Spelrum
Giraffen30
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
41
Inloggade71
Mobilspel
Pågående21 515

Forumkategorier

Användare Inlägg  
iamaryllis2020-05-30 10:47
Antal inlägg: 7

Bobmarleyman: Att Kenya förbjuder plast över huvud taget är en nödvändighet eftersom de inte har nån sophantering över huvud taget. Där kastar folk ifrån sig sin skit där de står i princip. Och bor de då vid havet så hamnar mycket där.
Detta skiljer sig ju helt ifrån läget i vårt land. Vi har en fungerande sophantering vilket gör åtgärder som 7 kr per påse till en spottloska i havet.
Tillvälv dig lite perspektiv, Bobmarleyman, igenom dimmorna av reaggeyn
 
volpe1964 - Ej medlem längre2020-05-30 11:00
Antal inlägg: 6106

Det har i alla fall fått mig att minska antalet plastkassar och att återanvända papperskassar så jag sparar ju några kronor tror däremot inte att det har någon större betydelse för miljön.
 
ttiittii - Ej medlem längre2020-05-30 11:46
Antal inlägg: 37631

Det är ingen plast i vattnet här ser sällan något skräp.
Plast är miljövänligare än papper så det handlar om något annat
 
sralnilem2020-05-30 15:29
Antal inlägg: 197

Bobmarleyman

Det enda som är av plast hos donken är locket till bägarna och sugrören.....om du inte vill räkna brickorna förstås,men dom cirkulerar ju i restaurangerna, så plastanvändandet är minimalt.
Nästa år blir ännu bättre för i EU förbjuds alla engångsbestick och tallrikar i plast.
Bor i Jönköping och har Sveriges pulsåder fem minuter hemifrån.
Polisen har fått stänga av sina kontrollstationer bla vid Krängsberg just för att långtradarchaffisarna svänger av och gör sina behov där.
Dom väntar inte till nästa rastplats.
Har Du inte körkort och är ute i verkligheten och gör dina egna observationer??
 
Bitte - Administratör2020-05-31 08:04
Antal inlägg: 23908

Raderat 1 inlägg, som INTE var enligt vad TS vill diskutera , dvs priset på plastkassar . ber även er andra hålla er till det ämnet och inte sväva ut i annat


Bitte
 
stupidity2020-05-31 09:56
Antal inlägg: 594

Ttiittii det är fortfarande ett problem att vi pumpar uppå olja och gör plast av. Användandet av plast över lag måste minska
 
sralnilem2020-05-31 13:25
Antal inlägg: 197




iamaryllis

Hoppet är inte ute, ödet för denna plastpåse ska upp nu

www.expressen.se/din...a- skatten/
 
Moatsen2020-05-31 16:38
Antal inlägg: 3

Henke021: Om du öppnar ditt sinne kanske du förstår att även jag är motståndare till den överdrivna plastanvändningen, men om åtgärderna ska få önskvärd effekt får man nog se över hela överkonsumtionen av plast och inte endast skattebelägga själva bärkassen. Och du Henke, en diskussion är viktig i sammanhanget. Varför då bara "dissa" och anta att jag varken har utbildning eller jobb?
 
tiinatur832020-06-01 09:18
Antal inlägg: 166

Dom borde börja med att sluta plasta in gurkan.
 
Pawsia - Ej medlem längre2020-06-01 12:25
Antal inlägg: 230

Tiinatur de ska göra det tror jag
 
Glenn Skifs2020-06-02 11:37
Antal inlägg: 932

Dom borde också sluta med att plasta in rädisor.
 
God_jul_igen - Ej medlem längre2020-06-02 11:57
Antal inlägg: 13

Fast vågar någon köpa grönsaker utan skyddsplast nu under coronatider? Och du som påstod du sällan ser skräp. Måste ha stora skygglappar på,då det kryllar av skräp
o fimpar överallt. Sen är väl inte bomullen i tygkassar så mkt miljön vänligare än plasten i slutändan.
 
Amboseli2020-06-02 15:29
Antal inlägg: 560

Varför skulle plasten vara förskonad från Corona-virus? Om någon har viruset på händerna så fastnar och överlever det förmodligen bättre på plasten än det gör på själva gurkan. Man sköljer väl av gurkan sen när man kommer hem också? Helt onödig plastanvändning på alla plan.
 
Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?