Spelrum
Giraffen18
Krokodilen0
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
20
Inloggade40
Mobilspel
Pågående19 300

Forumkategorier

Användare Inlägg  
VildaVittra2016-08-29 23:41
Antal inlägg: 386

Lösningen på män som stör sig på kvinnors utseende
Jag skulle gissa på att alla vi kvinnor vid ett flertal gånger fått kommentarer från män och hur vi ser "fel" ut, vare sig det är våra kläder eller att vi har för mycket på oss, eller att vi är för tjocka osv (listan är ju i det närmaste oändlig). Gerda har nu kommit på lösningen på detta problem:

www.aftonbladet.se/n...34 24241.ab

Fullständigt genialt! :-D

ttiittii - Ej medlem längre2016-08-29 23:53
Antal inlägg: 37631

Jag älskar att få kommentarer av män,Det är det bästa eller bland det bästa jag vet.tycker om uppmärksamheten för mitt utseende eller.klädsel och för skor förstås.frisyr,ögon.
När jag inte längre får kommentarer för mitt utseende Då är det förhoppningsvis slut snart.
Sen kan dom som inte vill ha uppmärksamhet dra en mössa för ögonen.
Det är förmodligen bara avundsjuka.
Hon hade inte ens kammat sig

Tindris2016-08-30 00:07
Antal inlägg: 3510

Skitbra av henne!
Fattar inte varför man har behovet som kvinna att ständigt behöva få höra vad män tycker om ens utseende.. jag har skor som är bekväma, skiter i vad kreti o pleti bland män tycker. Det finns bara en man som behöver tycka jag är fin och bra, det är HAN ..ingen annan behöver glo på mig.. komplimanger är bra att få och ge, om ens personlighet hellre.. inte för att mätta egot och må bra i spegeln.

Tindris2016-08-30 00:15

Avundsjuk är det minsta hon är, hon verkar vara väldigt trygg i sig själv. Man är bara en vanlig människa här på jordklotet, att vara söndersminkad och ihjälparfymerad, ha löshår och prata göra till rösten fjolligt är bara oäkta och läskigt.. helst om man är över 25 =)

VildaVittra2016-08-30 00:17

Ttiittii: Jag vet inte riktigt vad ditt inlägg har med trådämnet att göra. Lite trist är det dock att du själv väljer att racka ner på en kvinna för att hon inte stämmer överens med din bild av hur kvinnor ska se ut.

Tindris: Jo, jag gillar komplimanger om min person och mina prestationer, aldrig om mitt utseende, det är ju bara ett ytligt skal på kroppen. :-)

Tindris2016-08-30 01:03

Precis Vildvittra, och står man stadigt på jorden och är trygg, behöver man inte putsa fjädrarna för männen. dom där gubbarna som har synpunkter på kvinnornas kroppar är sliskiga och ointelligenta. Man ska vara stolt över så som man är naturligt..=)

kryddeluntan2016-08-30 06:35
Antal inlägg: 12360

Håller med, genialt drag av kvinnan och roligt dessutom. Jag har alltid struntat fullständigt i vad karlar har tyckt om min kropp, jag duger som jag är.
Jag är inte särskilt lång och en gång fällde en kille nån kommentar om det och replikerade med att " hur är det däruppe i skitlukten?" " Öh?" " jo, varm luft stiger uppåt och då får du alltid folks fisar i näsan." Sen var det inga fler kommentarer.

Härejagigen - Ej medlem längre2016-08-30 07:10
Antal inlägg: 1888

Jag hör lika många kvinnor som stör sig på mäns utseende ! Skillnaden kanske är att vi inte säger det lika högt som männen .

ttiittii - Ej medlem längre2016-08-30 07:39
Antal inlägg: 37631

Jag tycker inte att det stämmer att män stör sig på kvinnor.
Iaf inte på mig.
Om om ni sminkar sönder er kan ni gå på kurs och lära er.
Jag tycker om att göra mig fin helt enkelt och män uppskattar det.

Härejagigen - Ej medlem längre2016-08-30 07:48

Naturlig skönhet kommer inifrån ..... Gäller både män och kvinnor!
Spelar ingen roll hur fint du sminkar dig om du inte har ett vackert sinne .

VildaVittra2016-08-30 08:04

Ttiittii: Snälla, läs inläggen korrekt innan (och om) du svarar, för det är trist när det verkar som du vill sätta igång tjafs med off topic.
Du tycker du är vackrast i världen och att Gerda såg hemsk ut, fine, tyck det. Men det folk (och då också män) måste lära sig är att sluta vara så ytliga att de tycker att utseende är det viktigaste och att tvinga på dessa människor deras åsikt. Du vet ju inte om Gerda är medlem här, skulle du själv gilla om jag började diskutera din IRL-person och allt fult med dig (inre och yttre) på nätet? (Detta är alltså en retoriskt fråga, som du enbart ska fundera över och låta denna tråd återgå till dess verkliga ämne, snälla respektera det).

Härejagigen - Ej medlem längre2016-08-30 08:09

Kvinnor stör sig oxå på kvinnor tydligen!

Härejagigen - Ej medlem längre2016-08-30 08:10

När det gäller utseende !

Henrux2 - Ej medlem längre2016-08-30 11:25
Antal inlägg: 294

"Jo, jag gillar komplimanger om min person och mina prestationer, aldrig om mitt utseende, det är ju bara ett ytligt skal på kroppen. :-)"

Vilken visdom hörru! som taget ur kamratposten 1987

Lågintensiv2016-08-30 11:31
Antal inlägg: 3228

Kvinnor dömer andra kvinnor hårdare än vad man gör så jag tycker det är en felaktig grundtes. Vi kvinnor jämför oss och konkurrerar och dömer ut. Att vi är så osjälvständiga - dvs mottagliga för omgivningens åsikter - kan vi inte klandra andra för.

Lågintensiv2016-08-30 11:36

Och jag stör mig höggradigt på vissa saker hos vissa män. Jag gillar maskulina män och kan tyckas ha en snäv bild av hur en man bör vara. So what? Det är bara ett uttryck för min personliga smak. Det svenska samhället är betydligt mer tolerant än jag - det finns stort spelrum inom såväl mans- som kvinnorollen. It's all good.

VildaVittra2016-08-30 12:02

Henrux: "Vilken visdom hörru! som taget ur kamratposten 1987"

Det måste vara en särledes bra tidning som lär människor i vad ett sant värde sitter.

Nu lågintensiv tror jag minst ett av dina inlägg hamnade i fel tråd, speciellt två har inget med TS att göra.

Lågintensiv2016-08-30 12:17

Titeln och trådstarten leder mig att tro att det tycks vara män som tar sig friheten att döma kvinnor och inte tvärtom. Alltså on topic, men jag håller inte med.

VildaVittra2016-08-30 12:42

Nej, du börjar diskutera dina sexuella preferenser, tråden handlar om förtryck samt att många anser sig ha rätten att försöka påtvinga andra deras bild. Eller menar du på att du förtrycker de män som inte stämmer in på din bild?

Eller är ditt mål att få denna tråd stängd också?

Henrux2 - Ej medlem längre2016-08-30 13:08
Antal inlägg: 294

Tycker tråden handlar om könsrasism. Hur TS klistrar ettiketter i mäns pannor och drar alla över en kam. Kan det kanske ha med henne egen fallhet för bad guys att göra? feminism brukar grunda sig på detta iaf :-)

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?