Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 842 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Surte | 2005-10-25 13:15 | |
![]() | Hur sjunger du egentligen...? Tänkte skapa en ny tråd utifrån ett inlägg i en annan. Jag tycker det är fantastiskt roligt när människor hört fel i en textrad och sjunger de mest makalösa tolkningar. När jag först hörde Petters "Så klart" var jag övertygad om att de sjöng "yo alla grabbar jag vill ligga med er" =) När vi var barn satte jag och min syster fingrarna i öronen när Bony M's Ma Baker sa "put your hands in the air and give me all your money" Min kompis sa att "sunday bloody sunday" med U2 låter som "små negrer i sanden" på skånska. Kan inte få det ur skallen nu =P | |
| vulcan | 2005-10-25 13:21 | |
![]() | En klassiker är ju Irma Schultz gamla 90-talare "Precis som du". Jag trodde länge att det bara var jag som i min lomhördhet tyckte att hon sjöng "Han satar och han syssnar precis som du". Tills jag läste nån musikkrönikör som hade gjort precis samma reflektion. Frasering och intonation är något som en och annan modern sångare skulle behöva träna lite på... :-) | |
| gubbi | 2005-10-25 14:01 | |
![]() | =) Jag minns när jag var yngre och Jan Johannsen van Schlagerfestivalen med "Se på mig". Jag var länge konfunderad varför han sjöng "Åhå, en hand i stormen" | |
| Graciella | 2005-10-25 14:27 | |
![]() | en kompis till mig sjöng länge "it's a fire down town" istället för " the final count down"... | |
| Researcher | 2005-10-25 15:16 | |
![]() | Vad hette den där låten som Annelie Rydé tävlade med i Melodifestivalen? Hon sjöng något i stil med "Visst är han snart tillbaka" och jag trodde tat hon sjöng "Visst é han far till barna" | |
| Legobiten | 2005-10-25 16:22 | |
![]() | Det gjorde jag senast till James Blunts "You're beautiful" Trodde att han sjöng: "... I saw an angel of Adam Shaw..." Tänkte att det måste vara nån konstnär som målar vackra kvinnor. Googlade namnet och fick fram en sida med diverse målningar av just vackra kvinnor!! Bingo! Sen upptäckte jag att han ju så klart sjöng: "...I saw an angel, of that I'm sure" Lustigt.... | |
| Jakejoker | 2005-10-25 17:38 | |
![]() | Nu tänkte jag vara lite taskig och hänga ut någon annan än mig själv, men jag tycker det är så kul så jag kan inte låta bli =) Min flickvän har, från barnsben och ända upp i vuxen (om man nu kan kalla henne det? ;) ) ålder, sjungit helt fel text i den där sången i Djungelboken när Mowgli träffar människoflickan. Ni vet, hon som sjunger "[bla bla bla bla bla bla bla bla, bla bla] borsta ut mitt hår. Jag är den som går till källan, tills jag själv en make får" Men min flickvän har alltid sjungit "Jag är den som går till källan, tills jag själv ETT NAKET FÅR." Förutom att det låter så dumt är det lustigt att hon aldrig funderat över meningsbyggnaden. Vadå "jag själv ett naket får"? Hoppas ni förstår att det är djuret FÅR hon syftar på... ;) | |
| HappyU | 2005-10-25 18:17 | |
![]() | En kompis till mig sjöng: " Åh Sara kom ut i kväll, jag väntar vid hörnet, du ser väl vi lever"... Det där med seven eleven butiker var, och är fortfarande VÄLDIGT sällsynt i den småländska skogen..*S* | |
| tokflickan | 2005-10-25 18:46 | |
![]() | Jakejoker: Haha jag har också en "rolighet" om nån annan, så nu är vi två som är taskiga ;). I våras satt jag som vanligt under hockey-VM och lyssnade på diverse supporterlåtar. När den klassiska "Nu tar vi dom (H-O-C-K-E-Y)" spelas så sitter jag och skrålar med och bokstaverar h-o-c-k-e-y och hela köret. Då säger min sambo "jasså är det hockey dom sjunger- det har jag aldrig fattat". Han hade helt enkelt aldrig greppat vad det är som bokstaveras. Ingen felsjungning alltså men ett lustigt miss- eller kanske oförstånd :). | |
