Spelrum
| Giraffen | 9 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 5 |
| Inloggade | 14 |
Mobilspel
| Pågående | 19 371 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| 25ggr - Ej medlem längre | 2006-12-07 17:31 | |
![]() | Flytta med katt Någon som har nån aning om hur man får en katt (kastrerad hankatt om det nu skulle spela nån roll)att stanna kvar och komma hem till nya adressen? Min pappa har alltså en katt, och har nyss flyttat, dock bara 2 km bort. Han hade han inne med kattlåda i 2-3 dagar först men så fort han fick gå ut så sprang han tillbaka till gamla adressen. Det har nu hållt på 3 ggr. Har ni nåt tips på hur man får han att stanna kvar och fatta att det är ett annat hemma nu? | |
| Birgerkung - Spelvärd | 2006-12-07 17:34 | |
![]() | Den springer nog hem till sitt nya hem igen när den blir hungrig. Och med tiden tröttnar den säkert på att springa iväg. | |
| 25ggr - Ej medlem längre | 2006-12-07 17:45 | |
![]() | Får hoppas han gör det. Men hittar dom så lätt tillbaka när han bara bott där i lite mer än en vecka? | |
| Gunilla N - Ej medlem längre | 2006-12-07 18:06 | |
![]() | Hade en katt som vi hyste in på ett kattpensionat när vi var på semester. Han rymde därifrån och promenerade runt "en halv sjö", ca tre mil, och hem. Det tog ett tag men hem kom han, så inte har de några problem med det inte... | |
| 25ggr - Ej medlem längre | 2006-12-07 18:21 | |
![]() | Tack för svaren=) Men jag tänkte mest på att eftersom det är ett nytt hem, att han kommer ihåg vars det är? | |
| AnA - Ej medlem längre | 2006-12-07 18:22 | |
![]() | inte alls så säkert..han kommer att springa "hem" många gånger... | |
| nina733 - Ej medlem längre | 2006-12-07 18:27 | |
![]() | Hej ! NÄr man flyttar så ska man hålla katten inne ca en månad, för att den ska veta var den hör hemma... Fast det beror på om det funkar när man bor så "nära" .. Men det var ett tips jag fick iallfall när jag flyttade.. Lycka till =) | |
| 25ggr - Ej medlem längre | 2006-12-07 18:36 | |
![]() | aha, får bli att testa det då. Lite jobbigt för en utekatt kanske... men värt å testa ändå. tack för tipset =) | |
| Wilma u-a | 2008-10-23 09:36 | |
![]() | Jag har nu flyttat till stan med mina katter och min fråga är om det går att anpassa dom till ett liv i stan. Bodde förut helt enskilt, inte ett hus i närheten, men nu sitter jag på 3:dje våningen i ett hyreshus. Min tanke är att så småningom kunna släppa ut dom, jag bor i slutet på gatan, inga vägar i närheten utan bara skog. Jag har bott här förut och haft katt men dom har liksom varit vana från början. Det märks på dom att längtan ut blir större för var dag, men jag vill ju inte att dom ska dra iväg till det gamla stället som ligger ett par mil utanför stan. Kanske ska köpa en sele och ta ut dom korta stunder i början? Har också funderat på omplacering men det är svårt med vuxna katter, 3 och 4 år. Går det att flytta med vuxna katter och kan dom vänja sig vid stadslivet? | |
| Wilma u-a | 2008-10-23 09:38 | |
![]() | Oj, den hamnade helt fel..flytta den till snack tack =) | |
| katalias - Ej medlem längre | 2008-10-23 21:27 | |
![]() | Ja, Wilma, det går. Men det är inte säkert att just dina katter kan anpassa sig till det nya reviret. Viktigt är att hålla dem inne minst någon månad så att de får in känslan för hemmet. Tycker att idén att ta ut dem i sele några gånger först är bra, förutsatt att katterna tycker det är okej att gå i sele. Vana utekatter kan bli frustrerade av att hållas tillbaka så. Lycka till! | |
| vilda-tilda | 2008-10-23 23:13 | |
![]() | Det där med sele har jag inte provat ännu, dom har inte ens haft på sig halsband, men det ska man väl kunna vänja dom vid om man tar det lugnt. Här på gården finns en hel del katter redan så det kan säkert bli lite gruff o bråk men jag hoppas ändå att det ska fungera. Hoppas bara att dom inte får fullständig panik och bara springer all världens väg när det väl är dags att släppa ut dom. Dom är ju inte vana vid människor och så är dom lite blyga. Tycker ändå att det kan vara värt att prova eftersom dom är vana vid att vara ute, det är en sak om dom hade varit innekatter från början. Vi får hoppas att det fungerar... =) | |