Spelrum
Giraffen56
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
60
Inloggade118
Mobilspel
Pågående22 230

Forumkategorier

Användare Inlägg  
boyakasha2019-10-31 19:11
Antal inlägg: 526

Damfotboll
www.expressen.se/spo...an dslaget/

Läste denna artikel i Expressen. Handlar om ersättningen till de tjejer som har landslagsuppdrag i fotboll. Ersättningen till herrar samt damer är hemlig. Jag tror anledningen till det är att skillnaden är mycket stor mellan könen. Jag tycker inte att ersättningarna ska vara likvärdig, utan istället sättas utifrån prestation. Då skulle damerna rättmätigt få mer än herrarna.

Det jag finner intressant i uttalandet från förbundets chefsjurist Anders Hübinette. Han menar att landskamper och dylikt ska ses som hedersuppdrag och inte omfattas av diskriminering gällande ersättningens storlek.

Problemet är som jag ser det löst.
Sänk herrarnas ersättning till damernas nivå!!!
Tror det skulle bli ett j-kla liv från hrrlandslaget.
Men heder är väl mer värt än pengar?

Vad tycker ni likvärdig ersättning eller ersättning utifrån prestation?
 
Lill-IT2019-10-31 20:02
Antal inlägg: 31409

Haha.. ja lika lön. Då lägger grabbarna nog ner och jag slipper skiten på tv.
 
Glenn Skifs2019-11-03 10:41
Antal inlägg: 932

Jag tycker att man ska få betalt efter prestation. Dvs hur man som spelare presterar på planen. En nick ger 50 kronor, en lyckad passning 25 kronor, ett mål 200 kronor och ett felpass -100 kronor. Hur snabbt och hur långt man springer borde också lyftas in i kalkylen samt hur många som kommer och tittar, både på plats och på TV.
 
Moose72 - Ej medlem längre2019-11-03 11:46
Antal inlägg: 1910

boyakasha

Hur menar du med prestationen? Så om ett gäng 16 åriga grabbar spöar damlandslaget då ska dom också få lön efter prestation. Hur mkt ska dom få?

Jag tycker att herrarna och damerna ska ha likvärdig ersättning från förbundet. SKa det baseras på prestation eller på hur mkt pengar dom drar in så ska ju herrarna ha mkt mer.

 
boyakasha2019-11-04 19:36
Antal inlägg: 526

Jag syftar endast på landslagsspel där spelare får ersättning för spel, samlingar samt bonusar för medaljer etc. Svf har sina siffror hemliga när det gäller ersättning till herrar och damer. Ser man bakåt i tiden så har damerna presterat bättre än herrarna. Är övertygad om att ersättningarna har varit lägre för damer. Att ersättning ska ges till yngre eller utifrån antalet nickar var inget jag nämnde i mitt första inlägg, utan bara vilka åsikter som finns när det kommer till jämlikhet och idrott.
 
Betakollaren - Ej medlem längre2019-11-04 23:01
Antal inlägg: 321

"Jag tycker inte att ersättningarna ska vara likvärdig, utan istället sättas utifrån prestation."

Jag tycker som du om jag fattar dig rätt, att de som är bäst ska belönas för att de är bäst. Hoppas ajg inte mistförstått?
 
Betakollaren - Ej medlem längre2019-11-04 23:02
Antal inlägg: 321

glömde säga att jag citerade Damfotboll.. ovan
 
valfia2019-11-05 07:18
Antal inlägg: 1

Jag tycker damerna naturligtvis ska ha mest, de spelar ju fotboll. Herrarna sysslar ju mer med benkapning som belastar vår sjukvård..... och det kostnadsbeteendet ska på intet sätt prioriteras....
 
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?