| pilutta-dej | 2005-10-25 19:37 | |
![]() | När jag var liten fanns en hurtig svensk schlager som hette AnnCaroline. Jag sjöng gärna med när de spelade den på radion: "Ann Caroline, öppna din dörr, nöp mig i foten nu liksom förr". Konstig text, tyckte jag nog, men accepterade den. Sen fick jag höra den som vuxen och då hörde jag att det inte alls var någon som nöp mig i foten, utan de sjöng "möt mig i porten". Och så jobbar jag på dagis och där hör man en del på det här området. Några exempel: "Kom inte hit med ögonen och hattarna på sned" ("korinter till ögon och hattarna på sned" ur Tre pepparkaksgubbar). "Hej tomtegubbar slå i glasen och låt oss törstiga vara" (en mycket logisk variant på Hej tomtegubbar, där det ju brukar heta "låt oss lustiga vara"). "Vad har du i din fitta? Fyra hål" ("i din ficka" ur Var bor du lilla råtta). -Stäng inte av mig nu, det här var ett ordagrant citat av ett litet oskyldigt barn med inte helt rent tal. | |
| IMO - Ej medlem längre | 2005-10-25 21:39 | |
![]() | en kille i en parallellklass sjöng "i min farsas bil rullar vi runt bland mjuka kuddar" till Freestyles "Fantasi" själv tyckte jag länge ryyyyysligt synd om kungens lilla piga som bortsett från allt annat slit på slottet dessutom var tvungen att diska kungens gäster inbrända kastruller. "och pannor utav alla hon måste ta emot så jämt var lilla näsan så rysligt svart av sot" | |
| jssfrk | 2005-10-25 21:52 | |
![]() | Den här är kanske något obskyr, men i Smogs gamla dänga "When the Power Goes Out", vilken uppmanar till stöld i livsmedelsbutiken när strömmen går, undrade jag väldigt länge varför gruvarbetarna stal öl - "see the miners with some cases of beer" - tills jag förstod att det var "minors" som avsågs. Då klarnade det. | |
| HappyU | 2005-10-26 22:52 | |
![]() | I A.Glenmarks "Mare Mare" var jag övertygad om att han sjön Mare Maräng.. tror det var min kakfixering som slog mig ett spratt *S* | |
| Researcher | 2005-10-27 00:31 | |
![]() | Först i går fattade jag att Orup sjunger..."så jag säger nej" och inte "så jag ser mej" i "Jag blir hellre jagad av vargar" | |
| myran_64 - Ej medlem längre | 2005-10-27 00:50 | |
![]() | oups, det har jag oxå trott i alla år =)...Fast jag trodde han sjöng "så jag ser dig"... | |
| Vigdir | 2005-10-28 16:06 | |
![]() | Tack, tack för denna tråd, det känns skönt att inte vara ensam i förvirringen! Jag hörde länge "I'm a _little_ alien" och inte "I'm a _legal_ alien"... i Stings (?) låt... | |
| IMO - Ej medlem längre | 2005-10-29 01:24 | |
![]() | Resercher. Nu är vi tre som uppfattat texten fel... | |
| willas - Ej medlem längre | 2005-10-29 16:35 | |
![]() | Precis förra veckan åkte jag bil med min dotter och vi hade radion på. Vad betyder "Solifarus" frågade jag. Det tog en stund innan hon förstod vad jag syftade på. Sedan påpekade hon att låten var "It's all about us". | |
| Fjupplisa | 2005-10-30 09:20 | |
![]() | I Dr Hooks gamal slagdänga Syliva mother trodde jag att de sjöng: Please Mississippi när de i själva verket sjönt Please mrs April | |
| PaddansKlan | 2005-10-30 12:40 | |
![]() | Såg längre upp i tråden en bit ur en gammal Djungelboken-låt. Det påminner mig om hur min syster trodde att textraden "jag är den som går till källan, tills jag själv en make får" gick: "... tills jag själv en mage får." Hade hon ingen egen mage eller? | |