Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 48 |
Mobilspel
| Pågående | 17 966 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| -JK- | 2006-12-08 08:49 | |
![]() | Lagom till jul ... blir man utsatt för en kontokortssvindel - någon har handlat för över 20 tusen kronor på nätet på mitt kort (som jag alltså har hemma och inte har tappat bort). Banken ringde igår kväll nämligen och frågade om jag just handlat på nätet för X antal kronor. - Nej! svarade jag förskräckt. Där låg jag, nyss uppstigen ur badet alldeles naken på sängen medan sambon kom in då och då med upprörda frågor medan jag talade med bedrägeriavdelningen på banken. Man blir helt skärrad - jag lovar, vem som helst hade kunnat komma in och jag hade inte märkt det. Håll nu tummarna att bedrägeriavdelningen hinner stoppa varorna och att de lyckas identifiera bastarden OCH att jag får tillbaka pengarna innan jul... | |
| Miss_jk | 2006-12-08 08:52 | |
![]() | FY FAN! | |
| nina733 - Ej medlem längre | 2006-12-08 08:56 | |
![]() | Instämmer med Miss JK.. å håller alla tummar jag har, för att det ska lösa sig | |
| Järnröret | 2006-12-08 09:36 | |
![]() | När du menar att vem somhelst hade kunnat komma in, menar du i rummet då eller? :S | |
| -JK- | 2006-12-08 09:55 | |
![]() | Höhö ;) | |
| Mammarie | 2006-12-08 13:03 | |
![]() | Usch...fy fan kan inget mer säga ....hoppas att allt löser sig och dom får fast den jäveln rent ut sagt=)) | |
| -JK- | 2006-12-08 21:58 | |
![]() | Det löste sig!!!! Banken ringde ikväll o sa att de hunnit stoppa sändningen. :D Jag får tillbaka pengarna inom några dagar. *puh* Tack för er tummhållning. :) | |
| sakoline | 2006-12-08 22:05 | |
![]() | Tur för dig! Svårt om sånt händer utomlands... Hade du märkt nåt om banken inte hade ringt? | |
| -JK- | 2006-12-08 23:08 | |
![]() | Det var en SVENSK internetsajt vad banken kunde se - så man är tyvärr inte säker ens här... Konstigt, för de sajter jag använt mig av har alltid krävt den 4-siffriga koden på andra sidan av kortet men tydligen hade det inte behövts på denna sajt som sålde eletronikprylar... | |
| Riverpoet | 2006-12-08 23:13 | |
![]() | Det är ganska ofta tillräckligt med kortnumret... Men är det inte alltid ganska lätt att få tillbaks pengar om man blir bedragen sådär? Och grattis förresten, förstår lättnaden. God jul. | |
| -JK- | 2006-12-08 23:33 | |
![]() | Tack, det är andra ggn jag råkat ut för detta inom 5 år. :( Vad gäller min skuld i det hela: bedrägeriavdelningen på min bank säger att det var en slump att det var mitt kontokort och jag tror dem eftersom jag in facto varit aktsam om mitt kort. :) | |
| SheDeVille | 2006-12-09 13:28 | |
![]() | Jag har råkat ut för två s k skimmingförsök på ett par månaders tid. Hur de kommit åt kontoinformationen kan vara på fler sätt: att skimmingutrustning funnits på en bankomat som jag använt, att sådan utrustning funnits på en affär där jag handlat eller att de hämtat informationen när jag handlat på Internet m m. Turligt nog så båda gångerna har bankerna upptäckt det och kontaktat mig. Det verkar som om de seriösa bankerna gör allt de kan för att hitta såna här bedrägerier - men det lämnar en olustkänsla ändå. Varenda månad så finns en liten oro över om pengarna ska finnas kvar på kontot så man hinner betala alla viktiga räkningar i alla fall. Nu brukar jag flytta pengar till andra konton som det inte är något kort kopplat till. Jag har också tagit bort möjligheten att flytta pengar mellan kontona via bankomat. När nåt sånt här händer så innebär det en massa besvär även om uttagen genom bedrägeri kommer tillbaka så småningom och även om de inte lyckas få ut några pengar: Kortet spärras, man får vänta på nytt kort och ny kod vilket kan ta upp till en vecka. Man kan ju i o f s ha flera kort - men ju fler kort desto större sannolikhet att något "kapas", eller? Det är ett sårbart samhälle vi lever i. Skönt att det ordnade sig för dig JK och jag hoppas att ALLA slipper sånt här, speciellt i juletider när vi ändå har så mycket omkring oss :-). | |
| odin - Administratör | 2006-12-09 13:43 | |
![]() | Fick hem ett nytt kort från Swedbank pga att någon försökt skimma mitt kort (antagligen hade jag använt en bankomat kring den tidpunkt som de upptäckt sådan utrustning) Och de gör nog allt de kan för att för hindra det är ju de som får stå för stålarna och kostnaden:-) | |
| Helröret | 2006-12-09 17:30 | |
![]() | cash is king | |
| hugokolbaz | 2007-04-12 13:06 | |
![]() | Känns tryggt! idiot.se/bilder/bank...oc hmat.jpg | |
| KillerCow | 2007-04-12 13:31 | |
![]() | En sak jag jsut reflektera över detta, nu när tråden fått sig en *bump* upp igen - Om Banken ringer o säger att de har stoppat transaktionen, vart är pengarna då? Ska de då inte vara kvar på kontot? O varför tar det alltid "några" dagar? Allt för att Banken ska få räntan själv. Hur många miljoner håller inte banken varje gång man betalar räkningarna, t.rx? Bara för att ha det på "sitt" konto o hamsa in räntan - många mer miljoner.. | |
| smurvlan | 2007-04-20 09:02 | |
![]() | håller såååå med dig killercow.... för övrigt skönt att de tlöste sig för trådskaparen | |