medlem längre | 2016-08-16 19:22 | |
![]() | Det här är väl ingen klyschtråd?? Säger från hjärtat vad man tycker ,,vi har olika åsikter, men i längden är det väl ändå hur man är som person som räknas!! Ödmjuk och varm som person är väl det som räknas i längden,!! | |
ValKnight | 2016-08-16 19:56 | |
![]() | Olika åsikter, olika prioriteter. Är det en partner man söker så är det ju både yttre- som inre attribut som är viktiga. Hos en vän är det de inre dragen (hur de är) som är viktigast. | |
Lill-IT | 2016-08-16 20:05 | |
![]() | Första intrycket är ju oftast någons utseende. Visst tittar man extra om någon är snygg? :) Men sen när man lär känna personen så hjälper det inte hur snygg han eller hon är om de inte är snälla, trevliga, roliga och någotsånär normalbegåvade och normalt funtade. Då går de fetbort både som vänner och ev. relationspartner. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2016-08-16 20:45 | |
![]() | Det borde vara som tndrasalvia skriver,Men utseendet betyder mycket. Min egen kärlek ser inte mycket ut för världen.Men han är oerhört manlig vilket är viktigt för mig. Rebecka som vanligt fattar jag inte vad Du skriver | |
Blasse | 2016-08-16 20:46 | |
![]() | Håller med dig Lill jag tittar ju på vackra kvinnor men som sagt det är ändå uppförande som räknas | |
tindrasalvia | 2016-08-17 04:02 | |
![]() | Förstår inte varför några uppfattar frågan som en klyscha? Jag upplever att det är många som "dömer människor" efter deras utseende. Tillhör man inte "idealet, blond, 25 år och smal, hamnar man i ngt slags B-lag. Är man tex, färgad, överviktig, äldre, handikappad etc. Så blir man nedvärderad. Istället för att lägga så mycket onödig energi i mitt tycke på hur man själv ser ut eller andra. Lägg hellre tiden på att göra vettiga saker. Visst är det trevligt att titta på vackra människor precis som allt annat som man upplever estetiskt. Men jag reagerar mot att man fixerar sig så mycket vid yttre attribut istället för verkligen se hela människan! | |
Henrux2 - Ej medlem längre | 2016-08-17 06:04 | |
![]() | Jag ser hela människan - ett snyggt ansikte plus en läcker kropp är allt som behövs. sen gillar jag tysthet och lågmäldhet. En konstant ström av känslopladder från dess munnar är oattraktivt också. | |
åskarl | 2016-08-17 08:01 | |
![]() | lågintensiv, angående det där med utseende urval och sex så var det, den tiden det begav sig (om jag minns rätt) bara de "snygga" människorna 9som kunde välja och vraka. Vi andra fick öva förökning med helt andra genurvalsoptimeringar. Säkert likadant nu också. Och säkert också därför man hör och ser en del mindre genomtänkta saker från en del vackra människor.... | |
Lågintensiv | 2016-08-17 09:12 | |
![]() | Vårt val av partner grundar sig på fler saker än utseendet, men principen är hela tiden att vi vill ha det som är så bra som möjligt givet våra egna förutsättningar. Hos män är utseende mindre viktigt - nu som då - och egenskaper kopplade till försörjningsförmåga och förmågan att beskydda är viktigare. Framgångsrika, hårda män har tyvärr större framgång hos damerna än påfallande vänliga, mjuka män. Själv skaffade jag barn med en gudabenådad skönhet för att kompensera för mina egna brister. | |
åskarl | 2016-08-17 09:55 | |
![]() | utföll optimeringen väl eller blev det din skönhet och partnerns IQ? självironi, sånt gillar vi.... har alltid trott att det var lasse åbergs filmer som beskrev den verkliga verkligheten där den snälla killen får pussa den vackra flickan... | |
SmålandsMira | 2016-08-17 11:05 | |
![]() | När det gäller vänner, finns det verkligen folk som väljer dem efter hur de ser ut? Skulle inte tro det, där är det väl i högsta grad personligheten som räknas. När det gäller en partner däremot måste det ju finnas attraktion, både ett vacker inre och yttre, i alla fall funkar det så för mig. Utseende, doft, personlig kemi...det är mycket som ska stämma. Sedan tror jag det där "oket" av krav mer och mer även drabbar yngre killar numera och det är sorgligt att det råder en sådan utseendehets... | |
tindrasalvia | 2016-08-17 13:00 | |
![]() | Några exempel på utseendefixering. Jag har en brorsdotter i 35-årsåldern som är trebarnsmor. Stort sett varje dag lägger hon ut selfies på FB och Istagram, där hon alltid plutar med läpparna och fladdrar med ögonfransarna. Jag tycker det är sorgligt när hon inte kommit längre i sin utveckling, utan beteer sig som en tonåring. Dessa värderingar kommer hon naturligtvis föra över på sina döttrar. " Livet går ut på hur attraktiv man är" inte du duger som du är. Sedan ser man kändisar på i tidningsupplagor där de är så kraftigt retusherade att det inte finns tillstymmelse av rynka eller skönhetsfel. Ser man däremot i verkligheten kan man inte tro att det är samma person. Snedvridet och gör att kraven på hur man ser ut haussas upp i orimliga nivåer. | |